Mot kvalme?

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Denne kvalmen er helt uutholdelig. 1,5 uke nå jeg ikke har klart å gjøre noe annet enn ligge rett ut - og nesten ikke spist noenting i denne perioden heller. Jeg må ha noe kvalmestillende. Fårs dette på apoteket? Noe begrensninger i hva jeg kan ta?

Noen med anbefalinger?

Klarer snart ikke mer :( desperat!


♡02.03.2015♡
 
Zofran, afipran og phenergan brukes mot ekstrem svangerskaps kvalme. Fåes av legen tror eg :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Kan man ta disse selv om man er gravid?


♡02.03.2015♡
Zofran gies kun i ekstreme tilfeller da den kan gi fosterskade.. afipran og phenergan kan taes, men etter resept fra lege :) *sniker fra januar* håper du blir bedre snart! Har selv vært dårlig i 2 mnd, hatt to sykehusinnleggelser men spyr enda like mye... gått ned 12 kg :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Zofran gies kun i ekstreme tilfeller da den kan gi fosterskade.. afipran og phenergan kan taes, men etter resept fra lege :) *sniker fra januar* håper du blir bedre snart! Har selv vært dårlig i 2 mnd, hatt to sykehusinnleggelser men spyr enda like mye... gått ned 12 kg :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for svar!:) uff stakkar deg! :( du fått slike piller uten at det hjelper?


♡02.03.2015♡
 
Kan man ta disse selv om man er gravid?


♡02.03.2015♡
Alle kan taes i samråd med lege. Hadde ekstrem svangerskapskvalme med førstemann og fikk tabletter. Kan også få intravanøst veske og kvalmestillende på sykehuset. Vet akkurat hvordan du har d. Hør med legen og hvis legen er usikker så kan de ringe vakthavende pp sykehuset for svar.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sniker litt her:)! Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme og fikk afipran, det hjalp litt. Såpass at jeg slapp og ligge resten på sykehus. Men de gir desverre ikke noe sånt før du er over 3 mnd. Du kan prøve seabånd og reisesyketabletter. Det får du kjøpt på apoteket:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
– Zofran blir vurdert som trygg å bruke i svangerskapet, og ingen studier har vist at medikamentet er skadelig for fosteret.

Be legen din ringe vakthavende på gyn. Hvis de er usikre. Der kan de masse om ekstrem svangerskapskvalme
 
Jeg bruker afipran og det virker delvis. Blir ikke helt kvitt kvalmen, men det blir bedre. Jeg fikk de av legen med en gang jeg vurderte å bli gravid ettersom jeg har vært veldig plaget før.
Hjelper også å passe på å spise før man blir sulten og drikke flr man blir tørst ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg bruker afipran og det virker delvis. Blir ikke helt kvitt kvalmen, men det blir bedre. Jeg fikk de av legen med en gang jeg vurderte å bli gravid ettersom jeg har vært veldig plaget før.
Hjelper også å passe på å spise før man blir sulten og drikke flr man blir tørst ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum

Problemet er vel at jeg vokner kvalm, og får ikke i meg mat før seks sjutiden på kvelden når kvalmen letter litt :/


♡02.03.2015♡
 
Problemet er vel at jeg vokner kvalm, og får ikke i meg mat før seks sjutiden på kvelden når kvalmen letter litt :/


♡02.03.2015♡
Uff ond syklus det der.. merker selv jeg blir ekstra kvalm når jeg er sulten, blir du bedre etter at du får spist litt? Krysser fingrene for at kvalmen din letter snart :)
 
Problemet er vel at jeg vokner kvalm, og får ikke i meg mat før seks sjutiden på kvelden når kvalmen letter litt :/


♡02.03.2015♡


Kjenner meg veldig igjen fra mine tidligere sv.skap. Har endt med sykehusinnleggelse flere ganger for meg pga kvalme :-/ Håper du får hjelp sånn at du kommer over det verste!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kanskje det kan hjelpe hvis du har på alarm og våkner 1-2timer før du normalt står opp, for å ta deg noe salt? Ritz kjekse f.eks? Også prøve å legge deg igjen frem til du skal egenglig stå opp.. da er jo ikke magen tom når du våkner, så det kan jo hende det legger en demper på kvalmen? Bare hiver ut et forslg i løse lufta nå altså.. god bedring<3

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp