Modningstegn

Idag er en skikkelig verke-/murredag i korsryggen igjen… ingenting foran som tidligere. Tror jeg hadde noen svake, uregelmessige rier i tidsrommet 1015-1200, for de kom når jeg satt helt stille i bilen og så når jeg lå helt stille i senga. Krysser alt for at de kommer sterkere tilbake :joyful:
 
Jeg blir sprø, er førstegangs fødende og til tross for alt jeg har lest og alle kurs jeg har gått på har jeg ikke peiling på hvordan rier skal kjennes ut. Har hatt lette mens smerter i nedre rygg og mage i noen dager, men ikke slik "tak" som fold prater om. Magen føles konstant stein hard, mest pga rompa hennes er det oppe så føler ikke noe forskjell der.

Har alltid ledd litt av at folk ikke kan vite at de er fødsel, men akkurat nå føler jeg at jeg kommer til å ende opp på forsiden av Se og hør fordi jeg ikke forstod ting var i gang og fødte i do. :joyful:Håper helst at vannet skal komme for da tenker jeg jo det ikke kan være noen tvil liksom...
Her håper jeg også at vannet går først. Mest fordi at da føler jeg det er innafor å ringe føden uansett, og vi slipper å vente og vurdere når vi kan begynne å kjøre. Har et par timers reisevei, så er så usikker når vi da bør kjøre.

Men jeg regner med man merker når man får rier da, og de kommer vel i slike tak. Så krysser jeg fingrene for at vi får god info på telefonen mtp når vi bør reise.
 
Her håper jeg også at vannet går først. Mest fordi at da føler jeg det er innafor å ringe føden uansett, og vi slipper å vente og vurdere når vi kan begynne å kjøre. Har et par timers reisevei, så er så usikker når vi da bør kjøre.

Men jeg regner med man merker når man får rier da, og de kommer vel i slike tak. Så krysser jeg fingrene for at vi får god info på telefonen mtp når vi bør reise.
Helt enig, føler det er litt enklere om vannet bare går. Gjerne slik som på amerikanske filmer så jeg ikke er i tvil om det heller :joyful:
 
Ingen modningstegn før begge mine fødsler, annet enn følelsen av at nå skjer det snart. Fikk denne følelsen samme dag som fødselen startet med nr 1 og dagen før med nr 2. Sikkert tilfeldig, men.. :)

Fødsel 1 startet rett på regelmessig rier 30 minutter etter at slimproppen gikk + vannet gikk 1,5 time senere (ingen latensfase). Fødsel 2 startet med vannavgang og rier 1 time etter dette.
 
Våknet i natt av at vannet gikk! :nailbiting: 39+6. Ingen tvil om det heller, da det kom mye på kort tid... :p Fått time til kontroll på sykehuset i formiddag. Spennende! :woot: Merket svake, takvise menssmerter noen få ganger i timen siste par timene (kan det være rier?). Føles ikke som kynnere pleier. Håper riene kommer i gang av seg selv, hadde vært fint å slippe å bli igangsatt.
 
Våknet i natt av at vannet gikk! :nailbiting: 39+6. Ingen tvil om det heller, da det kom mye på kort tid... :p Fått time til kontroll på sykehuset i formiddag. Spennende! :woot: Merket svake, takvise menssmerter noen få ganger i timen siste par timene (kan det være rier?). Føles ikke som kynnere pleier. Håper riene kommer i gang av seg selv, hadde vært fint å slippe å bli igangsatt.
Masse lykke til idag! :Heartred
 
Våknet i natt av at vannet gikk! :nailbiting: 39+6. Ingen tvil om det heller, da det kom mye på kort tid... :p Fått time til kontroll på sykehuset i formiddag. Spennende! :woot: Merket svake, takvise menssmerter noen få ganger i timen siste par timene (kan det være rier?). Føles ikke som kynnere pleier. Håper riene kommer i gang av seg selv, hadde vært fint å slippe å bli igangsatt.
Ooh spennende! Lykke til :D
 
Termindato idag her, og begynner å bli utålmodig.
Har verking i ryggen, men har også hatt det se siste 4-6 ukene så tviler på at det er modningstegn. Innimellom nedpressfølelse eller «stølhet» nederst i magen. Lite mensenmurringer da det pleier jeg heller ikke ha, så maks frustrerende å «føle på» alle mulige signaler du kanskje har/ikke har
Han er stor så presser godt opp mot mellomgulvet og ribbeina, selvom jordmor mente han var på vei til å feste hodet forrige kontroll.

