Morkake foran

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
På TUL fikk jeg vite at morkaken denne gang kommer til å være foran. Foruten at det muligens vil ta lenger tid å kjenne ordentlige spark, vet dere om det er noe annet som det påvirker!? :)

Jeg har også morkaken foran denne gangen. Har ikke hørt noe annet enn det du nevner om det å kjenne spark. Det er dersom morkaken ligger langt nede/dekker livmoråpningen det har noe å si. :)

Hadde det med nr 2, merker mindre spark, men kommer ikke på noe mer enn det ;)

Tror ikke det er noe annet. Jeg hadde det i forrige/første svangerskap. Håper jeg har den bak denne gangen :P Vil oppleve det, for å se om det er noe merkbart forskjell.

Tror ikke det er noe annet. Jeg hadde det i forrige/første svangerskap. Håper jeg har den bak denne gangen :P Vil oppleve det, for å se om det er noe merkbart forskjell.
Jeg hadde bak sist og har foran nå. Spent på om det er stor forskjell. Sist hadde jeg allerede begynt å lure på om det var bevegelser jeg kjente på denne tiden. Nå kjenner jeg ikke noe enda.. Mannen kunne kjenne på utsiden i uke 15. Tipper jeg kommer til å bli skikkelig utålmodig denne gangen siden jeg kjente det så tidlig sist :p

Fikk vite på TUL at morkaken ligger foran livmoråpningen, håper den vil trekke seg bakover!

Har hatt det i begge tidligere svangerskap også, og var litt vanskeligere å kjenne spark i begynnelsen bare ja...

Hadde det sist, og det fører ikke til noen komplikasjoner.. Kjente godt med spark på innsiden (bare litt sent, uke 21), men tok lang tid før det kjentes på utsiden (siste trimester)..

Min ultralyd-JM sa at 50% av alle graviditeter har morkake foran :) så tror ikke det er noe ekstra foruten at det kan ta litt tid før man kjenner spark.

Min ligger langt nede, og foran. Men hun trodde den kom til å trekke seg oppover med tiden :-). Er rimelig sikker på at jeg kjenner noen små bevegelser fra foster innimellom. Hun er veldig aktiv (iallfall på UL) så tror ikke det er helt umulig. Er i uke 15 :). Mulig jeg kjenner det tidlig fordi den ikke ligger "rett på" foran? Men mot bunnen?

Jeg hadde den foran sist. Kjente liv før oul i uke 18, så var ikke så seint synes jeg. På tidlig ul nå i uke 12 så hadde jeg den ned mot åpningen så jeg håper den har flyttet seg til oul.. Det var i følge gynekologen ikke uvanlig at den lå der for å så flytte på seg når det ble trangere.

Jeg hadde den foran sist. Kjente liv før oul i uke 18, så var ikke så seint synes jeg. På tidlig ul nå i uke 12 så hadde jeg den ned mot åpningen så jeg håper den har flyttet seg til oul.. Det var i følge gynekologen ikke uvanlig at den lå der for å så flytte på seg når det ble trangere.

Kjenner flere som har hatt den forran åpningen, men der den har trukket lengre opp bare 4-8 uker før fødsel :) Så tror ikke det er noe å bekymre seg for før 3. trimester ihvertfall ;)

Back
Topp