Morkake i keisersnittarret?

Da har jeg vært hos UNN i Tromsø, og det ser bedre ut enn ventet. Overlegen trodde i hovedsak ikke det var en accreta, men hun kunne ikke utelukke, så må uansett ha fødeplass der (større sykehus med flere ressurser i tilfelle). Det betyr at jamført planen skal jeg reise opp der i uke 38 og ta inn på hotell til fødselen starter av seg selv. Dette hvis ingenting skjer fremover som gjør at et keisersnitt må planlegges.

Er jo lettet, men samtidig lei meg, fordi det betyr at jeg må være alene i en annen by de siste ukene før fødsel uten noen dato å forholdene meg til. På pasienthotellet er det ikke lov til å ha besøk eller sjekke inn ledsager, så pappaen kan ikke bli med. Vi har heller ikke råd til at han skal betale sitt eget hotellrom i to uker pluss eventuelt dagene jeg er på barsel. Fødsel kan jeg klare alene, men de siste ukene not so much. Skulle ønske jeg hadde en løsning på det problemet ...
Så kjipe nyheter sånn sett :sorry: jeg hadde keisersnitt på UNN sist, det var en veldig fin opplevelse i det minste, bare for å finne lyspunkter for deg :p og «Kaffebønna» kaffebarene har dritgod kaffe :hilarious: kunne gitt mye for en av iskaffene deres....

Så kjipe nyheter sånn sett :sorry: jeg hadde keisersnitt på UNN sist, det var en veldig fin opplevelse i det minste, bare for å finne lyspunkter for deg :p og «Kaffebønna» kaffebarene har dritgod kaffe :hilarious: kunne gitt mye for en av iskaffene deres....
For ikke å snakke om den der «toasten» de har :D

Lykke til, TS, jeg også ble forespeilet to uker på hotell før termin .. ikke en artig tanke :dead: Håper at du får en flott fødselsopplevelse som kan veie litt opp :)

Lykke til, TS, jeg også ble forespeilet to uker på hotell før termin .. ikke en artig tanke :dead: Håper at du får en flott fødselsopplevelse som kan veie litt opp :)
Ja, absolutt :D:D Men iskaffen altså, stort savn!!! :love7

Åh, så kjedelig med ny fødeplass. Men gode nyheter at det ser ut som om alt ellers er greit!

Men er nok fornuftig å være er sted med mer beredskap siden det tydeligvis er så vanskelig å konkludere hvordan morkaken egentlig er.

Nei, ikke en artig tanke. Men takk :-) Jeg håper også det. Som regel er det verst å grue seg på forhånd også - og i det store og hele er det jo en liten «pris» å betale. Håper at ting endrer seg innen juli også. Sånn at samboer får bli med på barsel.

Men du skrev at du ble forespeilet to uker på hotell. Trengte du ikke likevel? :-)

Takk! Jeg får kose meg med det da :-) Må jo finne noen lyspunkter! Nå er det ikke sikkert det blir to uker på hotell uansett, da han (som tydeligvis slekter på storesøster) lå på 90-95 persentilen :p Og viser han tegn i uke 38 til å bli like stor som henne så får jeg uansett ikke prøve vaginal fødsel. Da blir det keisersnitt uansett - og planlagt. Så da blir jo «alenetiden» mye kortere!

Så bra at ting så bedre enn ut. Får håpe at fødselen blir en fin opplevelse for deg!:Heartred
Huff, det hørtes ikke ut som en ideell situasjon. For klart at dere ikke har råd til at han skal bo på hotell så lenge! :confused:
Syns det er dårlig at de ikke kan tilby en løsning hvor far også kan få være med, men er desverre ikke opp til meg.

Takk for det❤️ Skulle ønske de kunne tilbudt en løsning, ja. Men vi kan jo håpe at ting endrer seg innen den tid! Jeg er optimist!!

Takk! Jeg får kose meg med det da :) Må jo finne noen lyspunkter! Nå er det ikke sikkert det blir to uker på hotell uansett, da han (som tydeligvis slekter på storesøster) lå på 90-95 persentilen :p Og viser han tegn i uke 38 til å bli like stor som henne så får jeg uansett ikke prøve vaginal fødsel. Da blir det keisersnitt uansett - og planlagt. Så da blir jo «alenetiden» mye kortere!
Lyspunkter er viktig!! Er så enig :happy: lillebror her er godt i hold også tydeligvis, så tviler på at jeg får gå til termin. Så blir vel en potensiell lang igangsetting alene på sykehuset på meg :p

Lyspunkter er viktig!! Er så enig :happy: lillebror her er godt i hold også tydeligvis, så tviler på at jeg får gå til termin. Så blir vel en potensiell lang igangsetting alene på sykehuset på meg :p

Æsj, håper ikke det for deg! Håper han kommer som et velsmurt skudd :-)

Takk for det❤️ Skulle ønske de kunne tilbudt en løsning, ja. Men vi kan jo håpe at ting endrer seg innen den tid! Jeg er optimist!!

