Modningstegn?

Safir91

Flørter med forumet
Har hatt mye kynnere og i kveld har jeg en del mensmurringer nederst i magen. Har også hatt løs mage en stund. Både håper fødsel nærmer seg, samtidig som jeg håper det blir neste år.. er så lei hehe.

Noen flere? Tror dere dere får i Januar eller Desember? Vi har termin 13/1, men første kom en mnd før. Altså er jeg over den tiden første kom :)
 
Lite modningstegn denna gangen.
38 veke i mårra. Har tidligare hatt diare/løs mage nåken veke før baby kom.
Og masse kynnera/nedpress/murringa.
Har termin 4. januar, trur det blir overtid denne gangen også :) (Første kom 6 daga før, 11 daga før og siste 6 daga overtid)
 
Har hatt mye kynnere og i kveld har jeg en del mensmurringer nederst i magen. Har også hatt løs mage en stund. Både håper fødsel nærmer seg, samtidig som jeg håper det blir neste år.. er så lei hehe.

Noen flere? Tror dere dere får i Januar eller Desember? Vi har termin 13/1, men første kom en mnd før. Altså er jeg over den tiden første kom :)
Har masse kynnere, en annen type nedpress nå enn tidligere, mensmurringer og vondt i korsryggen. Har og løs mage nå og da men ikke hele tiden. Har termin 31/12, men gikk maks overtid med første, så regner egentlig med at jeg går over denne gangen også :happy:
 
Alt er på en måte nytt for meg denne gangen, selvom det er barn nr 2. Ble satt i gang sist i uke 37+6 pga. svangerskapsforgiftning som endte i hks, men kan ikke huske et eneste nedpress eller kynner.
Denne gangen har jeg hatt nedpress, mye kynnerer og stikninger siden ca uke 33/34. Den siste uken har jeg vært ekstremt trett og enormt sovebehov og sterkere kynnere, men ikke særlig jevne. Er 37+1. Hos jordmor på fredag hadde jeg spor av blod i urin. Hun sa d var helt normalt, men kverna mi begynner jo å gå.
Har planlagt ks 3. januar, men om fødsel starter av seg selv før det gjør vi et forsøk på fødsel. Er sååå spent!
 
Last edited:
Hatt endel vondt i dag, typ som om mens er rett rundt hjørnet men ikke kommet helt i gang. Og jeg bare hååååper det er baby som begynner å legge seg bedre til i bekkenet uten at det behøver å bli så modent enda.
35+0 og helt greit at det modner litt, men vil veldig gjerne gå til 37+1 hvertfall :D (1. Januar)
 
Har ingen modningstegn. Ikke hatt det på tidligere heller, har gått rett i fødsel på 60 min og 20 min. Født 3 uker før og 4 dager før. Håper egentlig babyen snart vil ut og tror kanskje det blir iløpet av jula.
 
Sist hadde jeg mer og mer kynnere i dagene før fødsel. Kvelden før var det veldig hyppig, det var nok modningsrier uten at jeg tenkte på det.
 
Akkurat som meg; økning i intensitet og hyppighet på kynnere(men ikke smertefulle). De kommer bare jeg står og skal lage meg mat. Har også registrert løs mage de siste ti dagene. Mensmurringer lavt i magen daglig, men ikke konstant. Ikke noe av dette som er unormalt mtp termin om 4 uker mener jeg. Tror nok jeg bekker over nyåret
Er førstegangsfødende….
 
Vonde mensmurringer i kveld, sa til samboer at det kan hende det skjer ting. Men så dabbet det av i noen timer. Nå er jeg lagt meg og det startet opp igjen. Får bare se i morgen tidlig, mulig det gir seg helt i natt. :)
 
Sist started det likt som nå, bare svakere murringer som ikke ga seg, de ble sterkere, men ikke kjempevonde. Gikk hele dagen slik, helt til neste natt, da dro vi inn men bare pga blødning. Hadde det ikke vært blødning hadd jeg nok ikke ringt føden. Trodde ikke ting var i gang. Så jeg blir nok usikker denne gangen også :hilarious: var 36+2 da første kom, er i dag 36+5.
 
Ingen modningstegn enda, men er «bare» 35 uker. Forrige gang startet modningstegnene (vonde kynnere, «lynnedslag» i tissen:woot: og enkelte kvelder med modningsrier rundt 2-3 uker før fødsel)
 
Her har det blitt mye roligere i magen. Ikke så mye kynnere på kvelden. Fortsatt løs i magen og noe kvalm innimellom. Får bare se, må gjerne holde seg inne nå til over jul.. :)
 
Kynnere med tak i korsrygg og lår, men ikke mye av de
 
Her har det blitt mye roligere i magen. Ikke så mye kynnere på kvelden. Fortsatt løs i magen og noe kvalm innimellom. Får bare se, må gjerne holde seg inne nå til over jul.. :)
Kan kvalme også være en del av modningen? Har selv vært litt småkvalm de siste dagene, men ikke noe voldsomt. Liksom bare kjent at det har ulmet litt…

Magen min modnes skikkelig. Kjenner på smerter tilsvarende «menssmerter» hver dag og ofte. Fortsatt veldig løs i magen..
 
Kan kvalme også være en del av modningen? Har selv vært litt småkvalm de siste dagene, men ikke noe voldsomt. Liksom bare kjent at det har ulmet litt…

Magen min modnes skikkelig. Kjenner på smerter tilsvarende «menssmerter» hver dag og ofte. Fortsatt veldig løs i magen..
Kvalmen er litt "gøy", for kan komme av hormoner som man brått har sjukt mye av igjen, eller kan komme av at magesekken ikke har plass. Eller begge deler, eller noe helt annet :D

Litt sånn som at for noen så mister de matlyst før de går i fødsel, mens andre blir skikkelig sultne.
 
Kan kvalme også være en del av modningen? Har selv vært litt småkvalm de siste dagene, men ikke noe voldsomt. Liksom bare kjent at det har ulmet litt…

Magen min modnes skikkelig. Kjenner på smerter tilsvarende «menssmerter» hver dag og ofte. Fortsatt veldig løs i magen..
Virker som mange er kvalme før fødsel iallefall :) Hvor lenge har du hatt det sånn?
 
Var nettopp på do. Var masse utflod/slim i trusa, og det hadde gått gjennom trusa og i buksa. Er dette noe modningstegn? Hørt om slimpropp, men var ingen blod.
 
Back
Topp