Motorisk utvikling

Greia er at de skal være sterke nok til å løfte hodet opp og legge det på siden når de klarer å snu seg på magen. Så det skal være trygt, men jeg hadde nok ikke stolt helt på det selv heller.

Her har vi ikke støtt på det problemet enda, hun sover ganske rolig på ryggen heldigvis. Vi har hatt litt samme problem med at hun ikke klarer å rulle tilbake da, hun klarer det, men ikke hver gang så om hun blir for sliten så kaver hun og klarer ikke snu seg selv. Får hun ligge så legger hun hodet ned på siden.
Vår har også startet å rulle fra rygg til mage nå. Heldigvis blir hun irritert etter en stund og klager, så da satser jeg på det samme skjer om natten. Synes det er skikkelig skummelt!o_O

Her har hun endelig begynt å få mer humor og le mer ordentlig de siste par ukene. Så sykt koselig :love017

Min lille pjokk har ikke hatt særlig lyst til å være baby spesielt lenge. Her har det vært full fart en god stund allerede, og de siste dagene har han begynt å reise seg opp inntil møbler:smiley-ashamed004 Veldig sterk og målbevisst liten fyr, da:Heartred Kjenner forsåvidt igjen dette voldsomme aktivitetsnivået fra da han var i magen også!

Oi, jøss! Det trodde jeg ikke var mulig! Er han begynt å gå enda da eller bare står han der? :)

Oi, jøss! Det trodde jeg ikke var mulig! Er han begynt å gå enda da eller bare står han der? :)
Nå beveger han seg litt mens han står inntil ting. Men det er kun sidelengs som en krabbe enn så lenge! Han kan godt vente litt med å gå, synes jeg:hilarious:

Jeg trodde også det, man hører jo at man ikke skal belaste beina før sånn 6 mnd for hoftene ikke er modne, så derfor høres det jo litt rart ut at de skal klare det selv :p men en baby som gjør det selv må jo være moden, det er vel samme som med sitting, at man ikke skal sette de opp og gå fra de sittende før de har lært å sette seg opp selv. At så lenge de klarer det selv så er det greit.

Følte vi lå litt frempå i starten, men nå tar frøkna det klinkende med ro :hilarious: Hun kan skutte seg frem om jeg støtter kneet litt nedi, men hun er nok langt unna å finne på å få det til selv. Virker som om hun løser alle problemer med å snu seg rundt på ryggen og tilbake igjen på magen, virker ikke som hun har noe hastverk med å rotere seg sidelengs heller.

Jeg trodde også det, man hører jo at man ikke skal belaste beina før sånn 6 mnd for hoftene ikke er modne, så derfor høres det jo litt rart ut at de skal klare det selv :p men en baby som gjør det selv må jo være moden, det er vel samme som med sitting, at man ikke skal sette de opp og gå fra de sittende før de har lært å sette seg opp selv. At så lenge de klarer det selv så er det greit.
Ja, sant. Man tror det ikke før man får se det nesten.

Husker jeg var veldig nøye på det sittegreiene med førstemann, så ble så satt ut med nummer to som satte seg opp selv litt tidlig. Altså da før han egentlig kunne sitte. Lå bare fremoverlent over sine egne bein :P Ble så usikker på om det var ok. Han gjorde det jo selv, men det så ikke riktig ut :laughing002 Syntes forøvrig han var ganske tidlig ute med det meste sånn grovmotorisk, så interessant med noen som er enda tidligere :)

Back
Topp