Jeg er 34+3 idag og har termin 30.desember. Jeg er førstegangsfødende. Jeg var på ultralyd 30.oktober og da hadde prinsessa lagt seg i hodeleie, veide ca 2000gram og alt stod bra til. Dagen etter var jeg på sv.kontroll og fikk beskjed om at hodet hadde festet seg. Legen mente det var store sjanser for at hun kunne komme før termin siden ting hadde skjedd så fort allerde. Jeg har lenge gått med en sterk følelse av at hun er her før julaften. Og jeg føler liksom på meg at fødselen nærmer seg, selvom det er 6 uker til termin.
Den siste tiden nå har jeg fått mye vann/hovnet opp i beina. Jeg har sliti med bekkenløsning gjennom svangerskapet, men kjenner det ennå bedre nå. Føles ut som hoftene mine blir rivd fra hverandre til tider. Kjenner stadig slike rytmiske bevegelser der nede, akkurat som om hu ligger å stanger, hehe. Hva er dette?
Andre tegn:
Har hatt kynnere i 1 ukes tid nå (ubehagelig). Har det flere ganger om dagen.
Menssmerter i sammenheng med kynnerne.
Har lekt råmelk i mange uker nå, men siste tiden har jeg hatt litt stikkinger i niplene og ømme bryster.
Øm og stikninger i underlivet.
Smerter i setet.
Magen er hard (stram) store deler av døgnet.
Sover dårlig, er oppe 3-4 ganger om natta for å tisse.
Hard i magen (avføring)
Mer energi til tider, men også mye trøtt pga dårlig nattesøvn.
Har også en del smerter i ryggen (korsryggen).
Kvalme (hadde dette de 3 første mnd, men vært rolig frem til nå)
Mindre matlyst
Er dette tegn på at fødselen nærmer seg? selvom jeg er i uke 35. Jeg føler liksom så sterkt på meg at det kommer til å skje noe snart.