Modningstegn

Trallefrøken

Glad i forumet
Februarlykke 2022❄️
Til dere som har født før, hva var deres tegn på modning - om dere hadde noen? Og noen som har begynt å kjenne på det allerede?

Jeg er 33+2 og fikk plutselig menssmerter i rygg og diaré. Gikk fort over, så legger ikke så mye i det, men spennende om det er kroppen som begynner å forberede seg. Mini får bli der inne litt til :wacky:
 
Tror aldri jeg har lagt merke til noe ved de forrige svangerskapene! Plutselig bare starter riene :p
 
Tror ikke jeg hadde noe sist... Plutselig gikk vannet!
 
Jeg har nok aldri merket noe spesielt til det, med noen av mine fire ;)
Aldri sett noen slimpropp heller :joyful:
Merker nedpress/at babyen legger seg med hodet stadig dypere i bekkenet rundt den uka jeg er i nå.. Sånn har det vært med alle barna.
Og plutselig stikking/«strøm»-smerter i lysken.
-Men denne gangen har jeg kynnere, og det har jeg aldri hatt før.. Er 34+0 i dag..
 
Til dere som har født før, hva var deres tegn på modning - om dere hadde noen? Og noen som har begynt å kjenne på det allerede?

Jeg er 33+2 og fikk plutselig menssmerter i rygg og diaré. Gikk fort over, så legger ikke så mye i det, men spennende om det er kroppen som begynner å forberede seg. Mini får bli der inne litt til :wacky:

Herreguuud, tenk at vi ska føde om noen uker!:pompus::pompus::greyalien::pompus:
 
Hadde litt med nr 1. Hadde litt blodig slim rett før jeg la meg kvelden før riene starta, altså riene starta den natten. Med nr 2 våkna jeg bare plutselig av at noe sprakk, hoppa instinktivt ut av senga, akkurat i tide til at vannet gikk i parketten og ikke i madrassen :hilarious:
 
Slimproppen gikk på termin. Litt rester dagen etterpå. Tre dager over termin, på kontroll hos jordmor hadde han ikke festet seg, og lå veldig langt opp i livmoren. Jordmor trodde kanskje han lå i ustabilt leie, og måtte inn på ultralyd. Dette etter at han hadde ligget stabilt godt ned i bekkenet og med hodet først i flere måneder. Lå heldigvis rett vei, men hodet festet seg ikke før fødsel, som startet fire dager på overtid med vannavgang født fem dager over.
 
Fra ca uke 34 hadde jeg maserier, nedpress, stikninger og småblødninger sist. Mye energi og overskudd, ansiktet forandra seg, magen sank, slimproppen gikk dagen før fødsel i uke 38. Maseriene var ofte såpass vonde og jevne at jeg trodde ting var i gang. Håper det blir mindre tegn denne gangen.
 
Jeg har ikke fått noen andre forvarsel enn at magen synker en dag eller to før selve riene startet.
12-18 timer ned varierende rier som kom og gikk og dabbet av litt før slimproppen gikk utpå kvelden .
Begge ungene er født 6-7 timer etter slimproppen gikk. håper på lignende forløp denne gang
 
Husker ikke at jeg kjente noe særlig til modningstegn sist, ble forøvrig satt i gang på overtid, rimelig umoden :yuck:

Har nå 34+0 begynt å kjenne på stikking og litt nedpress:wideyed:
 
jeg hadde maserier en uke før, og slimproppen gikk kvelden før.
nå har jeg menssmerter og dårlig mage, mulig et tegn :angelic: satser på baby ved termin :happy:
 
Back
Topp