Morsom samtale

En tråd i '2007' startet av almara, 7 Jun 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. almara Forumet er livet VIP

I dag hadde vi en morsom samtale her, bare synd Alma ikke syntes det var like gøy at jeg lo. 

Luna mistet en metallflaske fylt med vann ned på tåa mi, og jeg skrek til. Jeg sa høyt at det gjorde skikkelig vondt, og at tåa sikkert ville bli blå. Dette lurte Alma veldig på, og stilte mange spørsmål rundt det. Hun lurte på om jeg ikke ville ha plaster. Jeg spurte henne om hun var bekymret for meg, og sa til henne at det ikke gjorde vondt lenger. Sa noe sånt:

-heldigvis så er det sånn at når man slår seg, så går det nesten alltid veldig fort over. Det gjør veldig vondt med en gang, men så kjenner man ingenting

Så la jeg til, liksom mest til meg selv og i en bisetning: 
    -bortsett fra når man føder barn, da gjør det vondt ganske lenge

Jeg la merke til at Alma ble stille og satt og tenkte litt, og så sa hun:

-Mamma, men tenk om man føder barn OG mister en flaske på tåa si samtidig!

Da måtte jeg bare le SÅ godt, jeg fikk ganske rare bilder inni hodet mitt:) Og blir jo også litt overrasket over resonnementene hennes for tida, at hun tenker og undrer seg så mye. Hun likte som sagt ikke at jeg lo, men så lo vi litt av at deretter fikk tårer i øynene fordi jeg ble så stolt, for da lo hun godt av meg 
    Jeg sa til henne at jeg bare syntes det var så bra sagt. 

2. almara Forumet er livet VIP

..her en dag sa hun forresten at hun ville bli voksen, og da jeg spurte hvorfor, svarte hun helt liketil:
    -fordi jeg vil føde barn! 

3. Fru H Mot nye tider September 2012 VIP

Hehe, så vittig hun er! =) 
    Det er endel runder her også om dagen, det kommer mye rart ut av den munnen. 

4. *trinemor* Gift med forumet

Så artig :) morsomt hva som foregår i hodene deres....

Amelia gleder seg også til hun blir voksen, og har alt planlagt; hun skal bygge hus ved siden av en venninne, gifte seg med Guttorm (katten vår som har blitt borte) og få en baby som kan sove ved siden av henne om natta :)

(Litt rart med det ekteskapet kanskje men.....)

5. almara Forumet er livet VIP

He, he, litt rart med det ekteskapet, ja:) Så herlig at de ser for seg så mange rare, men også fine ting:) 

6. almara Forumet er livet VIP

...i dag holdt jeg på å få hakeslepp, da sa hun nemlig, 
    "mamma, jeg er større enn Luna, så jeg kommer til å bli død før Luna. Og jeg kommer til å bli voksen før Luna".

Det kommer veldig mye om dagen, altså! Jeg sa da at vi trengte ikke tenke på hvem som dør først, fordi det er så utrolig lenge til. Men da tenkte hun visst allerede på noe annet og lot seg ikke merke med hva jeg sa..

7. *trinemor* Gift med forumet

Så smart hun er da :) det er mye sammenhenger hun har funnet ut der...

Amelia snakker også mye om døden og gamle mennesker. Her om dagen hadde vi kjøpt flere juicebokser i Sverige.
    Da vi skulle legge de i kjøleskapet sa hun; "de skal vi dele med de gamle menneskene, slik at de får litt drikke før de dør".  Så var hun ferdig med det, og snakket ikke mer om det :)

8. Sukkertopp Forumet er livet VIP

Haha, fikk noen bilder i hodet jeg også nå ja. Barn er morsomme. 

Felix gleder seg også til å bli voksen, og snakker nesten hver dag om hva han skal jobbe med da. (Nye yrkesvalg hver dag. :P ) Så skal kjæresten hans dukke opp, slik at han får seg babyer.

9. almara Forumet er livet VIP

*trinemor* skrev:
    Så smart hun er da :) det er mye sammenhenger hun har funnet ut der...

Amelia snakker også mye om døden og gamle mennesker. Her om dagen hadde vi kjøpt flere juicebokser i Sverige.
    Da vi skulle legge de i kjøleskapet sa hun; "de skal vi dele med de gamle menneskene, slik at de får litt drikke før de dør".  Så var hun ferdig med det, og snakket ikke mer om det :)

Ha, ha! Så skjønn! Hun har omtanken i orden:) 

10. almara Forumet er livet VIP

Sukkertopp skrev:

Felix gleder seg også til å bli voksen, og snakker nesten hver dag om hva han skal jobbe med da. (Nye yrkesvalg hver dag. :P ) Så skal kjæresten hans dukke opp, slik at han får seg babyer.

Utrolig at så små barn går og drømmer om å være voksne...Blir spennende hvilket yrke han til slutt velger:) Alma snakker lite om yrker, jeg tror ikke hun forstår så veldig mye av det enda. Men hun lurer på om alle arbeidsplasser deler ut bamser, og når pappaen skal få en. Jeg fikk nemlig en bamse med noen god-ord som jeg skal gi videre etter to uker. Problemet er bare å gi den videre.. Alma har lagt sin elsk på den og prøver å lure meg: hun finner andre bamser og sier det var dem jeg fikk fra jobben. Hun vil helst beholde den jeg fikk, og har skjønt konseptet med å lure folk....;) Synes dere forresten jeg kan gi videre en annen bamse som er tilnærmet like fin? ;)

11. almara Forumet er livet VIP

Sukkertopp skrev:

Utrolig at så små barn går og drømmer om å være voksne...Blir spennende hvilket yrke han til slutt velger:) Alma snakker lite om yrker, jeg tror ikke hun forstår så veldig mye av det enda. Men hun lurer på om alle arbeidsplasser deler ut bamser, og når pappaen skal få en. Jeg fikk nemlig en bamse med noen god-ord som jeg skal gi videre etter to uker. Problemet er bare å gi den videre.. Alma har lagt sin elsk på den og prøver å lure meg: hun finner andre bamser og sier det var dem jeg fikk fra jobben. Hun vil helst beholde den jeg fikk, og har skjønt konseptet med å lure folk....;) Synes dere forresten jeg kan gi videre en annen bamse som er tilnærmet like fin? ;)

Del denne siden