Modningstegn

Bkno1197462

Blir kjent med forumet
De to siste dagene har jeg hatt murringer i magen, pluss litt i ryggen. Kjenner også litt nedpress og har kynnere gjennom dagen. Er 35+3 og vil jo at lillebror holder seg inne noen uker til. Er tredjegangsfødende. Noen andre som har det slik?

Er og tredjegangs og har hatt nedpress og murringer i flere uker allerede. Tok seg opp for 1,5 uke siden og hver kveld er det nå maserier/modningsrier som til slutt dabber av. Var på føden på sjekk forrige uke og hadde da åpning, men som flergangs kunne man gå slik i flere uker.

Er vell dette de mener med at nr 3 er en luring :p
Har passert uke 38 nå så hun kan fint komme nå så jeg slipper dette tullet hver kveld

Betryggende forsåvidt at man kan gå slik i flere uker, men forstår at du begynner å bli lei. Når har du termin? Skal til jordmor imorgen, har ikke vært der på en mnd, så håper jeg blir litt beroliget etter besøk hos henne. Jobber enda, så spørs om jeg må ta det med ro. Du får modningsrier uansett om du tar det med ro?

Har dette lenge. Siden uke 32 værtfall. Er 39+0 i morgen :-) hadde det slik en god stund med førstemann også :-)

Hvordan er murringen dine? Synes mine er forholdsvis sterke og kan virkelig ikke huske at jeg hadde så sterke med de andre, isåfall ikke så tidlig.

Betryggende forsåvidt at man kan gå slik i flere uker, men forstår at du begynner å bli lei. Når har du termin? Skal til jordmor imorgen, har ikke vært der på en mnd, så håper jeg blir litt beroliget etter besøk hos henne. Jobber enda, så spørs om jeg må ta det med ro. Du får modningsrier uansett om du tar det med ro?
Har termin 28 desember :)
De kommer uansett på kvelden, ligger på sofaen nå og kjenner på at magen strammer seg samtidig som det gjør vondt nederst i magen. Noen ganger murrer det bare, mens andre ganger stikker det. Litt som mageknip noen ganger, vanskelig å beskrive egentlig :)
Nå hikler hun samtidig som det strammer seg og det var ubehagelig det.
Greit å få snakket med jordmor om det, man blir liksom brått roligere da :)

Jeg kan ha en del kynnere på kveldstid nå, særlig hvis jeg har gjort noe i løpet av dagen. Bikket akkurat 37 uker i dag. De kan være temmelig regelmessige (hvert 3.-5. min) og kjenner dem også i ryggen, men gir seg etter noen timer. Hadde det sånn i ukesvis før fødsel i begge mine tidligere graviditeter så regner ikke med at det blir baby med det første :)

Last edited:
Nei, ingenting enda i uke 35+. Men erfaringsmessig for meg kan det komme en haug med tegn uten at d blir fødsel gitt. Gikk med 3-4 cm åpning, kynnere og blødninger i 3 uker med første. Men slimproppen, blodig slim, løs mage og maserier i 1-3 dager i forkant siste to fødslene.

Løs mage i kveld, lignende mageknip som kommer og går, samt nedpress som noen ganger er så vondt at jeg må stoppe opp å for å puste... kjennes ut som en kniv i urinrøret noen ganger. håper på det er modningstegn termin 11.januar så han kan godt holde seg inne i 3 uker til så vi kommer oss til 2019. Han er hvertfall meget aktiv!

Har termin 28 desember :)
De kommer uansett på kvelden, ligger på sofaen nå og kjenner på at magen strammer seg samtidig som det gjør vondt nederst i magen. Noen ganger murrer det bare, mens andre ganger stikker det. Litt som mageknip noen ganger, vanskelig å beskrive egentlig :)
Nå hikler hun samtidig som det strammer seg og det var ubehagelig det.
Greit å få snakket med jordmor om det, man blir liksom brått roligere da :)
Beskrivelsen din likner på sånn jeg har hatt det flere ganger i ettermiddag/kveld. I tillegg vondt i korsryggen. Minner om vonde menssmerter.

Jeg har termin dagen etter deg og er absolutt ikke utålmodig, så håper at det for min del ikke betyr at fødsel er nært forestående;) Men ubehagelig er det:confused:

Beskrivelsen din likner på sånn jeg har hatt det flere ganger i ettermiddag/kveld. I tillegg vondt i korsryggen. Minner om vonde menssmerter.

Jeg har termin dagen etter deg og er absolutt ikke utålmodig, så håper at det for min del ikke betyr at fødsel er nært forestående;) Men ubehagelig er det:confused:
Jeg prøver å tenke at jeg skal gå slik til nyåret, enklere å takle det når jeg ikke stresser med at fødselen må starte :)
Men hadde vært fint om det endten hadde holdt seg unna, eller fått the real deal ;)

Jeg prøver å tenke at jeg skal gå slik til nyåret, enklere å takle det når jeg ikke stresser med at fødselen må starte :)
Men hadde vært fint om det endten hadde holdt seg unna, eller fått the real deal ;)
Enig der! Selvom det jo er spennende med tegn på at ting er på gang:-)

Fortsatt murringer her og jeg har noen ærender idag som vil ta et par timer, men blir litt usikker på om jeg drister meg ut:wideyed:

Enig der! Selvom det jo er spennende med tegn på at ting er på gang:)

Fortsatt murringer her og jeg har noen ærender idag som vil ta et par timer, men blir litt usikker på om jeg drister meg ut:wideyed:

Jeg blir også engstelig for at jeg kan fremprovosere noe, men samtidig blir tiden fram mot termin veldig lang hvis man skal ta det helt me ro. Og kan man fremprovosere fødselen dersom man jobber enda eller er i annen aktivitet?

