Modningstegn!

strikkemamma

Forumet er livet
September To Remember
Flere som har nådd og snart når 37+0, og sikkert kjenner på litt modningstegn! Har du kjent noen?
 
Det sies jo at både nedpress og murringer er modningstegn. Samt økt slim og gjerne litt blod, iforbindelse med slimproppen.
Og maserier.

Men tja, har alt det. Ikke noe tegn til fødsel her enda...må vente i 20 dager til :p
 
Det sies jo at både nedpress og murringer er modningstegn. Samt økt slim og gjerne litt blod, iforbindelse med slimproppen.
Og maserier.

Men tja, har alt det. Ikke noe tegn til fødsel her enda...må vente i 20 dager til :p
Alle snakker om sånne murringer. Murringer i korsrygg har jeg hørt om, og mensmurring osv - men. skjønner ikke hva folk mener når de snakker om denne murringen jeg jeg. :(
 
Alle snakker om sånne murringer. Murringer i korsrygg har jeg hørt om, og mensmurring og alt sånt. Skjønner ikke hva folk mener når du snakker om murring jeg. :(

Jeg fikk murringer i rompe og korsrygg, det startet som lette menskramper-ish og ble sterkere og sterkere. Ikke som kynnere, men takvis menskramper som ikke kjentes ut som at det hadde noe med magen og gjøre og ikke strammet magen seg heller :)

Jeg er fryktelig dårlig til å forklare :p
 
Hadde ingen slike tegn med første. Helt til riene startet.
Med andremann gikk jeg med maserier i noen uker før fødselen.
denne gang har jeg gått med murringer siden uke 20.
Og har nå både nedpress og menssmerter, er i uke 34. trur ikke det blir noe fødsel av den grunn. Trur jeg bare kjenner det bedre siden jeg er 3 gangs.

men blir jo spennende når jeg nærmer meg termin om det tar seg opp :D
 
Jeg fikk murringer i rompe og korsrygg, det startet som lette menskramper-ish og ble sterkere og sterkere. Ikke som kynnere, men takvis menskramper som ikke kjentes ut som at det hadde noe med magen og gjøre og ikke strammet magen seg heller :)

Jeg er fryktelig dårlig til å forklare :p
Har aldri hatt noe ubehag, smerter eller kjent forvarsel før jeg får mensen. Jeg er bare helt vanlig, også plutselig er det blod i trusa. Så blør det litt i noen dager, også blør det ikke lengre. Kjenner ikke en eneste følelse i forhold til mensen, hverken fysisk eller psykisk :eek:

Okej, så man kjenner at noe "tar tak" - men magen strammes IKKE? :)
 
Hvordan vet man første gangen om man har maserier som dere kaller det, eller skikkelige rier da? Kan de finne ut det med en telefon til føden på noe vis? Er såååå lite keen på bomtur inn. TRO at NÅ skjer det - også neeeeeiiiiii bare maserier også blir man sendt hjem igjen i to uker liksom..
 
Har aldri hatt noe ubehag, smerter eller kjent forvarsel før jeg får mensen. Jeg er bare helt vanlig, også plutselig er det blod i trusa. Så blør det litt i noen dager, også blør det ikke lengre. Kjenner ikke en eneste følelse i forhold til mensen, hverken fysisk eller psykisk :eek:

Okej, så man kjenner at noe "tar tak" - men magen strammes IKKE? :)

Du er bra heldig du da :p

Ja, det er vel enkleste måten å forklare det på :p
 
Hvordan vet man første gangen om man har maserier som dere kaller det, eller skikkelige rier da? Kan de finne ut det med en telefon til føden på noe vis? Er såååå lite keen på bomtur inn. TRO at NÅ skjer det - også neeeeeiiiiii bare maserier også blir man sendt hjem igjen i to uker liksom..

Det er det plagsomme. Maserier kan være vonde, regelmessige over mange timer men uten effekt - og man kan være ganske sikker på at Nå, NÅ er det igang! Og så kommer man inn og nada har skjedd nedi der :p
Det kan ikke sjekkes pr telefon, man får som regel bare beskjed om å se det an eller komme inn.

Jeg lå inne 2 ganger sist for å få noe å sove på da maseriene ikke ga seg og hadde nada effekt og dermed slet meg helt ut.
 
Er bare 34+0, men i forhold til sist så har jeg allerede mye mere sterke kynnere, nedpress, stikking oppi hufsa:p og murring nederst i magen og ryggen. Men er fortsatt forberedt på å gå til termin:) tenker at kroppen kanskje husker det godt fra sist siden det er litt over 1,5 år siden sist fødsel bare?
 
Er førstegangs gravid så vet ikke helt om tegn.. Men de siste dagene har jeg vært ganske kvalm, hatt stikkinger i underlivet og magesmerter på siden av magen.. Og null energi til husarbeid :( er i uke 34+4...
 
Er 36+2 i dag, og har en del kynnere med nedpress, mensmurring og stikk i underlivet.
Hadde dette litt med nr 2 også, men gikk 11 dager over da, så jeg er vel ikke den som har så sterk
"tro" på modningstegn:p
 
Det sies jo at både nedpress og murringer er modningstegn. Samt økt slim og gjerne litt blod, iforbindelse med slimproppen.
Og maserier.

Men tja, har alt det. Ikke noe tegn til fødsel her enda...må vente i 20 dager til :p
Da har jeg opplevd det også, men litt tidlig enda.

Er en halv slimpropp fattigere i alle fall og menssmerter og nedpress er det daglig og kom bare til å bli verre i følge jordmor:p Takk for den liksom!
 
Hvordan vet man første gangen om man har maserier som dere kaller det, eller skikkelige rier da? Kan de finne ut det med en telefon til føden på noe vis? Er såååå lite keen på bomtur inn. TRO at NÅ skjer det - også neeeeeiiiiii bare maserier også blir man sendt hjem igjen i to uker liksom..
Det kan skje det :) Men bedre å sjekke. Mine masrier ga 4 cm åpning før det roet seg noen timer :) Også var det på'n igjen!
 
Last edited:
Sa til jordmor i går at det har begynt å stikke voldsomt ofte i hufsa, det kunne visst være et modningstegn. ;p
 
35+0 og har hatt flere modningstegn en god stund. Men sist hadde jeg ingen og fødte 37+2, så behøver nok ikke bety så mye at man ikke har de :)
 
Back
Topp