Jeg kan hjelpe til og krysse alt av fingrer å tær for det:)

Så bra at ting ser bedre ut iallefall:)
Men skjønner godt du gruer deg! Det er kjipe tider å være gravid under corona, ingen tvil der! Se eventuelt for deg hva du kan bruke tiden på. Lese bok, gå turer, sjekke ut hva son er rundt sykehuset:) også krysser vi alle fingrene for at far får være sammen med både deg og oss andre.

Så bra at ting ser bedre ut iallefall:)
Men skjønner godt du gruer deg! Det er kjipe tider å være gravid under corona, ingen tvil der! Se eventuelt for deg hva du kan bruke tiden på. Lese bok, gå turer, sjekke ut hva son er rundt sykehuset:) også krysser vi alle fingrene for at far får være sammen med både deg og oss andre.

Ja, jeg kommer nok til å ta med avhandlinga mi, og bare kjøre på med jobb fram til eventuell fødsel. Har bare ingen tro på at jeg faktisk går i fødsel ettersom jeg gikk 9 dager over og var uten et eneste modningstegn sist. Og da kjenner jeg at to uker alene i Tromsø som uansett ender i keisersnitt er ekstra kjipt. Det eneste som faktisk er kjipere er om mannen betaler 14 000,- for å være der og vi ender med samme scenario :p:p

Nesten så jeg bare sier jeg vil ha KS, for da får jeg i alle fall en dato og vet at det blir maks en uke borte fra jenta mi og samboer. Skjønte det som at det var opp til meg omtrent. Avventer litt da, for det ser ut som han blir stor(!). Og ligger han an til å bli 5 kg som søstera si så går de for KS uansett.

Ja, jeg kommer nok til å ta med avhandlinga mi, og bare kjøre på med jobb fram til eventuell fødsel. Har bare ingen tro på at jeg faktisk går i fødsel ettersom jeg gikk 9 dager over og var uten et eneste modningstegn sist. Og da kjenner jeg at to uker alene i Tromsø som uansett ender i keisersnitt er ekstra kjipt. Det eneste som faktisk er kjipere er om mannen betaler 14 000,- for å være der og vi ender med samme scenario :p:p

Nesten så jeg bare sier jeg vil ha KS, for da får jeg i alle fall en dato og vet at det blir maks en uke borte fra jenta mi og samboer. Skjønte det som at det var opp til meg omtrent. Avventer litt da, for det ser ut som han blir stor(!). Og ligger han an til å bli 5 kg som søstera si så går de for KS uansett.
Nei, det er vel noe med at vannet ikke koker mens man ser på. Heldigvis får du nå god oppfølging, så om det blir å vente på naturlig fødsel eller KS så går det nok godt:) håper corona-restriksjonene gir seg snart, men reelt sett tror jeg vi aller fleste skal innstille oss på noen dager alene ja:bag:
Er du ofte på vekstestimering? Lillegutten her ot virker å bli stor. Skal sjekke på mandag:) tenker at KS må jo være et godt alternativ da.

Nei, det er vel noe med at vannet ikke koker mens man ser på. Heldigvis får du nå god oppfølging, så om det blir å vente på naturlig fødsel eller KS så går det nok godt:) håper corona-restriksjonene gir seg snart, men reelt sett tror jeg vi aller fleste skal innstille oss på noen dager alene ja:bag:
Er du ofte på vekstestimering? Lillegutten her ot virker å bli stor. Skal sjekke på mandag:) tenker at KS må jo være et godt alternativ da.

Haha. Jepp, tipper vannet kommer til å forholde seg kaldt og stille her :p

Var som sagt på estimering i forgårs og skal igjen om to uker. Og så blir det sikkert en til (vet ikke når) før siste kontroll i Tromsø i uke 38+3. Hvis han ikke innen den tid regnes som for stor eller de ser nye ting vedrørende placenta accreta, blir det satset på vaginal fødsel :-)

Forrige gang ble hun målt i uke 34, 36 og 38.

Back
Topp