Modningstegn

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Veit vi hadde en tråd, men finner den ikke igjen... [emoji3] skal vi skrive inn alle modningstegnene vi har? [emoji3]
 
Jeg fikk beskjed på ultralyd nå at jeg har forkalkninger i morkaken, noe som var et tegn på at d nærmer seg slutten på jobben til morkaka [emoji3] i tillegg masse kynnere ! [emoji1319]
 
Jeg vet ikke om dette er modningstegn eller bare forhåpninger :), men jeg merker: mensmurringer, hyppige kynnere, kraftig nedpress, stikkinger ned mot underlivet. Er 37+5 i dag. Kjempe spennende tid :)
 
Aner ikke om det er modningstegn, men jeg har kjent knip i magen helt nederst. Usikker på hvordan jeg skal forklare det, men det er altså under trusekanten og tar tak innimellom, men heldigvis ikke lenge av gangen og ikke ofte. Kan ikke sammenliknes med menssmerter som noen her gjør, for når jeg har menssmerter, så har jeg så vondt at jeg kaldsvetter og ligger i fosterstilling. Dette er mye mer uskyldig, og ikke akkurat kjempevondt. Kynnere hadde jeg plutselig rett før jeg gikk i permisjon en hel dag, men ikke kjent noe mer til det. 14 dager igjen til termin i dag, og føler meg ellers tipp topp, bare litt tyngre i kroppen, men det er nok varmen.
 
Jeg fikk beskjed på ultralyd nå at jeg har forkalkninger i morkaken, noe som var et tegn på at d nærmer seg slutten på jobben til morkaka [emoji3] i tillegg masse kynnere ! [emoji1319]

Åååå, det var kanskje det kompisen min mente. Han er ambulanse sjåfør og nevnte noe om at det er når forsyningene fra kroppen avtar at barnet vet når det er på tide å frigjøre hormonene som skal til for å komme ut:)
 
Her har det vært litt av og på med slim, myyye sterke kynnere og av og på med maserier i større og mindre grad.
 
Åååå, det var kanskje det kompisen min mente. Han er ambulanse sjåfør og nevnte noe om at det er når forsyningene fra kroppen avtar at barnet vet når det er på tide å frigjøre hormonene som skal til for å komme ut:)

Wow- så fancy!!!!! D henger jo virkelig på greip!!!!!
 
Ja ikke sant. Jeg har aldri hørt om akkurat det før, enda jeg nå får min tredje. Men it actually makes a lot of sense!

Eneste jeg er spent på er om d betyr om jeg føder føøøør termin [emoji23] har så lyst på noe sånn sikre tegn [emoji23]
 
Eneste jeg er spent på er om d betyr om jeg føder føøøør termin [emoji23] har så lyst på noe sånn sikre tegn [emoji23]


Ja det var det da. Av erfaring tror jeg vi kan vente i evigheten på sikre tegn.

Enten starter det eller så gjør det ikke det, og når det gjør det er man som regel ikke i tvil:p
 
Hva er forskjellen på kynnere og maserier?![emoji85]

Det er nok litt ulik oppfatning og opplevelser av de to, men for min del kan det forklares på følgende måte:

Kynnere: Magen strammer seg hard som en ball og klemmer litt av pusten ut av deg uten at det gjør vondt.

Maserier: Milde til moderate sammentrekninger av magen med f.eks mensmurringer/smerter fra under navelen og ned som strammer seg som et belte rundt magen og i ryggen.

Sistnevnte for min del kjennes veldig likt ut som rier ved fødsel med unntak av at de ikke blir verre.
 
Det er nok litt ulik oppfatning og opplevelser av de to, men for min del kan det forklares på følgende måte:

Kynnere: Magen strammer seg hard som en ball og klemmer litt av pusten ut av deg uten at det gjør vondt.

Maserier: Milde til moderate sammentrekninger av magen med f.eks mensmurringer/smerter fra under navelen og ned som strammer seg som et belte rundt magen og i ryggen.

