Mor eller mamma?

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvor i landet er du fra og hva sier dere? Jeg er fra Jæren og her sier jeg selv mamma/pappa, mannen er fra Oslo og sier også mamma/pappa, og vi bruker mamma og pappa her i huset :)

Vi er begge fra Narvik, og sier mamma/pappa (samboer kaller de morsan og farsan når han snakker om de til andre.. :p), så vi bruker mamma/pappa til datteren vår og :)

Fra Telemark og her er det vanlig med mamma og pappa, så det bruker vi. Mor/far er ofte besteforeldre i våre familier.

Tromsø. Sier mamma og pappa. Mor og far er bestemor og bestefar på min side, det er vanlig på Vesterålen der de er fra.

Telemark: vi bruker mamma og pappa
Bestefaren min= far(olderfaren til lille)
Bestemoren min= mor(oldemoren til lille)

Mannen er fra Østfold/Sarpsborg og sier Modern/Fadern ...

Jeg er fra rett utfor Stavanger, og sier Mor/Far selv om mine eldre søsken ALLTID har sagt Mamma/Pappa. Jeg eller Mine foreldre aner ikke hvorfor det har bare våre mest naturlig for meg og si Mor og Far :eek:

Mine/våre barn sier Mamma/Pappa, og det synes jeg er mest koselig, og høre så det sier alle mine. ❤️

Mamma og pappa/ papi.. trondheim

Jeg er fra nord og sier mamma/pappa. Mannen er fra utenfor Bergen (hvor vi også bor nå) og der sier han og alle andre "mammo". Så når han snakker om meg til babyen sier han "no kjem mammo di med puppen" ;-) en veldig vanlig setning i vårt hus :p

Fra Lista sier mamma og pappa. Mannen er også fra Sørlandet men oppvokst med å si mamma og far. Mor hans er fra Sørlandet og far fra Oslo (Bærum).

Back
Topp