Morsmelkdonor

Jeg hadde overproduksjon av morsmelk sist så om det skjer nå kan jo donere vekk. Sist måtte jeg bruke antibiotika etter fødsel og da kan man ikke gi

Jeg skulle ønske at jeg kunne, men jeg får ikke lov pga diabetes. Samme med blodgiving.. Synes det er leit!

Ja det kan jo hende ting forandrer seg som gjør at jeg ikke kan donere heller. Men skulle ønske at vi var litt flinkere til å gi, de av oss som kan. Det samme gjelder organdonasjon. Det er så viktig for dem som mottar donasjonen. Noen av oss kan jo få et prematurt barn, håper ikke selvsagt...

Jeg har tenkt å prøve meg som donor denne gangen, om alt går fint. Har tenkt på det litt seint med begge de andre. Har hatt mer enn nok melk og pumping fungerer fint. Nå har jeg lest litt på forhånd og kommer til å ta det opp med jordmor. God info på bv sidene. Blodprøve kan tas av meg samtidig m føllingsprøven, så da kan mye være klart allerede før vi er hjemme fra sykehuset. Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg pumpe for sikkerhets skyld. Et "must" for meg den første uka. Får jo låne av sykehuset hvis en er donor, men usikker på om jeg tør å "gamble" på det. For så vidt lett å få tak i, så kan kanskje vente.

Ville gjerne donere melk med de to andre og denne gangen om jeg har nok. Men jeg bor dessverre slik at det ikke er mulig, det er litt synd.

Nå har sykehuset i Ålesund gått ut og sagt at de har fått flere nye donorer etter den du la ut her, så krisen der i byen er avverget, for en stund. :D Kjenner ei som er så snill og donerer til de!

Blir det melk i store flommer her, så donerer jeg gjerne. Amming er uaktuelt, så pumping blir det uansett, så hvorfor ikke! Jenta mi er prematurfødt og lå inne på neonantalavdelingen i Ålesund, og har selv hatt god nytte av donormelk - så jeg vet hvor viktig det er!

Håper alle som kan og har mulighet undersøker om de kan donere. Det betyr uendelig mye for de minste, skjøre små! ;)

Back
Topp