Morgener og ut av døra

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hvordan er morgenen hos dere? Er det stress og full baluba for å komme ut døra? Eller kanskje rolig og mye kos?
Gjerne skriv alder på barna også :)
 
Her er det ganske rolig. Har to morgenfugler på 2 og 4 år, vi har det sjeldent travelt om morningen. Rekker å kose litt i sofaen med litt tv før vi må ut døra. Kjempedigg :happy:
Men så spiser barna mine frokost i bhg da, hadde muligens vært mer stress om de skulle spist hjemme? Mine bruker i alle fall en og en halv evighet på å spise :p
 
Først rolig og kos, så litt kaos. Haha, kommer bestandig for sent på jobb. :D
 
Har ikke sånn kjempegod tid. Reiser i bhg 6.40, så er det videre på jobb. De er 16 mnd og 5 år. Ikke så stress når jeg har fri eller har kveldsvakt da.
 
Vi har god tid alt ettersom. Noen dager må de i bhg til ett visst kl slett og da kan det fort bli stress. Jeg er hjemme akkurat nå så morran blir hva vi gjør det til. Litt travelt om dagen siden jeg er gravid og vanvittig trøtt. Gleder meg til 1 trimester er over. Barne er 5.5 og 3 år. Blir nok verre til høsten når eldste skal på skolen og vi må dit tidligere enn bhg. Heldigvis er vi naboer med skolen da. Så eldste blir nok bare sendt over gjerdet.
 
Jeg eller samboer er alltid hjemme da minsten ikke går i bhg. Så vi pleier å ha rolige morgener med frokost hjemme :happy:
 
Vi har som regel en time før vi må ut døra, og det går akkurat.

Men siden klær er lagt frem dagen før, samboer smører matpakker når han lager sin egen og jeg ikke skal på jobb og ikke trenger ordne meg selv går det helt fint.

Ungene må spise hjemme siden de skal på skolen. Men de får mat før jeg selv går en kjapp tur på badet.

6 og 9 år.
 
Så lenge jeg kommer meg opp til riktig tid har vi ganske rolige morgener. Det blir nok annerledes til høsten når jeg er ferdig i permisjon og alle skal avgårde på morgenen.
 
Vi stresser aldri om morgenen ❤️ :) kanskje en av fordelene med å ha en morgenfugl som datter som ALLTID våkner før 6, og gjerne 5. Barnehagen er fem minutter unna og åpner ikke før 7, så vi har uansett en time hver morgen.

Når jeg ikke er i permisjon leverer jeg/vi henne i 7-tiden på vei til toget. Nå blir klokka ofte nærmere 8 før jeg leverer henne :) så hun har to timer og vel så det fra hun våkner til hun er i barnehagen.

Når jeg skal tilbake til jobb og ta toget litt over 7 igjen skal pappaen i pappaperm og lillesøster levere storesøster senere da også, så jeg bare tenker på å gjøre meg selv klar og amme før jeg drar :)

Jeg er veldig lite glad i stress. Om vi av en eller annen grunn skulle forsovet oss (skjer kanskje et par ganger i året) eller følt vi ikke rakk toget, så tar vi bare et senere tog og sier fra til jobben. Deilig med kontorjobber med fleksitid, det er ingenting som er avhengig av at vi er på jobb på et visst tidspunkt.

Vi lager frokostmatpakke dagen før (de får den andre maten i barnehagen men må ha med frokost) og fireåringen har blitt flink å kle på seg selv. Hun er så flink atte ❤️
 
Det går i ett, og det blir ofte litt surving. De 1,5 år og 2,5 år. Bruker 1 time på morgenen, da steller jeg de to(tar litt tid med dem pga smøring) + meg selv. Og at jeg lager niste til frokost i bhg og lunsj til meg.
 
Det er omtrent alltid hektisk hos oss.
Vi står opp i 6 tiden(merk at begge ungene våkner fortsatt på natta, så vi er trøtte), lager frokost, skifter bleie/går på do, kler på oss(minste hater vinterdressen sin for tiden, så det tar det tid) og er ute av døra 6:40 eller 7:15(alt ettersom jeg leverer alene eller sammen med pappaen) for så å gå en kilometer til bussen.
Ungene er 3år og 4,5år.
 
Jeg står opp 0515, ( trenger dusj og egentid før jobb) . Vekker 5-åringen 0620, kjører til BHG 0655. Starter på jobb 0730.
De dagene mannen er hjemme(2 dager i uka), står jeg opp kl 06, mannen vekker 5-åringen kl 0750 og kjører han kl 0815.
Vi er relativt rutinerte og slipper frokost hjemme. Jeg må spise fordi jeg ikke får spist på jobb før lunsj, og synes derfor det er deilig å stå opp og ha litt tid for seg selv.
Blir spennende når babyen kommer i august, da er det jo skolestart for eldste.
For oss har det alltid gått bra å stå opp tidlig, vi legger oss senest kl 22 på hverdager.
Spent på om det blir mye nattevåk, men gleder meg litt også:hilarious:.
 
Må piske ungene ut døra, så lite kos her :p Skummelt å ha god tid iblant for DA går tida fort da!:hilarious:
 
Vi har veldig rolige og late morgener. Junior går ikke i barnehage enda, så vi drar i åpen barnehage tre ganger i uken og ellers slapper vi av hjemme. Mannen står opp tidlig, lufter hunden og om ungen er våken har de frokost sammen før han drar :)
 
Back
Topp