morsmelkserstatning

tina..

Gift med forumet
dere som gir mme, lager dere flasker og har i kjøleskapet og bare varmer til hver gang. eller må man lage ny flaske for hvert måltid??

Jeg lager fire flasker i slengen med 120 ml i hver.. har flaskevarmer som jeg varmer opp flaska når han begynner å bli sulten. Gir mat ca hver tredje-fjerde time.

så flott. har hele tiden trodd jeg må lage ny hver gang han skal spise jeg. da blir jo alt mye lettere. thank you[:D]

Det sies at man skal gi mme ferskest mulig, men jeg gjør det på dette viset da.. [8|]
Er slitsomt nok å holde Ben i sjakk de minuttene det tar å varme flaska om jeg ikke hadde måttet varme opp vann, avkjøle det til 40 grader og måle til og riste og alt det der også. Har liksom fullt opp med ting om dagen og om natta så vil jeg være mest mulig effektiv slik at han vet det er natt og det skal soves... 

ja akkurat det er slitsomt, marcus blir kjempesinna og hyler den tida det tar å få en flaske ferdig, he he. da skal jeg begynne å ha i kjøleskapet jeg og.

æ lage for ca ett døgn, bli litt mindre nå, mariell spise ganske my. men irene: varme du ikke i micro da? d funker helt fint. bare noen sekunder så e maten ferdig.

Gjør det når det bare MÅ matest snarest mulig, så det skjer jo.. Men synes varmen blir så ujevn og lett for at den blir for varm.

ja d e sant d da. har vendt mæ ganske bra t kor leng æ kan varm den. ca 3o sek på 140ml.

ORIGINAL: Irene30

Det sies at man skal gi mme ferskest mulig, men jeg gjør det på dette viset da.. [8|]
Er slitsomt nok å holde Ben i sjakk de minuttene det tar å varme flaska om jeg ikke hadde måttet varme opp vann, avkjøle det til 40 grader og måle til og riste og alt det der også. Har liksom fullt opp med ting om dagen og om natta så vil jeg være mest mulig effektiv slik at han vet det er natt og det skal soves... 

jeg lager 5 flaske om gangen.av og til må jeg koke/lage mer vist hun drikker mer...i denne varmen går det mindre men oftere[&:]

varmer flaska i micro å det er lenge nok å vente når hun finner ut at hun er sulten...da skal maten være på plass på sekundet![:D]syns jeg ser meg selv tilbrede hver flaske med oppkok å vente til den er 40-45 grader...[:D]da går jo hele dagen jo..må jo begynne en time før hvert måltid.

nå har jeg lagd flasker for hele dagen, men må de bli kalde før de settes i kjøleskapet??

bruke å avkjøl dem litt ekstra før æ sett dem inn, men sett dem aldri inn helt kald nei, veit itj om d har nå å si heller...

ok, jeg lot dem stå litt før jeg satt dem inn, men ikke helt kalde nei.. synes det blir så mye skum jeg, bruker nan. eller er det vanlig?

jeg kjøler dem litt av før jeg setter dem inn i kjøleskapet.tror det er verst for resten av maten om du setter dem inn veldig varme.da synker temperaturen i kjøleskapet.

gikk nettopp over til nan jeg,å den skummer veldig[8|]blandet pulveret i gryta når vannet er litt avkjølt...40-45 grader[8|]å da ble det bedre en når jeg rista hver enkelflaske.

vet ikke om det er tilfeldig men snuppa har vert dårlig humør og urolig siden jeg begynte med den på søn[8|]virker ikke som hun liker den så godt for hun spiser lite.skal ta en colett stikk prøve ved neste måltid[:D]

tenkte jeg også skulle prøve collett og dr. brown flaskene. bruker avent nå. har har blitt mye bedre enn han var, men skriker fortsatt endel ja. skal også blande pulveret i kjelen, se om det blir bedre da[:)]

Jeg laget også klar ca 5 flasker de første månedene. Nå har jeg vannkoker, koker vann hver dag - det kan stå 1 døgn i romtemperatur. Kjapt å varme i mikro da, blander i pulveret, og vips! er det ferdig!

Tror jeg har lest en plass (på pakken??) at dersom du lager klar flere flasker, skal disse settes inn fortest mulig i kjøleskapet. Altså varme. Er også viktig at vannet ikke er for varmt når pulveret blandes i, fordi det da kan skje en "kjemisk" reaksjon som kan gi bebisene litt mer mageknip.... [&o]

ORIGINAL: Grete71

Jeg laget også klar ca 5 flasker de første månedene. Nå har jeg vannkoker, koker vann hver dag - det kan stå 1 døgn i romtemperatur. Kjapt å varme i mikro da, blander i pulveret, og vips! er det ferdig!

Tror jeg har lest en plass (på pakken??) at dersom du lager klar flere flasker, skal disse settes inn fortest mulig i kjøleskapet. Altså varme. Er også viktig at vannet ikke er for varmt når pulveret blandes i, fordi det da kan skje en "kjemisk" reaksjon som kan gi bebisene litt mer mageknip.... [&o]

det var en god ide..koke vanne på forhånd...det har jeg ikke tenkt på[8D]

hva er det du sier at det kan skje en kjemisk reagsjon som gir mageknip???på colett sin pakke står det bare at man skal avkjøle noen minutter mens på nan står det 40-45 grader[8|]må gå til innkjøp av et temperatur mål da...nå har jeg tatt det på feelingen.blir vannet for kaldt skiller det ut pulveret å det er jo iallefall ikke bra.[&o]

ORIGINAL: Stardust

det var en god ide..koke vanne på forhånd...det har jeg ikke tenkt på[8D]

hva er det du sier at det kan skje en kjemisk reagsjon som gir mageknip???på colett sin pakke står det bare at man skal avkjøle noen minutter mens på nan står det 40-45 grader[8|]må gå til innkjøp av et temperatur mål da...nå har jeg tatt det på feelingen.blir vannet for kaldt skiller det ut pulveret å det er jo iallefall ikke bra.[&o]

Vet du, jeg husker ikke hvor jeg leste det... Enten på pakken, eller her på bondevennen. I så fall, tror jeg det var under "helsesøster Ebba". Ta en titt der!

ORIGINAL: xcrazyx

Samme gjør vi her, koker en liter om gangen...slipper å ha flasker i kjøleskapet som tar opp mye plass ( som vi ikke har) og at melken blir "gammel"!!!
kan også regulere mengde fra måltid til måltid, tar ikke mye lengre tid enn kunn oppvarmingen!!

men når dere varmer opp vannet så må dere varme det til ca 40 grader,blande pulveret å vente til den er kroppstemp å så gi[8|]

Jeg sniker meg inn her jeg [:)]

Tenker å gjøre som dere og varme vann på forhånd og la det stå på kjøøenbenken, det var jo kjempe lurt. Har pleid å hva vannet i noen større tåteflasker i kjøleskapet, men da må jeg koke mer vann i løpet av dagen og så tar det jo plass.

Hva lagrer dere det kokte vannet i? Vannkokeren?

Håper på svar, så jeg dytter litt på denne jeg [8D]

Back
Topp