Morgenkåpe eller ei i fødebagen?

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Er det nødvendig? Den er jo så stor, og hvis det bare er jåleri å ha det med, så er det så bortkastet plass. Jeg bruker ikke så mye morgenkåpe hjemme heller, men på sykehuset… vel, blir jeg å savne den om jeg ikke tar den med? Alt man skal gruble over altså….. :inpain:

Hva er ditt beste argument for å ta med morgenkåpe?
 
Jeg tar heller med en lang cardigan, tenker jeg. Tror ikke jeg kommer tilå loffe rundt i morgenkåpe i gangene uansett :joyful:
 
Nei jeg har ikke tatt med de to gangene før, og kommer ikke til å ta med morgenkåpe nå heller. Som du så bruker jeg ikke morgenkåpe så veldig ofte.
Som nevnt over, heller en lang cardigan som dekker bleierompa :rolleyes: tipper man ikke skal oppholde seg så mye utenfor rommet uansett pga corona nå..
på barsel har jeg brukt en god joggebukse som ikke strammer over magen, ammesingelett og cardigan. Evt har jeg bare hatt på meg sykehusskjorten.
 
Kommer sikkert litt an på hvordan det er på sykehuset. Her er badet i tilknytning til rommet, så jeg ser ingen grunn til å ha med meg noe ekstra utenom crocs. Hadde badene vært i gangen, hadde jeg muligens ønsket meg en morgenkåpe. Men tror ikke egentlig jeg hadde trengt det da heller, kan jo bare kle på meg på badet.
 
Jeg går rundt i sykehusskjorte de to dagene jeg er innlagt. 48 timer etter KS drar jeg hjem(får ikke lov å dra hjem før det) Den dagen jeg skal hjem tar jeg på meg ammetopp og gravidtights:p Så jeg har ikke hatt bruk for morgenkåpe:)
 
Jeg følte ikke behovet for morgenkåpe sist gang jeg fødte. Hadde med meg fødebuksene fra cubus (anbefales), ammetopp og lang cardigan. Det var veldig behagelig antrekk. Første dagen før jeg kom meg helt på beina var det sykehusskjorte :)
 
Jeg tenker å pakke ned mornkåpe, har en stor og fluffy en jeg bruker hver morgenen hjemme. Jeg tror egentlig det er litt smak og behag. Tror jeg blir å føle meg mer «cozy» og trygg med egen mornkåpe på meg når jeg går rundt og har vonde rier, blir å føles litt mer ut som hjemme liksom. Klart den er stor og tar litt plass, men hvis du tror du får bruk for den og at du får god nytte av den så anbefaler jeg å ta den med :) Tenker å føde i vann hvis mulig, og da er det greit å ha mornkåpa å hive rundt seg hvis man går inn og ut av badekaret. Skal også ta med de comfye flip-flopsene mine :smug:
 
+ tenker det er en fordel å ha en god og varm mornkåpe å pakke seg inn i siden vi føder i Oktober, kan fort bli kaldtrekk. Da er det godt å pakke noe rundt sykehus skjorta…
 
Jeg er veldig varm av meg som gravid, men også til vanlig, så sikkert derfor jeg ikke føler behov for morgenkåpe:rolleyes:
 
Jeg har alltid vært veldig varm etter jeg har født, så for meg har det vært viktigere med en stor og luftig shorts enn morgenkåpe:) (har født på høst og vinter tidligere)
 
Har ikke giddet å pakke :p
 
Er det nødvendig? Den er jo så stor, og hvis det bare er jåleri å ha det med, så er det så bortkastet plass. Jeg bruker ikke så mye morgenkåpe hjemme heller, men på sykehuset… vel, blir jeg å savne den om jeg ikke tar den med? Alt man skal gruble over altså….. :inpain:

Hva er ditt beste argument for å ta med morgenkåpe?
Ville sagt nei, det er ikke nødvendig. De har morgenkåpe mm der du skal føde. Jeg tok med min egen første gangen, men endte bare med å bruke sykehusets klær. :)
 
Jeg skal ha med da jeg er avhengig av morgenkåpen min, og ser for meg at den blir veldig god å ha! Du kan eventuelt ta den med, men la den ligge i en pose i bilen, slik at hvis du vil ha den så er det bare å hente. Og hvis ikke så slipper du å drasse rundt på den :)
 
Jeg kan ikke fordra sykehusskjortene, så morgenkåpe er et must for meg! Enkel å amme i, enkel og luftig med tanke på temperaturregulering. Kan også brukes som kimono om man ønsker det. Trykker ikke på noe som kan være vondt og lett å ligge hud til hud med baby, men samtidig være litt tildekket. Synes at det er så multipurpose at det er helt utenkelig for meg å ikke ha med morgenkåpe. Jeg bruker vel å merke morgenkåpe mye til vanlig da.

Screenshot_20210913-213417_Samsung Internet.jpg
 
Lå på sykehuset en stund med første og da fikk jeg med morgenkåpen av samboer, brukte den ikke en eneste gang, så det blir ikke pakket nå :p Hvis du bruker det mye hjemme så kan det jo være noe å ha med.
 
Brukte bare morgenkåpen min etter forrige fødsel, så den skal absolutt pakkes med denne gangen! Følte meg mye freshere i morgenkåpe enn i sykehusskjorten, i tillegg er den så lett å kaste rundt seg om noen skulle komme inn i rommet.
 
Jeg følte ikke behovet for morgenkåpe sist gang jeg fødte. Hadde med meg fødebuksene fra cubus (anbefales), ammetopp og lang cardigan. Det var veldig behagelig antrekk. Første dagen før jeg kom meg helt på beina var det sykehusskjorte :)
Fødebukse ? Kan du legge ut bilde :joyful::joyful:❤️❤️❤️
 
Har ikke hatt det før og blir nok ikke med denne gangen heller, heller en lang cardigan isåfall.
Men usikker på hvor lenge vi må være på sykehuset denne gangen pga svangerskapsdiabetes, sist fikk vi reise morgenen etter (født på kvelden), hadde da også svangerskapsdiabetes men virker som om de har endret rutinene på dette de siste 5 årene så ryktet er at jeg må på barsel, må få ringt inn til dem å hørt hvordan det er nå.

Tenker at bruker man det ikke vanligvis før fødsel bruker man det nok ikke etterpå heller, men viktig med gode myke klær samt klær man kan ha hud mot hud kontakt og for de som skal amme, lett kunne ha tilgang til brystet :happy:
 
Back
Topp