Morkake i framvegg

MNord

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Hei!

Fikk påvist at morkaka ligger i fremveggen, har da lest meg til at det vil/kan ta tid før jeg kjenner bevegelser og at det synes/kjennes på utsiden.

Det jeg egentlig lurer på er om vil det påvirke f.eks størrelsen på magen? Vil mer av vekta bli på korsryggen istedenfor bekkenet?

Noen som har noen erfaringer og dele?

Sniker..
Hos meg tok det en god del lengre tid før jeg kjente noe , kontra når den var på bakveggen, kjente på utsiden i uke 24-25 Tror jeg.
Nå var også babyen i magen mye roligere enn de andre, så det kan ha litt å si.
Jeg hadde desidert minst mage når den var foran, men det kan komme av helt andre ting.
Ellers var det ingen forskjell :happy:

Eg har morkaken foran denne gangen, og har allerede fått veldig markert mage (uke 16). No er eg tredjegangs så kan ikke si om det har noe med min magestlrrelse og gjøre. Kan imidlertid si at min søster som kun har en unge hadde morkaken foran, og hun ble MASSIV. Og alt kom på magen.

Jeg har morkaka på fremrevegg :) har sånn smått begynt å kjenne litt, men det er ikke hver dag! Fått en stor mage allerede :hilarious:

Hadde morkaka på fremrevegg i forrige svangerskap sist gang også! Da kjente jeg nesten aldri spark igjennom hele svangerskap:sorry:

Kjente ikke stort i korsryggen, men i dette svangerskapet har jeg begynt å kjenne det i bekkenet..

Sniker..
Hos meg tok det en god del lengre tid før jeg kjente noe , kontra når den var på bakveggen, kjente på utsiden i uke 24-25 Tror jeg.
Nå var også babyen i magen mye roligere enn de andre, så det kan ha litt å si.
Jeg hadde desidert minst mage når den var foran, men det kan komme av helt andre ting.
Ellers var det ingen forskjell :happy:

Takk for innspill! Blir spennende å se hva som skjer her da :)

Eg har morkaken foran denne gangen, og har allerede fått veldig markert mage (uke 16). No er eg tredjegangs så kan ikke si om det har noe med min magestlrrelse og gjøre. Kan imidlertid si at min søster som kun har en unge hadde morkaken foran, og hun ble MASSIV. Og alt kom på magen.

Det blir spennende å se da trenger ikke blir massiv føler jeg da meeen

Jeg har morkaka på fremrevegg :) har sånn smått begynt å kjenne litt, men det er ikke hver dag! Fått en stor mage allerede :hilarious:

Hadde morkaka på fremrevegg i forrige svangerskap sist gang også! Da kjente jeg nesten aldri spark igjennom hele svangerskap:sorry:

Kjente ikke stort i korsryggen, men i dette svangerskapet har jeg begynt å kjenne det i bekkenet..

Blir spennende å se :) håper på få plager og ikke bli massiv og at en snart kjenner liv!

Hadde på fremvegg med førstemann, kjente bevegelse fra uke 16 da Veldig mye bevegelse resten av svangerskapet også, og stor mage ❤️ Med nr 2 var den på bakveggen, kjente liv tidlig da også. Nå er den på fremvegg igjen og jeg kjenner allerede knøttet 15+ 5 idag. Så er nok veldig individuelt..

Det har ikke noe å si på magestørrelse, morkaka er inne i livmoren og ikke utenpå. Foster+vann+morkake tar like stor plass uavhengig av hva som er hvor.

Men det kan ha endel å si på hva man kjenner av liv og når. Jeg hadde den forran med førstemann, og kjente veldig lite og veldig sent liv ift med andremann.

Hadde på fremvegg med førstemann, kjente bevegelse fra uke 16 da Veldig mye bevegelse resten av svangerskapet også, og stor mage ❤️ Med nr 2 var den på bakveggen, kjente liv tidlig da også. Nå er den på fremvegg igjen og jeg kjenner allerede knøttet 15+ 5 idag. Så er nok veldig individuelt..

Takk for input! Vet ikke helt hva en skal forvente gyn så at en kanskjr ikke kjente liv før 23/24.. Ble veldig skuffa over det :(

Det har ikke noe å si på magestørrelse, morkaka er inne i livmoren og ikke utenpå. Foster+vann+morkake tar like stor plass uavhengig av hva som er hvor.

Men det kan ha endel å si på hva man kjenner av liv og når. Jeg hadde den forran med førstemann, og kjente veldig lite og veldig sent liv ift med andremann.

Vet jo det, men leste det at fosteret kunne bli presset mer inn mot ryggen som kunne gi mindre mage :)

Håper det ikke går 100 år før vi kan kjenne liv :)

Takk for input! Vet ikke helt hva en skal forvente gyn så at en kanskjr ikke kjente liv før 23/24.. Ble veldig skuffa over det :(
Skjønner det! Tror det er utrolig stor variasjon fra person til person., håpe du kjenner babyen snart ❤️

Jeg kjente tydelig liv i uke 16 med førstemann, selv med morkaka foran. Og kjente/så bevegelsene uten på magen da jeg var 19 uker på vei :) Så ikke nødvendigvis at man trenger å gå så lenge uten å kjenne noe :)

Føler denne tråden. Jeg fikk også vite at morkaka ligger forran og synes det hørtes skunmelt ut. Men det er ikke farlig sa jordmor. Er i uke 16+ andregangsfødende.
Litt tanker rundt dette med å kjenne babyen, litt trist hvis det ikke kjennes. Men får ta det som det kommer :Heartred
Noen som vet om morkaka kan flytte på seg, noen det har skjedd med tidligere svangerskap?

Føler denne tråden. Jeg fikk også vite at morkaka ligger forran og synes det hørtes skunmelt ut. Men det er ikke farlig sa jordmor. Er i uke 16+ andregangsfødende.
Litt tanker rundt dette med å kjenne babyen, litt trist hvis det ikke kjennes. Men får ta det som det kommer :Heartred
Noen som vet om morkaka kan flytte på seg, noen det har skjedd med tidligere svangerskap?
Sniker
Morkaka flytter seg ikke hvis den ligger foran på magen, men hvis du mener at den ligger foran livmormunningen kan den flytte seg :)

Ja synes det er trist! Gleder meg veldig til å kjenne liv siden dette er første. Så ville jo tatt tid uansett men nå vil det sannsynligvis ta lengre tid og der er trist :/

Sniker litt. Hadde morkaka foran med yngste og kjente senere liv med henne enn med eldste. Størrelsesmessig var det ingen forskjell. Jeg var sprekkeferdig med begge to fra før uke 30..

Så lenge morkaka ikke ligger over mormunn har vel ikke plasseringen noe å si? Vet ikke hvor min har ligget hverken i de to forrige svangerskapa eller nå. Kjente liv i uke 22-23 med første, litt før med nummer 2 og ca uke 18 nå med nummer 3. Det er ikke unormalt sent, det er bare at de som kjenner tidlig skriver mye om det. Kjenner stort sett bevegelser på sida uansett, så kanskje ligger morkaka midt foran- hvem vet ;)

Hvordan går det med dere andre som har morkaken foran nå som vi er et stykke på vei? Jeg skulle ønske jeg kjente mer liv! Magen er godt synlig da, men det var den før graviditeten også :-)

Min er på fremre vegg! Fikk vite det på oul i forrige uke og ble veldig overrasket. Kjente liv tidligere denne gangen enn sist og har også sett bevegelser på utsiden. Er i uke 20 i morgen.

Back
Topp