modningstegn, anyone?

Tutta

Elsker forumet
hvilken uker er dere i og hva kjenner dere??

jeg hadde en del kynnere (eller noe) midt i svangerskapet, da var de ikke så velkomne. men nå når de bare kan komme, er det labert på det området :p er 38+1 i dag. har i grunn ikke så mange klare modningstegn, litt stikninger down there inni mellom, her er hodet sentrert, men fortsatt bevegelig. håper ting går veldig av seg selv denne gangen (satt i gang, umoden+snitt sist gang). eneste jeg kjenner godt hvis jeg går tur og lit "tempo" er strammere mage og veldig stinn følelse.. gleder meg til hele spenningsprosessen jeg :happy
 
Er 35+3 idag :smiley-bounce016

Og her har dt vært masse modningstegn (kjenne kansje etter litt godt :smiley-ashamed008)

Bla:
Stramme kynnere, kommer av seg selv.
Liten lekkasje av fostervann.
En del mensmurringer i korsryggen.
Magen ha sunke bra i løpet av helga.
Livmormunnen er mjuk og kort :) (mene dt ska vørr bra??)

Flere modningtegn æ ha had kjæm æ itj på i farta :confused004

Med storesøster sku æ på kontroll og hadde 4 cm åpning, uten og ha noen tegn på forhånd, så fikk nåler i beina dagen ettepå, da kom ho 12 timer etterpå :) Hadde 5-7 pressrier bare (Drømmefødsel).....
 
jeg har hatt noen dager med murringer, men liksom gitt seg helt nå. skal til jordmor fredag, da ville hun sjekke/strippe meg, morro å se om jeg er noe moden. nesten 39 uker da, så bring it on :smiley-bounce016

ellers skal jeg på akupunktur mandag om en uke hvis ikke det har skjedd noe, kan bli spennende.

får tro bebissen din holder seg inne til du nærmer deg termin-ukene, kjipt noen uker akkurat nå, men absolutt verdt å få et helt fullbårent barn.
 
Takk takk :)
Ganske heldig med den ja :) Hadde jo regna me att dt hva verre :p
Fikk kjempe masse skryt av de 2 JM som hva der :)
Håper neste fødsel bli like fin <3
 
MANGE kynnere som av og til er vonde… har lurt på om det har vært rier av og til, men det stopper opp. Mensensmerter, magen har sunket, baby er festa og klar, utflod(yeei). Også strekker det ekstremt nedi der til tider, sykt vondt :p Satser på fødsel snaaart.
 
Mensensmerter som kommer æ går, murringer i ryggen. Smertene er vonde men ikke regelmessige. Men lurer på om jeg ska ta en tlf til jordmor allikevel?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uke 37+0 idag, andre gangs! Myye sterke kynnere, murring i korsryggen, magen har sunket hodet er festet, stikk å strekk smerter i åpning, økende utflod, nedpress, mindre matlyst og rar kvalm form... Fødte sist uke 41+1, startet med vannavgang uten et eneste tegn på fødsel å prinsessa kom 4 timer etter :) veldig spennt nå! Magetrollet er hjertelig velkommen når som helst fra nå :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I uke 35 var jeg innlagt med premature rier, de dabbet heldigvis av! Men etter dette har jeg fått modningsrier, som kommer ganske regelmessige på kveldene (Og de gjør faktisk ganske vondt!)
Samboeren syns magen har sunket. Ser det selv også :)
ellers har jeg en del nedpress, med stikkinger.

Storesøster ble født i uke 39+2, og kom som et skudd! Kom inn på føden med 9 cm åpning etter bare en time med rier. Er spent på denne fødselen! Håper den blir like fin som den forrige :)
 
E dt ganske naturlig att mann får mere utflod???
Har mange av de andre kjennetegna på modning, e dt nånj som har nå andre?
 
