Morkake i framvegg

Med morkaka foran (hadde bak de to andre gangene) merker eg mye mindre liv.
Håper det tar seg opp litt etter hvert, trodde ikkje det kunne være så ulikt .. Men sålenge ungen har det bra, og gir livstegn fra seg, så tenker eg ikkje så mye på det :)

Magen er stor syns eg, er normalt helt flat.

Last edited:
Hei!

Fikk påvist at morkaka ligger i fremveggen, har da lest meg til at det vil/kan ta tid før jeg kjenner bevegelser og at det synes/kjennes på utsiden.

Det jeg egentlig lurer på er om vil det påvirke f.eks størrelsen på magen? Vil mer av vekta bli på korsryggen istedenfor bekkenet?

Noen som har noen erfaringer og dele?
Hadde morkaka foran i forrige svangerskap, og fikk veldig liten mage. Virka som babyen lå veldig langt bak mot ryggen min. Fikk også riene bak i korsryggen. Da hadde jeg termin i starten av august (altså jeg var to mnd lenger på vei i mai 2017 kontra mai 2020) og magen er større nå enn den var i mai/juni 2017.

..men! Jeg har morkaka foran denne gangen også. Og magen er større, mens jeg har ikke lagt på meg like mye på resten av kroppen. Virker som denne babyen ligger mer «normalt» og magen vokser framover istedet for bare ut til sidene :hilarious:

Så morkaka ligger på samme sted men jeg har hatt to helt forskjellige mager. Kan være jente/guttemage selvsagt, men jeg tror det er litt tilfeldigheter jeg da :happy:

Joda det går, har begynt å kjenne liv så det er jo hyggelig og overraskende tidlig <3

Jeg har morkaka foran denne gangen og ble litt skuffa da jeg fikk høre det. Men jeg jar kjent liv fra rett før uke 18. Ikke veldig harde spark akkurat og kjenner det best når jeg slapper av og kjenner etter. Men syns det er mye liv i magen i hvert fall. Her har det nesten fra starten av også kunne kjentes noen spark på utsiden. Jeg tror jeg må finne ut hvor morkaka lå i forrige svangerskap for jeg kan ikke huske at jeg kjente så mye tydeligere spark da. Nå kjenner jeg det sparker i blæra da. Det kan jeg ikke huske jeg gjorde sist. Så mulig den lå og dekket der sist. Jar spart på noen papirer fra forrige svangerskap så får leite de fram igjen.

Min er på fremre vegg! Fikk vite det på oul i forrige uke og ble veldig overrasket. Kjente liv tidligere denne gangen enn sist og har også sett bevegelser på utsiden. Er i uke 20 i morgen.

Så gøy at du allerede kan se bevegelser på utsiden! Jeg tror det vil ta litt tid her pga ekstra polstring, men det blir sikkert kjempekoselig når partner kan se det:Heartred

Jeg er førstegangs og har på fremre vegg, men mer mot venstre side. Fikk vite jeg skulle regne med å ikke merke så mye i svangerskapet. Men begynte å merke bevegelser i uke 19. Nå er jeg i uke 21 og så et par små bevegelser utenpå magen i helgen, veldig koselig:) Nå kan jeg faktisk halvveis våkne av at hun ligger og romsterer derinne på natta og er ikke alltid lett å sovne igjen hehe..

Jeg kjenner bevegelse, men litt svakere i starten enn de gangene morkaken har vært bak. Kjenner tydeligere bevegelser hver dag nå, og kjenner noen ganger spark utenpå magen. Er 19+6 i dag :)

Så gøy at du allerede kan se bevegelser på utsiden! Jeg tror det vil ta litt tid her pga ekstra polstring, men det blir sikkert kjempekoselig når partner kan se det:Heartred
Så det for første gang for 3-4 dager siden, men har kjent bevegelser på innsiden i noen uker før det :Heartred Er ikke superstore bevegelser enda, men kjenner det blir sterkere for hver dag :love2

Min morkake ligger foran skrått nedover fra under navlen og mot høyre. Så dekker et stort område. Jeg kjenner godt spark i hele magen, men de må være ganske presise for at jeg kjenner igjennom magen der morkaka ligger. Kjenner likevel mye bevegelse hver dag og det virker som at hun er sterk og aktiv:happy: Har snakket med flere som har sagt at morkake foran ikke har noe å si for utsidebevegelser etterhvert som baby vokser, så vi får se.

Er i uke 20 nå og har kjent bevegelser siden uke 14-15.

Hadde morkaka bak med nr 1 og forran med nr 2 og har den forran nå også. Merka bevegelser seinare med morkaka foran men ikkje nokon forskjell på magen.

Jeg har det denne gangen, min 4. gutt. I går kjente jeg tydelig spark, ut mot siden av magen. Og mannen fikk kjent ett spark også. kjenner mest skyving/pressing/bobler. Jeg er snart 20 uker på vei. Overrasket meg veldig i går at det var ett tydelig spark :P

Jeg har det, og kjente bevegelse fra uke 16 ca. Om magen er mindre eller ikke er jeg usikker på, vet ikke helt når det er vanlig å få mage eller hvor stor den skal være når. Det er vel ganske individuelt? Følte selv det tok en stund før jeg fikk noe særlig mage, men så følger man kanskje gjerne litt mer med selv og. I uke 22 var det vel mer synlig at det var en gravidmage. Om den er liten eller stor vet jeg som sagt ikke, men alt er innafor normalen ifg kontrollene jeg har vært på i hvert fall.

Jeg kjente spark fra uke 20. Er i uke 22 nå og nå kan man til og med se det utenpå. Litt stas!

Back
Topp