Modningstegn *åpent forum*

Refererer til fødselslege ved forrige fødsel som sa «om baby veier 3,8 eller 4,5 er ikke avgjørende for smerten. Det er hodeomkretsen som spiller inn der» :) og den kan de ikke måle for oss på dette tidspunkt. Hilsen hu som fødte en med 39cm i omkrets
Kan love deg at du kjenner en skulder som sitter fast ganske godt også :hilarious:
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
Ja, hørt et par ganger, hovedsakelig når baby er veldig aktiv. Antok det var mine ribbein, men måtte google litt og leste at det kunne være bebis sine ledd som lager lyd også :)
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
Kommer stadig vekk her, og har gjort det de siste månedene tror jeg? :smiley-ashamed004 Knepper ofte her, typ et par ganger i timen sikkert på det hyppigste.
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
Ja, som de andre skriver her, så hører jeg også ofte sånne knepp :joyful: synes det er litt komisk! Har også lest at det kan være leddene til baby. Flere som har født før sier at det minner om at vannet går.
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
Hørt det sååååå mye denne gangen og googlet i vildens sky, fra det jeg har søkt opp virker det riktig at dette er lyd fra babyens ledd som knekker, altså ikke farlig men luft i leddene.
 
Takk for svar alle sammen :D kommer også når baby er veldig aktiv her, fikk skikkelig noia de første gangene - har planlagt KS denne gangen :nailbiting: Da slår jeg meg til ro med at det er leddene til babyen!
 
Haha, litt godt å høre det er flere! Her knepper det mest øverst i magen, med ca samme lyd som om ytterste ledd på min egen lillefinger skulle kneppe. Har antatt det er knær eller hofter til bebis som knepper, men samtidig tenkt at det er et dårlig tegn at hun knepper like mye i leddene som sin mor på 35 år:hilarious: Så det hjelper å høre at det skjer flere
 
Noen som har forsøkt tøying/stripping?
Er i dag 40+4 og vurderer sterkt å bestille privat time for dette, men usikker om det i det hele tatt har noe for seg?
 
Er det lov til å spørre hvorfor?:) er i 39+6 selv og dritlei, men vet ikke så mye om disse greiene, så derfor jeg er nysgjerrig:)
Det var ingen veldig god grunn, annet enn at jeg nevnte litt bekymring grunnet estimert litt stort barn til termin (4kg). Så ble stripping bare foreslått som en mulighet hvis jeg ønsket. Uten at jeg visste så mye om det, så sa jeg bare ja. Gjør meg ikke noe om hun kommer litt før termin. Jeg virket noe moden, så da var det mulig å strippe :happy:
 
Noen som har opplevd å høre knepp fra magen som ikke er at vannet går? Eller som et knips? Kommet flere ganger i dag og en gang for en uke siden, men ikke noe vann :hilarious:
Ja, jeg hører det ofte! Det kommer visst fra babyen!
 
Det var ingen veldig god grunn, annet enn at jeg nevnte litt bekymring grunnet estimert litt stort barn til termin (4kg). Så ble stripping bare foreslått som en mulighet hvis jeg ønsket. Uten at jeg visste så mye om det, så sa jeg bare ja. Gjør meg ikke noe om hun kommer litt før termin. Jeg virket noe moden, så da var det mulig å strippe :happy:
Skjønner, takk for svar! :Heartpink
 
Noen som har forsøkt tøying/stripping?
Er i dag 40+4 og vurderer sterkt å bestille privat time for dette, men usikker om det i det hele tatt har noe for seg?
Du kan spørre jordmor? Det var hun som gjorde det på meg da jeg gikk gravid første gang :happy:
 
Er det lov til å spørre hvorfor?:) er i 39+6 selv og dritlei, men vet ikke så mye om disse greiene, så derfor jeg er nysgjerrig:)
Ble du ikke tilbudt noe sist du var hos jordmor?
 
Back
Topp