Motorikk

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ja hva kan de små nå?

Her kan hun rulle men gjør det sjelden og ubevisst. Hun dytter deg litt bakover men det er også ubevisst (har ikke mål om å flytte seg). Snur seg til siden etter leker da.

Her er broren hennes like gammel (6mnd). Han var kommet litt lenger...
ImageUploadedByBV Forum1407352382.092534.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Han kommer seg dit han vil ved å ligge på rygg å sparke seg rundt, det er veldig bevisst :p prøver å få beina under seg for å komme seg fremover når han ligger på magen. Snur seg etter leker både på mage og rygg. Rulling er han ikke så god på enda. Ruller fra mage til rygg innimellom, kom seg fra rygg til mage for første gang i går.

Februar-14 mamma <3

Her snurrer mini seg fra rygg til mage og mage til rygg.. Har i løpet av de siste dagene blitt mer bevist :D
Makker seg bakover på ryggen og mage.. Kun bevist når han ligger på rygg, da ser du han beveger seg for å komme nærmere en leke osv... :)

Her har det den siste uken blitt mer og mer bevegelse. Hun har flyttet seg bakover, beveger seg bevisst mot sidene og mot ting hun vil ha.

Og i dag kom hun seg fremover! Så her går det unna

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Mini er 5 mnd.. Han ruller fra rygg til mage begge veier, han gjør det hele tiden, nesten med en gang jeg legger han på gulvet.. blir fort klaging, fordi han er ikke veldig glad i å ligge på magen.. Men merker han blir litt mer tålmodig hver dag.. Ikke så mye bevegelse bortover ennå.. bare i ring.. Ellers driver han med "push up" prøver å kommer seg i sittende stilling og snur seg etter leker..

Her går det alt for fort tykkjer eg... I over ein mnd har han kunna rulla frå alle sider og vinklar :P
Han kjem seg bakover og framover, setter seg opp i krabbestilling og "jokkar". Han har skjønt at han kan komma seg framover på den måten, manglar berre å få flytta armar og bein ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Her er hun 6 mnd. Har rullet fra rygg til magen siden hun var 4 mnd. Ved 5,5 mnd så knekte hun koden på hvordan hun skulle rulle tilbake på rygg igjen. Så nå ruller hun frem og tilbake hele tida. Hvis hun ser noe interessant på gulvet som hun gjerne vil ha tak i, så åler hun seg bortover gulvet. Hun er sterk i overkroppen. Det går fort, men hun har ikke knekt koden på å krabbe ordentlig. Hun klarer å sitte på gulvet i flere sekunder, før hun faller. Hun sitter bedre i tripptrappstolen når hun får mat. Hun koordinerer bedre når hun holder for eks. en tutekopp. Hun kan bevege leken fra ene hånda til den andre.

Her ruller vesla, rygger og snur seg etter leker. Setter seg opp å I går fant jeg henne stående å holde seg i sengkanten. Tok bilde, men hun oppdaga meg, så da satt hun seg ned å hylskreik. Hehe! Håper hun lærer seg å krype snart...

Jenta vår er ikke så veldig glad i å ligge magen. Ruller seg kjapt tilbake på ryggen. Men ligger litt i banan, så mulig hun snur seg snart.
Går til manuellterapeut og fysio pga favorittside, er litt skjev og ligger derfor ikke så stødig på magen. Stresser ikke med det, det kommer når det kommer. Men gleder meg til hun kan sitte i høystol, både for hennes del og vår del. :)

Lillegutt er 5 mnd og ruller masse fra rygg til mage, klager nesten med en gang så da må vi snu tilbake - travelt! :p har snudd seg fra mage til rygg før, men virker som han har glemt det igjen for det begynner å bli lenge siden! Ellers tar han etter leker og bytter hånd når han holder noe, og fører alt til munnen :) holder hele overkroppen opp fra gulvet når han ligger på magen og åler seg rundt i ring. Ser også at han dytter opp rumpa når han ligger på magen, setter beina nedi gulvet og rumpa opp! Spennende å følge med utviklingen når det skjer så mye på kort tid :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Her har vi rullet fra rygg til mage en god stund, men glemt hvordan man ruller tilbake virker det som:p
Står oppreist på begge beina bare ved å holde seg i meg. Kaster alt ned i gulvet, fryktelig morsomt for det blir jo plukket opp igjen:p
Plukker opp alt og tar tak i ABSOLUTT ALT hun ser... Og putter det i munn:p

En periode holdt han kun på å spenne seg rundt fra mage til rygg, ikkje helt bevisst, men no har han knekt kode på å komme seg fra rygg til mage så da er han fornøyd.. :P prøver å komme seg rundt på gulvet med å kave seg rundt regner med han knekker noen koder snart... Men er vel for opptatt med å få alle tenna på en gang.....

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Her åler hun dit ho vil både fremover å bakover snur seg hit å dit ruller fra mage til rygg å omvendt det gborde ho når ho va 3 mnd nu så har smått begynt med kryping men ikke noe tegn på at ho vil sette seg opp :) så.ho har ingen problemer med komme seg rundt ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Her ruller han fra rygg til mage :D
Han prøver alt han kan for å komme seg fremover, men ender stortsett bare opp med å kave seg rundt i ring ;p
Tar tak i lekene sine og putter alt i munnen. Han henger litt etter i forhold til de som er født i desember, men ligger bra an i forhold til termin -PPT er veldig fornøyd med den motoriske utviklingen så langt ;) Han har 2år på seg til å ta igjen gjennomsnittet (-motorisk)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ruller begge veier. Kryper rundt i ring og fremover og bakover. Kommer opp i krabbestilling, men krabber ikke skikkelig. Reiser seg opp i sittende når han har noe å løfte seg opp etter (feks kanten på bagen).

Jeg er litt bekymret for om hun vil utvikle seg. For hun vil bare bæres. Hyler enten med en gang hun blir lagt ned eller etter max 30 sekunder. Blir bare værre og værre...

Her ruller hun som bare det! Ligger sjelden stille:) Driver å løfter seg opp etter babygymmen og snurrer rundt sin egen akse.
Tar også tak i alt og skal putte det i munnen, også sine egne tær:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Har rulla en god stund. Spesielt fra rygg til mage. Mage til rygg har jeg sett at han klarer, men tror ikke det er så viktig for han fordi han elsker å ligge å leke på magen. Han snurrer rundt sin egen akse og prøver fortvilet å finne ut av hvordan han kommer seg fremover. Idag så jeg at han så vidt byner å løfte rompa i mageleie også. Griper og holder fint i ting og mister det ikke like lett nå. Tar situps her også. Skal helst sitte eller stå i fanget eller på gulvet. Er nok ikke så langt unna å sitte stødig.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

ImageUploadedByBV Forum1407438517.601247.jpg
Detta er det nye for A :) Står på alle fire og jokkar som berre f :P

❤️Gutt 24.02.14❤️

Vis vedlegget 71672
Detta er det nye for A :) Står på alle fire og jokkar som berre f :P

❤️Gutt 24.02.14❤️
Sånn holdt eldste min på også. Da han var 5,5mnd satte han seg fra den stillingen og bak på rompa. Her prøver jeg å hjelpe henne opp på alle fire men hun bare spenner seg flat :p

Back
Topp