Jeg blir også engstelig for at jeg kan fremprovosere noe, men samtidig blir tiden fram mot termin veldig lang hvis man skal ta det helt me ro. Og kan man fremprovosere fødselen dersom man jobber enda eller er i annen aktivitet?
Jordmor sa til meg at alle kjerringråd om vasking og turgåing ikke har noe for seg, med mindre kroppen allerede er moden og veldig nær fødsel. Men vanskelig å vite om man er moden, synes jeg. Tar sjansen på å ta en tur ut nå, men tar med sekk med helsekortet og et håndkle:-)

Var til jordmor nå, hun mente jeg ikke skulle arbeide mer,men styre dagene mine som jeg følte for. Hun sa jeg ikke fremprovoserte noe så lenge jeg tok ting i mitt tempo. Hun sa det var vanlig med murringer å stikkninger i lengre tid som tredjegangsfødende. Hodet var ikke festet men stod godt innstilt. Jeg var allikvel kommet så langt på vei at fødselen bare skulle gå sin gang.

Ååh så smerter i urinblære og sånn mensaktige smerter er murringer/modning?
Det begynte jeg med kanskje for en uke eller to siden.
Ble sykemeldt nå på mandag pga senebetennelse i låret (ikke gå 5-9 timer dagen folkens når dere er gravid, kroppen liker det ikke X)
Er plutselig "tyngre" i nedre del av mage og føler meg rett og slett gravid nå. 36 uker imorgen :)

Etter å ha tatt det med ro et par dager har kraftigste takene med murring gitt seg her. Jobber nå bare et par timer om dagen og sover/hviler på sofaen resten. Håper derfor at lillebror holder seg i ro i magen mange uker enda! Julevasken må utgå!

Ååh så smerter i urinblære og sånn mensaktige smerter er murringer/modning?
Det begynte jeg med kanskje for en uke eller to siden.
Ble sykemeldt nå på mandag pga senebetennelse i låret (ikke gå 5-9 timer dagen folkens når dere er gravid, kroppen liker det ikke X)
Er plutselig "tyngre" i nedre del av mage og føler meg rett og slett gravid nå. 36 uker imorgen :)

Jeg har også fått veldig gravid følelsen de siste ukene er 35+5 idag. Senebetennelse hørtes ikke godt ut, jeg har også gått veldig mye, så tror kanskje mine murringer var et tegn om å roe ned.

Jeg har også fått veldig gravid følelsen de siste ukene er 35+5 idag. Senebetennelse hørtes ikke godt ut, jeg har også gått veldig mye, så tror kanskje mine murringer var et tegn om å roe ned.

Ja ikke ignorer kroppens varsler. Det har jeg gjort i to mnd, og har endt opp med å være skikkelig redusert nå. Kan ikke være på beina mer enn noen timer. Vasket ned badet igår pluss tur med hundene og jeg er ødelagt i ryggen og må hvile i minst to timer strakt ut. Har hatt noen merkelige nedre magesmerter også, og fått utslett som går over til blåmerker som er smertefullt.

Har lest og forstått at kynnere i seg selv ikke nødvendigvis modner, men at modningsriene kan føles som sterke kynnere, med mensaktige smerter i korsrygg og foran.
Mine erfaringer:
Kynnere siden før uke 20. Har hatt tidvise modningsrier siden uke 35/36. Kjenner at vesla har boret seg veien ned, ved at det stikker og jeg kjenner veldig medpress. Noen dager mer enn andre. Hos jordmor (38+3) var hodet festet. Jeg er andregangsfødende.
Nå (39 i morgen), er magen enda tyngre og jeg kan ikke gå lenge om gangen. Kynnerne kan knapt kalles kynnere, fordi de strammer såpass hardt - både foran og bak. Jeg har ikke bare nedpress foran, men også bak i rumpa. Slik jeg kjente da jeg hadde ordentlige rier med førstemann.
Denne uka har jeg vært løs i magen i tillegg, og har plutselig sovet 4 hele netter på rad. På mandag kom modningsriene taktfast, men det gav seg. Ergo har jeg igrunnen ventet hele denne uka på at hun skal komme, men dengang ei ;)

Jeg ble satt i gang med første. Den gangen gikk slimproppen på en søndag, og så begynte murringene natten etterpå, og tirsdagen dro vi på sykehuset for igangsettelse. Kom inn med 1-2 cm. Og så tok de vannet og satte meg etterhvert på riestimulerende. Jeg håper så veldig på at kroppen vil starte av seg selv denne gangen, og jeg overanalyserer desto alt :wacky:

Back
Topp