Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor gammel er barnet?Pga såre bryster må jeg gi morsmelk på flaske. Noen som vet hvor mye ml ca man gir hver gang?
Da vet jeg iallefall et ca tall. Har gitt henne 90 nå så får vi seJeg pumper meg og gir rundt 100 ml hvert måltid. Alt etter hvor sulten hun erOfte er 80 ml nok men da er det kun 2-3 timer mellom måltidene. Noen ganger har vi vært helt opp i 130 ml, hvis hun fremdeles søker og gir tegn på at hun er sulten
![]()
Hvor gammel var han da?Storebror drakk alltid puppen "tom" altså nesten 150ml, noen ganger litt av eller hele den andre også etter bleieskift.
Snuppa ammer nå litt og litt, men har tømt ene og litt til etter litt intervaller med amming og søvn.
Jeg ville ha gitt tilsvarende det et bryst gir, også ha fra neste i backup til barnet blir mett. Bare ha litt og litt av denne melken over i flasken, også fryser du resten som du enten kan ta med på tur senere eller bruke i maten når du skal introdusere fast føde.
Morsmelk er holdbar 6 mnd i fryseren så husk å skrive på dato og mengde bare![]()
Syns jeg husker han fikk økt mengden til 150ml innen 1mnd. Gikk opp 500g i uka, men siden det var morsmelk var ikke det noe de var bekymret for.Hvor gammel var han da?
Akkurat nå er jeg så sår igjen så klarer ikke å legge henne til puppen. Har blitt litt åpne sår så må lege dem før jeg ammer på nytt. Gav henne 110 ml nå og da var hun fornøydSyns jeg husker han fikk økt mengden til 150ml innen 1mnd. Gikk opp 500g i uka, men siden det var morsmelk var ikke det noe de var bekymret for.
Han gulpet veldig mye siden han var så glupsk da, ammet han en time hver gang uten mulighet for å få han av... Snuppa tar seg litt mer pauser og tid og får nok i seg nesten like mye, men gulper heldigvis ikke like mye
Hvis du syns hun ikke blir mett når hun ikke klarte tømme brystet, så syns jeg du kan pumpe en full pupp og se om hun blir mett daer jo hvor mye de dier som regulerer melkemengden.
Med å tømme brystet mener jeg pumpe til det bare går sakte![]()
Så bra, høres ut som du har funnet rett mengde daAkkurat nå er jeg så sår igjen så klarer ikke å legge henne til puppen. Har blitt litt åpne sår så må lege dem før jeg ammer på nytt. Gav henne 110 ml nå og da var hun fornøyd
Ja inntil videre så er hun fornøyd. Må bare se annSå bra, høres ut som du har funnet rett mengde da![]()