Hmm... Jeg har også hatt menssmerter både i går og i dag. Roet seg nå da.. Måtte legge meg tidlig i går p.g.a kvalme som jeg ikke har hatt overhode i svangerskapet. Dette gikk over da jeg fikk lagt meg. Våknet med hodevondt, men gikk fort over da jeg stod opp.
Har veldig nedpress, men det har jeg hatt noen uker nå. Kynnere har jeg hatt lenge. Magen har nok kanskje synket litt for jeg kjenner den veldig når jeg sitter i forhold til hva jeg har gjort før.
Får jeg mer utflod nå, så sklir vel ungen ut :p Er 4 uker til termin, men kunne gjerne blitt ferdig med det nå :)
 
ja masse modning :) men det er jo sånn det er på slutten, og man kan jo gå lenge med masse modning, mens andre kan gå uten noe som helst for så å plutselig føde :p hehe :)

spennende uker fremover nå ja! er så utrolig spent på hvordan denne fødselen blir, og om den skjer like syyykt kjapt som sist :/ uansett håper jeg det bare går bra og at babygutten vår puster og skriker og er i god form når han kommer ut :) så skal jeg takle det meste av andre ting :p spent!
 
E dt ganske naturlig att mann får mere utflod???
Har mange av de andre kjennetegna på modning, e dt nånj som har nå andre?
veldig vanlig med masse utflod mot slutten ja :p masrier kan man jo også få regelmessig, som så plutselig stopper igjen, jeg har fått kvalmen litt tilbake igjen, det tror jeg også kan være ganske typisk, ja, også enda mer kynnere enn man har hatt til nå....om det er mulig :p magen synker....
 
Ok, her hva dt næmli ingen tegn før enn pressrian kom :p

Så da regne æ me att alt e normalt herre gången å :) (sea æ har alt av modning, kjennes slik ut)
 
Jeg er 34+3 idag og har termin 30.desember. Jeg er førstegangsfødende. Jeg var på ultralyd 30.oktober og da hadde prinsessa lagt seg i hodeleie, veide ca 2000gram og alt stod bra til. Dagen etter var jeg på sv.kontroll og fikk beskjed om at hodet hadde festet seg. Legen mente det var store sjanser for at hun kunne komme før termin siden ting hadde skjedd så fort allerde. Jeg har lenge gått med en sterk følelse av at hun er her før julaften. Og jeg føler liksom på meg at fødselen nærmer seg, selvom det er 6 uker til termin.

Den siste tiden nå har jeg fått mye vann/hovnet opp i beina. Jeg har sliti med bekkenløsning gjennom svangerskapet, men kjenner det ennå bedre nå. Føles ut som hoftene mine blir rivd fra hverandre til tider. Kjenner stadig slike rytmiske bevegelser der nede, akkurat som om hu ligger å stanger, hehe. Hva er dette?

Andre tegn:
Har hatt kynnere i 1 ukes tid nå (ubehagelig). Har det flere ganger om dagen.
Menssmerter i sammenheng med kynnerne.
Har lekt råmelk i mange uker nå, men siste tiden har jeg hatt litt stikkinger i niplene og ømme bryster.
Øm og stikninger i underlivet.
Smerter i setet.
Magen er hard (stram) store deler av døgnet.
Sover dårlig, er oppe 3-4 ganger om natta for å tisse.
Hard i magen (avføring)
Mer energi til tider, men også mye trøtt pga dårlig nattesøvn.
Har også en del smerter i ryggen (korsryggen).
Kvalme (hadde dette de 3 første mnd, men vært rolig frem til nå)
Mindre matlyst

Er dette tegn på at fødselen nærmer seg? selvom jeg er i uke 35. Jeg føler liksom så sterkt på meg at det kommer til å skje noe snart.
 
Last edited:
jeg fikk også noen kvalmebyger for et par uker siden, bare sånn uggen-følelse. men er borte nå. begynt å få en del trøtte byger også, hadde noen uker tidlig i svangerskapet som var helt vanvittige mtp å være trøtt. småtung i hodet noen dager også, tenker at det kan være i sammenheng med trøttheten min :)

har støvsugd hele huset i dag, tungt å bøye seg, men ingen kynnere av den slags arbeid her....
 
