Modningstegn!

Vet ikke om jeg hadde noen modningstegn sist. Proppen gikk vel ca ei uke før fødselen, men den kan jo gå mange uker i forkant. Så fikk jeg vondt i magen kvelden før vannet gikk, men tok ikke det som et tegn før i ettertid. Var som noen strammet et belte rundt magen min på et vis. Varte litt, men var ikke kjempevondt. Kom ikke og gikk som rier, var mer konstant. Varte kanskje 45min eller noe, men skifta stilling i sofaen, så merka det ikke så godt. Og så gikk vannet da... Det var et sikkert tegn. Er veldig glad for det - vet ikke om jeg hadde visst hva rier var :p
 
Kjente dette var en litt spennende tråd ;) Har jo masse kynnere, nedpress, økt utflod og av og til mensmurring. Har ikke tenkt på dette som modningstegn. Syns nettopp jeg oppdaget at jeg ble gravid, men er jo kun 11 dager unna uke 37 og "alt kan skje" tiden ;) Wee!
 
Men når er det vanlig at dette kommer?

Jeg har hatt både kraftig nedpress, stikninger, menssmerter og stramming rundt nederste del av magen et par uker nå, og jeg er "bare" 35+1 i dag. Babyen ligger også veldig langt nede i bekkenet.

Bør jeg forberede meg på at hun kommer litt tidlig?
 
Men når er det vanlig at dette kommer?

Jeg har hatt både kraftig nedpress, stikninger, menssmerter og stramming rundt nederste del av magen et par uker nå, og jeg er "bare" 35+1 i dag. Babyen ligger også veldig langt nede i bekkenet.

Bør jeg forberede meg på at hun kommer litt tidlig?

Mange kan gå med det leeeenge. Theo ble født i uke 38, og gikk sånn iallfall i 10 uker.. :/
 
Noen tanker om stripping? Når eventuelt gjøres det? Gjort det før? Vondt? Anbefaler eller ikke?

Har ellers bare utrolig mye kynnere som begynner å bli ubehagelige da de kommer så ofte :( utenom det er det litt nedpress bare.
 
Noen tanker om stripping? Når eventuelt gjøres det? Gjort det før? Vondt? Anbefaler eller ikke?

Har ellers bare utrolig mye kynnere som begynner å bli ubehagelige da de kommer så ofte :( utenom det er det litt nedpress bare.
Det gjøres fra uke 38 i de tilfeller jordmor syns det vil være nyttig. Gjerne om man er litt moden fra før, ellers gjør det bare vondt :)
Er ikke noe godt, men jeg har veldig troen på det :)
 
Noen tanker om stripping? Når eventuelt gjøres det? Gjort det før? Vondt? Anbefaler eller ikke?

Har ellers bare utrolig mye kynnere som begynner å bli ubehagelige da de kommer så ofte :( utenom det er det litt nedpress bare.
Anbefales ikke (!!) Om du ikke er helt nødt!!!! Sabla vondt, er ikke alltid det fungerer, og er ikke verdt det med mindre man "må". Det er min mening.
 
Noen tanker om stripping? Når eventuelt gjøres det? Gjort det før? Vondt? Anbefaler eller ikke?

Har ellers bare utrolig mye kynnere som begynner å bli ubehagelige da de kommer så ofte :( utenom det er det litt nedpress bare.
Hadde hørt det var skikkelig vondt. Så ble overrasket når det kun var ubehagelig og nesten ikke vondt i det hele tatt. Jeg fikk også midningsakupunktur, fødte 3 dager etter. Skal be om det denne gang også. Søsteren min ble strippa på overtidskontroll på sykehuset, fødte 2 timer etter.
 
Noen tanker om stripping? Når eventuelt gjøres det? Gjort det før? Vondt? Anbefaler eller ikke?

Har ellers bare utrolig mye kynnere som begynner å bli ubehagelige da de kommer så ofte :( utenom det er det litt nedpress bare.

Bør kun gjøres dersom man er noe moden fra før. Ellers vil det bare gi vonde kynnere og slite deg mer ut.
Her gjøres det tidligst uke 38, men er ikke alle jordmødre som vil gjøre det heller.

Jeg ble strippet sist, under et døgn senere ble minsten født. Er jo ubehagelig når dem røsker oppi der, hadde nok vært vondere dersom jeg ikke var så moden som jeg var, der jeg hadde gått med 3 cm åpning i flere uker allerede.
 
Her er d enda 4 uker til uke 37... Men har masse stikking ned i gåsa og masse kynnere... Så d forbereder seg så d synger her:p er bare å knipe igjen her enda:p
Hadde d med de andre å, men mer intenst for hvert svangerskap, begynte tidlig med modningstegn der å.... Begge de andre kom i uke39.
 
Magen har plutselig løsnet de siste 4 dagene! Etter å ha vært forstoppa til beinet fra positiv test, går jeg plutselig flere ganger om dagen! Er bare 34+4 og burde vel egentlig ikke ta det som noe tegn, men jeg klarer plutselig ikke la vær å få forhåpninger:p jeg har hele veien tenkt at jeg går til termin og at det er sånn det skal være, men plutselig har hodet mitt snudd litt å begynt å se etter tegn:eek: ikke bra! Da kan det plutselig bli noen seige siste uker
 
Snakket med jm om stripping i dag. Det var ingenting hun gjorde med mindre man var på overtid samt allerede modnet litt.. Ellers ville det bare gi vondter og ingen resultater..

Nå vil ikke jeg ha tidlig fødsel da så går greit :)

Men bebis lå veldig langt nede sa hun.. (Føles til tider som hun skal falle ut)
Kan det bety at det nærmer seg?
 
Snakket med jm om stripping i dag. Det var ingenting hun gjorde med mindre man var på overtid samt allerede modnet litt.. Ellers ville det bare gi vondter og ingen resultater..

Nå vil ikke jeg ha tidlig fødsel da så går greit :)

Men bebis lå veldig langt nede sa hun.. (Føles til tider som hun skal falle ut)
Kan det bety at det nærmer seg?

Ikke nødvendigvis :)
Nå som det nærmer seg slutten, vil man gjerne se tegn til fødsel i alt. Rett og slett fordi mange av plagene mot slutten, også kan være tegn på fødsel like ofte som det ikke er tegn liksom. Nedpress er normalt, ting veier og bekkenbunnen svekkes.
At babyen har lagt seg klar, har ikke store betydningen annet enn at du slipper at hun snur seg og lager bøll :)
 
Ikke nødvendigvis :)
Nå som det nærmer seg slutten, vil man gjerne se tegn til fødsel i alt. Rett og slett fordi mange av plagene mot slutten, også kan være tegn på fødsel like ofte som det ikke er tegn liksom. Nedpress er normalt, ting veier og bekkenbunnen svekkes.
At babyen har lagt seg klar, har ikke store betydningen annet enn at du slipper at hun snur seg og lager bøll :)

Ja får håpe det :) junior var super bølle å snudde seg på tvers i uke 39. Det ble kaos.. Men snudde seg tilbake noen dager senere takk Gud :)
 
Her er det kanskje noen modningstegn på gang, i uke 33+6, forkortet livmorhals og nebbing(modning innenfra). Ble målt noen sammentrekninger i går på CTG, så her kan det gå fort eller ikke :p:eek:

Har en del murringer i korsrygg og foran på magen, men det kommer å går :cool:
 
Back
Topp