Sistnevnte for min del kjennes veldig likt ut som rier ved fødsel med unntak av at de ikke blir verre.
Bra forklart![emoji5]
 
Hadde veldig;veldig vondt natt til mandag og hele mandag; var nedgangsrier iflg sykehuset...2 fingres åpning (noen som vett hvor mye det er??); blod etter sjekk i går; og nå slimproppen som går på tur[emoji5][emoji5]
 
Det er nok litt ulik oppfatning og opplevelser av de to, men for min del kan det forklares på følgende måte:

Kynnere: Magen strammer seg hard som en ball og klemmer litt av pusten ut av deg uten at det gjør vondt.

Maserier: Milde til moderate sammentrekninger av magen med f.eks mensmurringer/smerter fra under navelen og ned som strammer seg som et belte rundt magen og i ryggen.

Sistnevnte for min del kjennes veldig likt ut som rier ved fødsel med unntak av at de ikke blir verre.

OK takk for forklaring [emoji4]
 
Hadde veldig;veldig vondt natt til mandag og hele mandag; var nedgangsrier iflg sykehuset...2 fingres åpning (noen som vett hvor mye det er??); blod etter sjekk i går; og nå slimproppen som går på tur[emoji5][emoji5]

Kommer an på hvor store fingrene er, men 2-3 cm åpning tipper jeg :) Hvordan er kroppen nå??
 
Kommer an på hvor store fingrene er, men 2-3 cm åpning tipper jeg :) Hvordan er kroppen nå??
Var det jeg å tenkte[emoji5]joda..kroppen kjennes faktisk ok ut nå[emoji5]har tømt mæ gått på wc i dag;tror e er oppi 4-6x nå[emoji85]og det kommer blodslim hele tida[emoji5]forrige fødsel startet med slimproppen;rier etter noen timer; jenta var ute dagen etterpå...ikke det at e har noen forventninger nå...kjenner jeg ble så demotivert når jeg i går hadde sååååå vondt og tom gikk på sykehuset;åsså var det bare modning...men har på den annen side fått beskjed fra sykehuset å komme med en gang noe blir regelmessig;da forrige fødsel(aktiv) var på 2 timer...men alikavel. .
Hvordan står det til med deg?? Noen tegn??
 
Var det jeg å tenkte[emoji5]joda..kroppen kjennes faktisk ok ut nå[emoji5]har tømt mæ gått på wc i dag;tror e er oppi 4-6x nå[emoji85]og det kommer blodslim hele tida[emoji5]forrige fødsel startet med slimproppen;rier etter noen timer; jenta var ute dagen etterpå...ikke det at e har noen forventninger nå...kjenner jeg ble så demotivert når jeg i går hadde sååååå vondt og tom gikk på sykehuset;åsså var det bare modning...men har på den annen side fått beskjed fra sykehuset å komme med en gang noe blir regelmessig;da forrige fødsel(aktiv) var på 2 timer...men alikavel. .
Hvordan står det til med deg?? Noen tegn??

Man skal kanskje ha regelmessighet i bakhodet ja, men hvis du har mye vondter over lang tid og mtp at du har født fort tidligere, så er det kanskje bedre å ta en tur til sykehuset for mye enn for lite..? Tenker jeg da :p

Joda, her er det modning opp etter øra, meeen har hatt det sånn de to tidligere svangerskapene og allikevel født langt over termin så tar det knusende med ro :p Skulle det faktisk gå over i fødsel så er det ikke sikkert at jeg skjønner hva jeg gjøre:hilarious:
 
Nedpress, vonde kynnere og menssmerter her. I dag er magen så hard at det var vanskelig å få på sokker :p
Jeg fikk også beskjed om at morkaka begynte å ha gjort nytta si etter ul på lørdag. Ikke at jeg tror jeg føder enda da :) Har gått vel på overtid med de to andre :)
 
Ja det var det da. Av erfaring tror jeg vi kan vente i evigheten på sikre tegn.

Enten starter det eller så gjør det ikke det, og når det gjør det er man som regel ikke i tvil:p

Ifølge gammal overtro kommer vi alle til å føde 7.juli da [emoji23][emoji23] da er d nemlig fullmåne [emoji23]
 
Back
Topp