modningstegn, anyone?

Fordi hun lå i hodeleie og var festet allerede i uke 32. og fordi jeg har så mye tegn på at det nærmer seg. Derfor tror de at jeg ikke kommer til å gå over. De tror det er mer sansynelig at hun kommer før. Magen synker mer og mer for hver uke nå og føles nesten ut som jeg går med hodet hennes mellom bena. hehe.

Men jeg har et spm. Når jeg var på den siste ul i uke 32 (32+3), så fikk jeg beskjed om at fostervannsmengden var normal. Men fra uke 32 og til termin så går det jo en stund. Er dette noe jeg kan be dem om å sjekke nå som det nærmer seg? er så redd for å lekke
nei det er ikke vanlig å få noen ekstra ul for det, da måtte jo det vært fast for alle, er jo mest vanlig å ha ul kun i uke 18-20 and thats it :) ville ikke bekymra meg for det. Hvis du uansett hadde lekki så lite at du ikke er sikker på at du gjør det, så fyller jo hele tida fostevannet seg på nytt i livmora, den tømmer seg ikke ;) og det er veldig vanlig å få mer tyntflytende utflod mot slutten som kan minne om å lekke :p

Med førstemann festa min seg veldig tidlig, det er normalt om du er førstegangs (?). Håper at det skjer litt før termin da, for er jo greit å slippe å gå over! :) men håper at du går til uke 37 i alle fall, det er jo best for babyen (selv om vi noen ganger kan bli utålmodig så er jo ikke alltid vårt ønske om å "bli ferdig" best for bebisen :p )

blir morro å følge dette forumet fremover nå, kommer til å poppe ut desember-babyer en etter en :D
 
Her har hun lagt i hodeleie siden uke 29 og hodet har vært festet siden uke 31, ingen som har sagt hun kommer til å komme tidlig fordeom..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
jordmor merker det vel for lekker du, så flater vel sf målet ut? tror jeg lekker selv iblant, men er nok bare utflod og så blir jeg veeldig svett med en gang jeg er aktiv (varmebyger delux).. men tror du at du lekker så må du gi beskjed til jordmor.
 
Jeg er 34+3 idag og har termin 30.desember. Jeg er førstegangsfødende. Jeg var på ultralyd 30.oktober og da hadde prinsessa lagt seg i hodeleie, veide ca 2000gram og alt stod bra til. Dagen etter var jeg på sv.kontroll og fikk beskjed om at hodet hadde festet seg. Legen mente det var store sjanser for at hun kunne komme før termin siden ting hadde skjedd så fort allerde. Jeg har lenge gått med en sterk følelse av at hun er her før julaften. Og jeg føler liksom på meg at fødselen nærmer seg, selvom det er 6 uker til termin.

Den siste tiden nå har jeg fått mye vann/hovnet opp i beina. Jeg har sliti med bekkenløsning gjennom svangerskapet, men kjenner det ennå bedre nå. Føles ut som hoftene mine blir rivd fra hverandre til tider. Kjenner stadig slike rytmiske bevegelser der nede, akkurat som om hu ligger å stanger, hehe. Hva er dette?

Andre tegn:
Har hatt kynnere i 1 ukes tid nå (ubehagelig). Har det flere ganger om dagen.
Menssmerter i sammenheng med kynnerne.
Har lekt råmelk i mange uker nå, men siste tiden har jeg hatt litt stikkinger i niplene og ømme bryster.
Øm og stikninger i underlivet.
Smerter i setet.
Magen er hard (stram) store deler av døgnet.
Sover dårlig, er oppe 3-4 ganger om natta for å tisse.
Hard i magen (avføring)
Mer energi til tider, men også mye trøtt pga dårlig nattesøvn.
Har også en del smerter i ryggen (korsryggen).
Kvalme (hadde dette de 3 første mnd, men vært rolig frem til nå)
Mindre matlyst

Er dette tegn på at fødselen nærmer seg? selvom jeg er i uke 35. Jeg føler liksom så sterkt på meg at det kommer til å skje noe snart.


Shit det var nesten som å lese om meg selv! :) Har det akkurat likedan, er uke 35+6 idag og har hatt de samme tegn som deg de siste ukene, bortsett fra ingen melk fra brystene. Føles ekkelt å sitte for jeg føler at jeg har noe mellom beina lissom, og det er også vondt i endetarmen ved å sitte og gå på do.. Leste at det typisk er hodet til babyen som er langt nede i bekkenet og presser mot tarmen.

Jeg har termin 23. des, men har også en sterk følelse på at han kommer endel før, jeg vet ikke helt hvorfor men kan liksom ikke skjønne at han skal være der i over 4 uker til.. Han kjennes så "klekkeferdig" ut :p Magen er hard som en bowlingkule nesten hele tida, bare jeg bøyer meg så kommer kynnerene. Mensmurringer og stikkinger/smerter nedover har også vært i halvannen uke nå, men ikke store smerter da, bare mye småvondter og stikkinger. ER det faktisk tegn på at fødselen nærmer seg?? Eller bør jeg belage meg på julaften uten baby... Skulle så inderlig gjerne visst når han kom, har invitert hele svigerfamilien på julaften og er litt nervøs for at jeg akkurat har kommet meg hjem til da og er sårbar og hormonell....
 
Back
Topp