Morgener og ut av døra

Her er det rolige morgener :) Ungen på 2 våkner gjerne veldig tidlig, mens han på 5 våkner noe senere :)
 
Her står vi opp. Jeg lager frokost til barna og legger fram klær.
Så drar jeg på jobb. De tar bussen på skolen når tiden er der.
Enkelt og greit.
 
Her er det begge deler. Først kos så kaos. Kaoset begynner idet man skal kle på og gå ut av døra. Da er det neeeei og løping for å gjemme seg :rolleyes: Selv om han elsker barnehagen så MÅ han liksom bestemme det motsatte av det vi skal :p han er en ganske typisk 2 åring med andre ord ;)
 
Alltid hvert rolig her. Når de gikk i bhg spiste vi ikke frokost hjemme. Så hadde en halvtime med å kle på oss å reise i bhg og jobb.
Nå går de i 3 og 4 klasse og når bare barna skal av gårde har vi god tid på 40 min.
Tenner lys på bordet og spiser frokost . Så er det rett opp å pusse tenner å dra av gårde.

Skal jeg på jobb samtidig så har vi ca 40 min. Mens unga kler på seg , sminker jeg trynet også spiser vi frokost , hiver ut bikkja i hagen mens vi gjør oss klar.

Ikke stress. En sjelden gang kan det bli stress selvfølgelig .

Vi har valgt å sove lenger og ha den tiden her. Matpakker er smørt kvelden før , klær er lagt fram . Dette er med på å gjøre at ting blir enklere.
 
I permisjon så må bare levere storebror før klokken 10 på morgningen
 
I permisjon så må bare levere storebror før klokken 10 på morgningen
 
Ikke stress
Da han gikk inngå leverte vi sent IG hadde god tid på morningen
På skolen har vi også ok tid , viktig med en god start på dagen og lite stress synes vi
 
Det kommer helt an på når jeg begynner på jobb. Når vaktene begynner 8.45 og 9.30 er morgenene roligere og vi får tid til kose oss litt. Når jeg begynner 8 (eller har tidligvakt og mannen må levere både på skolen og i bhg) er det litt mer stress med å komme oss ut. De er også ganske makelig anlagt, så vi har en tendens til å være seint ute :p
 
Jente 4 år og stort sett alltid aleine med ho på morraen... jeg står opp først og gjør meg ferdig før ho vekkes og stelles. Matpakker smøres og så forsvinner vi ut døra og er i bhg til den åpner...
 
Her er ungene 7 og 11 og de har bedt om å få stå opp tidlig, da de ikke liker stress om morgenen. Men blir alltid litt kaotisk i det de skal ut døren. Men ellers har vi rolige morgener med TV og frokost.
 
Så lenge jeg kommer meg opp kl 5, er det veldig greit. Det tar lang tid om morran når jeg må dusje om morran, medisinere og smøre småen. Han skal og ha morraflaska si og er ikke tilsnakkende før han har fått den... Vi må gå senest kl 7 og om jeg ser vi er seint ute så kommer jeg heller senere på jobb. Så lenge jeg er der før halv ti er det ikke noe stress (har mange timer i timebanken som jeg kan ta av). Barna er 12 år og 3,5 år.
 
2-åring i hus her :) Rolige og stort sett forutsigbare morgener. Sjelden det blir noe særlig tid til kos, uten at det egentlig er hektisk. Han hjelper til med fôring av hunden, får delta med ordning av frokost og dekke på bordet, spiser frokost sammen og prater. Er det tid til overs mellom ferdigspist frokost og avreise til barnehagen, så blir den brukt på å leke. Han har ikke tid til å sitte stille :p
Meeeen, hvis det plutselig kommer en uventet bæsjebleie, eeeevig treig frokostspising eller krig fordi han ikke vil ha av seg pysjen, så har vi plutselig ikke god tid likevel :p
 
Her varierer det litt. De dagene hun våkner før fuglene fiser så har vi god tid og koser oss, det samme de dagene jeg har seinvakt og hun ikke blir levert i bhg før siste frist. De dagene hun sover helt til alarmen min, eller enda litt lenger, så får vi ofte litt dårlig tid, uten at vi stresser voldsomt. Jeg prøver å heller sette alarmen på ti min tidligere om jeg ser at vi kaver over flere dager, for jeg hater å starte dagen med stress.
 
Dessverre alltid stress... Ikke fordi vi har så dårlig tid men fordi minstejenta er umulig å få liv, hun kler seg sjelden før jeg er på vei ut døra.. alltid trøtt som ei strømpe om morran..
 
Back
Topp