Mor signes babyteppe???

Tryll

Gift med forumet
husker det var noen her inne som viste bilde av et slikt strikket teppe,å det var så deilig,:) eg vil strikke det til en vennine som venter. hvor er det fra??og hvilket garn/pinner et skal eg bruke??[:)][:)][:)][:)]

Uten at jeg er helt sikker så mener jeg at du finner oppl om dette på nøstebarn? Eller snakker jeg helt feil nå?

Eneste jeg husker er at kathmor har strikket ett babyteppe...... gjorde ikke tauza også det?

Jeg har 3 stk.[8D] Du finner mer info og kan bestille garn på www.nostebarn.no [;)]
Verdens beste teppe!![:D]

Jeg skal strikke det der nå... Har bare fått beskjed om at jeg må legge opp 150 (!!!![:'(]) masker og strikke rett hele tiden... Har fått det garnet som er avbildet inne på nettsiden... Blir en kjedelig jobb, men definitivt verdt det til slutt! Ida bruker sitt, og har gjort det så godt som hver dag siden hun ble født.

Jeg har strikket det! Istedet for å strikke 150 masker rett, har jeg begynt i "hjørnet" og strikker 3 masker, og deretter legger ut 1 maske pr omgang. Da blir rillene på skrå. (i tillegg kan man lage hullkant)
Bruker ull-silke garn (ikke kjøpt på nøstebarn). Ble et mykt teppe som vi bruker masse [:)]

jeg har strikka ett i alpakka.. det anbefales ikke. Det loer så veldig!!

men anbefaler å strikke fra hjørne til hjørne jeg også.

ORIGINAL: TauZa

Ja, for det var det jeg hørte først, men så mente svigermor at det var bedre å bare legge opp 150 masker (men guh, så kjedelig[:'(])... Men, altså... Jeg kan godt tenke meg denne hjørne-til-hjørne-strikkingen[:)] Problemet er bare at jeg er helt fersk i gamet, så jeg trenger litt hjelp på den biten der...

Man må legge opp en ny maske i hver ende på hver rad, eller? Hvordan gjør man det? Er det bare å slenge kast rundt eller er det en mer fancy måte å gjøre det på?

Kanskje jeg også skal prøve meg på dette teppet[:D]

Hehe[:D] Nå tror jeg vi må starte strikkeklubb!

ORIGINAL: Medusa_83

Ja, for det var det jeg hørte først, men så mente svigermor at det var bedre å bare legge opp 150 masker (men guh, så kjedelig[:'(])... Men, altså... Jeg kan godt tenke meg denne hjørne-til-hjørne-strikkingen[:)] Problemet er bare at jeg er helt fersk i gamet, så jeg trenger litt hjelp på den biten der...

Man må legge opp en ny maske i hver ende på hver rad, eller? Hvordan gjør man det? Er det bare å slenge kast rundt eller er det en mer fancy måte å gjøre det på?

ja. det er bare å legge opp tre masker. Så øker du en maske ved ett kast innen for den første masken på hver pinne til du syns du er halvveis. Så feller du på andre masken på hver pinne til du har tre masker igjen.

og nøstegarn sitt garn må man nøste opp - kjøper to store bunter - det er noe herk [&:][:'(] Aldri mere sier jeg!!! MEN godt teppe da [:D]

Hehe[:D] Nå tror jeg vi må starte strikkeklubb!

[:D] Tror det!
Er så kjekt å få vinterbaby! Man trenger liksom litt annerledes ting enn sist, så det liksom lov til å shoppe nytt!![;)]

Men årh, det hadde vært kos å hatt et ullteppe som jeg selv har laget[:)]

ja. det er bare å legge opp tre masker. Så øker du en maske ved ett kast innen for den første masken på hver pinne til du syns du er halvveis. Så feller du på andre masken på hver pinne til du har tre masker igjen.

Ahhh[:)] Takk! Fint å ha en strikkeguru her[8D] Da gjør jeg det på den måten der. Skal bare strikke ferdig et par votter, så kanskje jeg begynner til helgen? Kommer sikkert til å bruke år og dag på det prosjektet der[:D]

Back
Topp