Modningstegn!

Gjett om jeg søkte, haha. Er ikke en hel plugg her i gården hvertfall. Aner ikke hva det er, men jeg kunne laget slim til en hel barnehage med de mengdene her.
Liker å tro at det er et tegn, selv om jeg innerst inne er forberedt på å gå mange dager overtid. (UTÅLMODIG)

hehe, jeg og måtte google i går kom plutselig noe veldig seigt her og som jeg sleit med å tørke vekk og set lignet veldig Helt blankt her da. Har håpet at jeg slipper overtid så tar det som et positivt tegn selv om det kan ta tid enda. Våknet derimot av noen nye former smerter i natt og så varm så har måttet stå opp å gå litt. Her skjer det plutselig ting, men er vel en stund igjen enda likevel. 37+6 så hu må bare komme

Et ord: murr murr murr murr murr :wideyed:

Murringer som fy baki der :yuck: sikkert bare gass. Laktulose here I come again

Noen som har fått bekreftet/avkreftet om hodet er festet? Var hos jordmor for 1.5 uke siden som kjente at hodet var ned men sa ikke noe mer, var på en kontroll på føden med ultralyd hvor de også sjekket leie men sa ikke noe mer enn at hodet lå nede.
Så skulle jo vannet gå så spør de jo om hodet er festet, og når man ikke vet så blir jo ting straks litt mer akutt?
Er det vanlig å må spørre om slike ting? Jeg går ut i fra at hodet ikke er festet siden de ikke har sagt noe.

Noen som har fått bekreftet/avkreftet om hodet er festet? Var hos jordmor for 1.5 uke siden som kjente at hodet var ned men sa ikke noe mer, var på en kontroll på føden med ultralyd hvor de også sjekket leie men sa ikke noe mer enn at hodet lå nede.
Så skulle jo vannet gå så spør de jo om hodet er festet, og når man ikke vet så blir jo ting straks litt mer akutt?
Er det vanlig å må spørre om slike ting? Jeg går ut i fra at hodet ikke er festet siden de ikke har sagt noe.
Her sa jordmor at hodet var festet på 36-ukers kontrollen. Det er ikke vanlig at hodet fester seg dersom man er flergangsfødene. Da fester hodet seg gjerne under fødselen. Så lenge hodet ligger godt ned i bekkenet er det ingen grunn til ekstra tiltak ved vannavgang. :) Du behøver altså ikke legge deg ned og ringe ambulanse med mindre du har fått beskjed om det.

jeg fikk samme beskjed som deg i uke 36 og var nå på kontroll i uke 38. Da hadde hodet festet seg ved sjekk og se tegnet hvilken vei hun lå på helsekortet:)

Her sa jordmor at hodet var festet på 36-ukers kontrollen. Det er ikke vanlig at hodet fester seg dersom man er flergangsfødene. Da fester hodet seg gjerne under fødselen. Så lenge hodet ligger godt ned i bekkenet er det ingen grunn til ekstra tiltak ved vannavgang. :) Du behøver altså ikke legge deg ned og ringe ambulanse med mindre du har fått beskjed om det.

Okei det var bra du sa! Ser for meg den dramadronninga om vannet hadde gått, liggende på gulvet for å vente på ambulanse jeg ikke hadde trengt. Hahahha.

Jeg fikk beskjed om å legge meg ned å ringe om vannet gikk. Men jordmor spekulerte om det var snakk om tverrleie. Skal tilbake for sjekk neste ule for å sjekke. Men er bare 35 uker da, og dette er tredjemann så kunne fortsatt snu seg sa hun :happy:

Jeg blir gal! Lekker urin og utflod, ikke store mengder så det holder med et par stringinnlegg i løpet av en dag. Problemet er at jeg har så mye nedpress, og nå i ettermiddag hoppet vi til køys i håp om å sette igang noe. Nå har jeg hyppigere kynnere som presser sånn på blæra at jeg må knipe konstant i redsel for å tisse meg ut. Det er slitsomt å knipe hele tiden, vurderer noen ganger å bare la det komme.
Vil jo gjerne at disse kynnerne vi forårsaket skal ha en funksjon, føler jeg motarbeider når jeg kniper og da er vi like langt?

Jeg blir gal! Lekker urin og utflod, ikke store mengder så det holder med et par stringinnlegg i løpet av en dag. Problemet er at jeg har så mye nedpress, og nå i ettermiddag hoppet vi til køys i håp om å sette igang noe. Nå har jeg hyppigere kynnere som presser sånn på blæra at jeg må knipe konstant i redsel for å tisse meg ut. Det er slitsomt å knipe hele tiden, vurderer noen ganger å bare la det komme.
Vil jo gjerne at disse kynnerne vi forårsaket skal ha en funksjon, føler jeg motarbeider når jeg kniper og da er vi like langt?
Ta på bind og la det renne :hilarious: Gjør knipeøvelser et par ganger i løpet av dagen.

Så lei av mensmurringer i korsryggen og i sidene nederst i magen:meh: skjer jo ikke noe.. to lange uker igjen til termin :wacky:

Uke igjen til termin her.. våkner med vondt og murringer støtt og stadig. Mye kynnere på dagtid, men ingen fødsel dessverre.. hovner noe voldsomt opp i hender ved aktivitet og beina sovner støtt og stadig. Her tar latskapen meg fremfor energigivet til baking og ordning :p

så noen som har noen tips til gode filmer/serier for å få tiden til å gå?

I går og i dag har jeg hatt kynnere som tar tak rundt hele korsryggen. Ikke så vonde som en rie. Men ikke vanlig kynnere heller. Har hatt vondt siste 48 t i bekkenet/korsryggen. Hjelpe når samboer massere. Legger press på. Men blir betraktelig vondere når eg får kynnere. Så krysserfingrene for at det er maserier eller noe modningstegn. Å at dei bare er nyttelaus

Her har slimproppen gått:-) men vet at det ikke nødvendigvis trenger å bety at fødsel er rett under hjørnet:p

Vet ikke om det er et tegn på at noe foregår, men i går og i dag har jeg fått en enorm appetitt, har ikke vært så sulten på veldig lenge :hilarious:

Neppe noe spennende men jeg har vært steinhard i magen og nå er det plutselig bare stikk motsatt :hilarious: if a smell could kill :hilarious::hilarious:

Back
Topp