Jeg er 34+3 idag og har termin 30.desember. Jeg er førstegangsfødende. Jeg var på ultralyd 30.oktober og da hadde prinsessa lagt seg i hodeleie, veide ca 2000gram og alt stod bra til. Dagen etter var jeg på sv.kontroll og fikk beskjed om at hodet hadde festet seg. Legen mente det var store sjanser for at hun kunne komme før termin siden ting hadde skjedd så fort allerde. Jeg har lenge gått med en sterk følelse av at hun er her før julaften. Og jeg føler liksom på meg at fødselen nærmer seg, selvom det er 6 uker til termin.

Den siste tiden nå har jeg fått mye vann/hovnet opp i beina. Jeg har sliti med bekkenløsning gjennom svangerskapet, men kjenner det ennå bedre nå. Føles ut som hoftene mine blir rivd fra hverandre til tider. Kjenner stadig slike rytmiske bevegelser der nede, akkurat som om hu ligger å stanger, hehe. Hva er dette?

Andre tegn:
Har hatt kynnere i 1 ukes tid nå (ubehagelig). Har det flere ganger om dagen.
Menssmerter i sammenheng med kynnerne.
Har lekt råmelk i mange uker nå, men siste tiden har jeg hatt litt stikkinger i niplene og ømme bryster.
Øm og stikninger i underlivet.
Smerter i setet.
Magen er hard (stram) store deler av døgnet.
Sover dårlig, er oppe 3-4 ganger om natta for å tisse.
Hard i magen (avføring)
Mer energi til tider, men også mye trøtt pga dårlig nattesøvn.
Har også en del smerter i ryggen (korsryggen).
Kvalme (hadde dette de 3 første mnd, men vært rolig frem til nå)
Mindre matlyst

Er dette tegn på at fødselen nærmer seg? selvom jeg er i uke 35. Jeg føler liksom så sterkt på meg at det kommer til å skje noe snart.
ja det kan jo være tegn på det, men det kan også bare være modning som du går med i mange uker, så om du føder før eller etter termin ser man jo ikke før fødselen enten plutselig setter igang eller at den drøyer og drøyer og drøyer. Er uansett alltid en god regel å ikke begynte å forvente og vente på fødsel lang tid før termin, kan bli laaange uker ;) :p ble du satt noe frem/tilbake ift til menstermin?

spennende tid nå :)
 
ja det kan jo være tegn på det, men det kan også bare være modning som du går med i mange uker, så om du føder før eller etter termin ser man jo ikke før fødselen enten plutselig setter igang eller at den drøyer og drøyer og drøyer. Er uansett alltid en god regel å ikke begynte å forvente og vente på fødsel lang tid før termin, kan bli laaange uker ;) :p ble du satt noe frem/tilbake ift til menstermin?

spennende tid nå :)


Hei ! :) Nå har jo både lege og ul.lege sagt at det er stor mulighet for at hun kommer før, så håper de har rett jeg :p
Men er ikke så lenge til termin heller uansett og jeg syns ukene bare flyr forbi jeg :)
Nei, jeg ble ikke satt verken frem eller tilbake. Menstermin min var 30.desember og det samme ble ul.termin :) på siste ul, så var termin fortsatt det samme :)
 
kjekt å slippe overtid, men hva er grunnen til at de tror hun kommer før? kjipt med falske forhåpninger...gikk over sist, mot alles innspill på at hun kom før. hadde vært stas med nyttårsbarn da :p
 
kjekt å slippe overtid, men hva er grunnen til at de tror hun kommer før? kjipt med falske forhåpninger...gikk over sist, mot alles innspill på at hun kom før. hadde vært stas med nyttårsbarn da :p


Fordi hun lå i hodeleie og var festet allerede i uke 32. og fordi jeg har så mye tegn på at det nærmer seg. Derfor tror de at jeg ikke kommer til å gå over. De tror det er mer sansynelig at hun kommer før. Magen synker mer og mer for hver uke nå og føles nesten ut som jeg går med hodet hennes mellom bena. hehe.

Men jeg har et spm. Når jeg var på den siste ul i uke 32 (32+3), så fikk jeg beskjed om at fostervannsmengden var normal. Men fra uke 32 og til termin så går det jo en stund. Er dette noe jeg kan be dem om å sjekke nå som det nærmer seg? er så redd for å lekke
 
Back
Topp