Morkake plassering

J-40486304

Andre møte med forumet
Sist graviditet hadde jeg morkaken bak, nå ligger den foran. På ultralyd sa hun at det eneste det hadde å si var at man kunne kjenne spark senere. Noen som har hatt morkake foran før og evt når kjente dere liv?

Sist graviditet hadde jeg morkaken bak, nå ligger den foran. På ultralyd sa hun at det eneste det hadde å si var at man kunne kjenne spark senere. Noen som har hatt morkake foran før og evt når kjente dere liv?

Jeg hadde morkaken foran sist, mener å huske jeg kjente spark i uke 20/21.

Sniker fra September. Hadde morkaka foran i 1.svangerskap. Kjente første leamusfølelse i uke 19+. Skikkelig plutselig dirring. Tok seg raskt opp.

I andre svangerskap hadde jeg morkaka bak og kjente risting i uke 16+ og fremover.

Nå er jeg på mitt tredje svangerskap og morkaka er foran. Kjente første ordentlige kilinger i magen i dag 17+5 :Heartpink

Har morkaka foran og ikke kjent noe liv enda:shy: har også fått høre at det kommer til å skje senere. Er i uke 15 nå

Sniker fra juli.

Jeg har morkaken foran denne gang. Har hatt morkaken bak 2/4 ganger, og foran 2/4 ganger, så jeg kan gi deg en ok sammenligning...

Etter googling ser det ut som man i snitt kjenner liv 2-3 uker senere.
Nå...
Med morkake BAK kjente jeg liv i uke 14 (førstegangs) og uke 14-15 (rolig tredje baby...)
Med morkake FORAN kjente jeg liv uke 12 (!!) og uke 16-17.
Skal nevnes at med nr 2, hvor jeg kjente i uke 12, så hadde jeg en SVÆRT aktiv baby, og i tillegg var morkaken veldig.. toppfestet. Dvs, hadde ikke morkaken foran helt nederst; der hun sparket mest.

Denne gangen lå morkaken veldig rett foran, og kjente ikke før godt uti uke 16. Men er nå uke 25, og kjenner liv flere ganger i døgnet; så det er mest bare det at det er kjedelig å høre at alle kjenner liv men ikke du selv :p

Har hatt foran med første to og har visst foran nå igjen. Alle gangene har jeg fått høre at jeg ikke vil kjenne noe på en stund - det har ikke stemt. Helt sikre babysprell fra uke 15 med begge. Utenpå har tatt lengre tid :)

Sniker fra September. Hadde morkaka foran i 1.svangerskap. Kjente første leamusfølelse i uke 19+. Skikkelig plutselig dirring. Tok seg raskt opp.

I andre svangerskap hadde jeg morkaka bak og kjente risting i uke 16+ og fremover.

Nå er jeg på mitt tredje svangerskap og morkaka er foran. Kjente første ordentlige kilinger i magen i dag 17+5 :Heartpink
Ler ikke av deg men av meg selv når jeg leste det du skrev... for jeg kjente dirring/vibrasjon i rumpa? endetarmen? på onsdag... men det har vel sikkert ikke noe med baby å gjøre? morkake foran btw

Ler ikke av deg men av meg selv når jeg leste det du skrev... for jeg kjente dirring/vibrasjon i rumpa? endetarmen? på onsdag... men det har vel sikkert ikke noe med baby å gjøre? morkake foran btw
Hehe, jeg hadde veldig leamus i tissen rundt uke 13 denne gangen. Varte i ei uke. Begynte å lure på om jeg var veldig tidlig ute med å kjenne noe. Men det var nok bare noen nerver klem :hilarious:

Jeg begynte kjenne spark mer og mer nå de siste dagene etter uke 17-18, nå er jeg 18+3 og samboer har nå allerede kjent fra utsiden. Min morkake ligger foran.

Jeg begynte kjenne spark mer og mer nå de siste dagene etter uke 17-18, nå er jeg 18+3 og samboer har nå allerede kjent fra utsiden. Min morkake ligger foran.
Woow
Gleder meg. Er skikkelig utålmodig nå. Har du barn fra før?

Morkaken foran denne gangen. Veeeldig frustrerende, haha. Men de siste dagene har jeg kjent en del liv, 17+5 i dag. Med datteren min har jeg video av at vi ser sparkene utenpå magen på dette tidspunktet :playful: mannen har så vidt kjent, men bare én gang.

Kjent så vidt spark noen dager, men må kjenne skikkelig etter. Ellers bare kiling. Morkake foran, andregangsfødende. 20+1 i dag :happy:

Morkake foran. Hadde det forrige svangerskap også. Da kjente jeg ingen tegn til liv (som var tydelig) før i uke 19.
Kjent litt liv innimellom siden uke 15 denne gangen. Kjente det første sparket svakt fra utsiden i dag 17+4 :love017

Back
Topp