Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvor i landet er du fra og hva sier dere? Jeg er fra Jæren og her sier jeg selv mamma/pappa, mannen er fra Oslo og sier også mamma/pappa, og vi bruker mamma og pappa her i huset
Vi er begge fra Narvik, og sier mamma/pappa (samboer kaller de morsan og farsan når han snakker om de til andre.. ), så vi bruker mamma/pappa til datteren vår og
Mannen er fra Østfold/Sarpsborg og sier Modern/Fadern ...
Jeg er fra rett utfor Stavanger, og sier Mor/Far selv om mine eldre søsken ALLTID har sagt Mamma/Pappa. Jeg eller Mine foreldre aner ikke hvorfor det har bare våre mest naturlig for meg og si Mor og Far
Mine/våre barn sier Mamma/Pappa, og det synes jeg er mest koselig, og høre så det sier alle mine.
Jeg er fra nord og sier mamma/pappa. Mannen er fra utenfor Bergen (hvor vi også bor nå) og der sier han og alle andre "mammo". Så når han snakker om meg til babyen sier han "no kjem mammo di med puppen" ;-) en veldig vanlig setning i vårt hus