Har også mor og svigermor som ringer/sender mld hver dag og spør om det har skjedd noe, kjenner at det ikke akkurat hjelper på.

Vet ikke helt hva jeg vil her, men har til nå lest gjennom forumet og innsett at vi er såpass forskjellige alle sammen og ingen opplever det helt likt. Så det hjelper lite å sammenligne

Slimproppen er også en fascinerende ting, jeg har hatt utflod hele graviditeten så usikker på om jeg vil merke om det er mer eller ikke, noen som har noe erfaring der?
 
Slimproppen er også en fascinerende ting, jeg har hatt utflod hele graviditeten så usikker på om jeg vil merke om det er mer eller ikke, noen som har noe erfaring der?
Min slimpropp har gått under fødsel, og framstår veldig ulik utflod. Den har sett ut som gulbrun blank gele, (med strimler av blod i seg når den har kommet fullt) Rakk å få ut litt av den denne gangen også under igangsetting, men endte i KS, så fikk ikke hele denne gangen.

Lykke til :love7
 
Min slimpropp har gått under fødsel, og framstår veldig ulik utflod. Den har sett ut som gulbrun blank gele, (med strimler av blod i seg når den har kommet fullt) Rakk å få ut litt av den denne gangen også under igangsetting, men endte i KS, så fikk ikke hele denne gangen.

Lykke til :love7
Takk, da vet jeg litt mer hva jeg kan se etter :)
 
Nå har jeg faktisk smerter som kommer og går. Fikk resten av slimproppen med litt blod istad. Skal vente litt og se om smertene fortsetter før jeg ringer føden. Skal inn hit på sjekk i fødestua før vi ev. må til sykehus 2,5 timer unna. Iiih, spennende. Men hadde glemt hvor vondt det kan være :wtf:
 
Termindato idag her, og begynner å bli utålmodig.
Har verking i ryggen, men har også hatt det se siste 4-6 ukene så tviler på at det er modningstegn. Innimellom nedpressfølelse eller «stølhet» nederst i magen. Lite mensenmurringer da det pleier jeg heller ikke ha, så maks frustrerende å «føle på» alle mulige signaler du kanskje har/ikke har
Han er stor så presser godt opp mot mellomgulvet og ribbeina, selvom jordmor mente han var på vei til å feste hodet forrige kontroll.

Har også mor og svigermor som ringer/sender mld hver dag og spør om det har skjedd noe, kjenner at det ikke akkurat hjelper på.

Vet ikke helt hva jeg vil her, men har til nå lest gjennom forumet og innsett at vi er såpass forskjellige alle sammen og ingen opplever det helt likt. Så det hjelper lite å sammenligne

Slimproppen er også en fascinerende ting, jeg har hatt utflod hele graviditeten så usikker på om jeg vil merke om det er mer eller ikke, noen som har noe erfaring der?
Min slimpropp var ikke til å ta feil av ihvertfall. Det var rett og slett en «geléklump» med hvit/gulaktig farge og bittelitt brunt blod. Kanskje på størrelse med en mellomting av 1-krone og 5-krone. Hadde en veldig liten blødning i forkant, men for noen kan blodet være blandet i slimproppen/utfloden.
Har jo også lest at for noen kan den komme ut som utflod/veldig tyntflytende, så hvis du allerede har en del utflod vil jeg tro det er vanskelig å skjønne. Og for noen kan den komme flere uker før fødsel, noen rett før og andre mens riene pågår. Med andre ord et svært lite pålitelig modningstegn :wacky: Som alle andre modningstegn igrunn… Kunne det ikke bare vært likt for alle liksom?? Hadde vært så mye lettere.
 
Back
Topp