Morkake foran - erfaringer?

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Fikk vite at jeg har morkaken anterior, altså foran, i dag på ul 13+6. Noen som vil dele erfaringer mtp når man kjenner spark etc? Har jo hørt at det gjerne kjennes litt senere og kanskje også litt mindre. Stemmer dette med deres erfaringer?:) Evt andre erfaringer å dele? Hilsen spent førstegangsgravid:rolleyes:
 
Dette lurer jeg også på.. Min lå foran-og delvis langt ned når jeg var på ultralyd 12+2:dead:
Spent på når jeg kan kjenne de første bevegelsene:angelic: Jordmor sa jeg kom til og måtte vente en stund..
 
Jeg er gravid med nr.6, og morkaken har vært på fremsiden 5/6 ganger :hilarious: (var bak med førstemann). Husker ikke helt når jeg har begynt å kjenne spark uten tvil, men tror rundt 16 uker? Når sparkene blir sterke nok spiller det ingen rolle hvor morkaken er- bare at man kjenner det noen uker senere helt i starten:)
 
Min ligger også foran, men dette er mitt første svangerskap så har ingenting å sammenligne med :p
 
Fikk vite at jeg har morkaken anterior, altså foran, i dag på ul 13+6. Noen som vil dele erfaringer mtp når man kjenner spark etc? Har jo hørt at det gjerne kjennes litt senere og kanskje også litt mindre. Stemmer dette med deres erfaringer?:) Evt andre erfaringer å dele? Hilsen spent førstegangsgravid:rolleyes:
Hadde det i mitt første svangerskap. Kjente da liv første gang i uke 18. Fra uke 19 kjente jeg liv daglig :happy: Uke 25 var første gang jeg kjente spark på utsiden av magen :D
 
Fikk vite at jeg har morkaken anterior, altså foran, i dag på ul 13+6. Noen som vil dele erfaringer mtp når man kjenner spark etc? Har jo hørt at det gjerne kjennes litt senere og kanskje også litt mindre. Stemmer dette med deres erfaringer?:) Evt andre erfaringer å dele? Hilsen spent førstegangsgravid:rolleyes:
Hadde det med førstemann, tror ikke jeg kjente ordentlige spark før uke 21-22 kanskje ☺️
 
Hadde også det i første svangerskap. Tok en del tid før jeg kjente spark, men var jo førstegangs også. Husker jeg var på UL rundt uke 19, og da hadde jeg enda ikke kjent noe. Kjente små spark noen uker etter det, så altså i uke 20-22, tenker jeg :)
Etter det kjente jeg MYE liv. Mot slutten var det jo helt rabalder inni der, og jeg tror jeg kjente hver eneste bevegelse :)
 
Sniker
Har morkaka foran. I uke 17 ble jeg sikker på at det var liv jeg kjente og hadde kjent før, og har kjent liv daglig siden uke 18. Samboer kjente på utsiden i slutten av uke 19 og uka etter var det synlig fra utsiden og jeg fikk det på film :)
Kan og legge til at i forrige uke, slutten av uke 22, var jeg bekymra for om jeg kjente for mye liv :hilarious: Alt man skal lure på og bekymre seg for altså :rolleyes:
 
Kjente liv i uke 18 med forrige, hadde morkaka plassert foran :) Var bare en svak dult, men tok seg opp veldig raskt i dagene som fulgte.
 
Kjente liv i uke 14 med førstemann, morkaken bak.

Har kjent liv fra uke 11+1 i dette svangerskapet, små spark fra 12+5. Nå, 15+1, kjenner jeg liv hver dag! Har morkaken foran denne gangen :happy:
 
Så fine erfaringer og svar! Det virker jo egentlig å være helt tilfeldig da:joyful: Jeg forbereder meg på at det kan ta tid, så får jeg heller bli positivt overrasket:rolleyes: Trooor jeg kjente en liten dult i går kveld, nede på siden. Jordmor sa at jeg nok kom til å kjenne det på sidene, så det kan jo hende det var et lite hallo fra mini:D Eller bare de dumme treige tarmene:hilarious: Ikke kjent det igjen etterpå, så blir spennende å se fremover:)
 
Jeg lurer på om jeg bare er ‘stokk dum’ til sjettegangsfødende å være:hilarious: Jeg har nemlig følt at jeg har kjent bevegelser på samme sted (nederst på venstre side) siden jeg var rundt 12+0 (er 14+0 nå), men har bare tenkt at det sikkert bare er tull siden jeg har morkaken på fremre vegg som de andre gangene. Men bevegelsene har blitt sterkere og sterkere, og nå kjenner jeg det også på høyre side!:rolleyes: Det var tul 9+5 hun sa morkaken var på fremre vegg, men ting vokser jo fort, så kanskje den er lenger opp nå eller noe? Glemte å spørre på forrige ul 12+5;) Er iaf ganske sikker nå på at det er mini jeg kjenner! Veldig koselig:joyful: Spent på oul om 1mnd i dag!
 
Hadde det i første svangerskapet mitt! Kjente liv rundt uke 17 hvis jeg ikke husker feil. Denne gangen har jeg allerede kjent liv i uke 13:):)
 
Sniker fra desember. Jeg hadde morkaka på fremsiden med nr 2 og min erfaring var at jeg kjente bevegelse i uke 16/17. Kjente spark også men disse var ikke like lett følbar på utsiden før kanskje godt utti uke 22 kanskje. Husker godt at hvis samboer eller storebror skulle kjenne etter spark så var det lettest på sidene av magen sånn fra uke 22 og utover. :)
 
Back
Topp