Modningsrier

ME_89

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Nå har jeg hatt vonde tak helt siden i går kveld, og i løpet av natten ble de bare verre og mer regelmessige. Ringte føden, og de ville gjerne ha meg inn i dag tidlig. Det viste seg å bare være modningsrier, og siden jeg var så redd og sliten ville JM helst sende meg hjem igjen med smertestillende sånn at jeg kunne slappe av litt. Smertestillende hjalp så jeg kunne sove et par timer, men det er like vondt nå om ikke mer.

Kjenner jeg blir skikkelig nervøs, jeg synes det her er vondt allerede og jeg er redd for at det skal ta altfor lang tid...

Noen som har opplevd det samme?
 
Jeg hadde ikke noen modningsrier så jeg kan ikke si noe om hvor vondt det er i forhold til aktiv fødsel. Meeeen: jeg er helt sikker på at du greier dette!!! Når du er i aktiv fødsel får du masse hjelp og kan få smertelindring hvis du ønsker :).
 
Jeg hadde ikke noen modningsrier så jeg kan ikke si noe om hvor vondt det er i forhold til aktiv fødsel. Meeeen: jeg er helt sikker på at du greier dette!!! Når du er i aktiv fødsel får du masse hjelp og kan få smertelindring hvis du ønsker :).
Modningsrier er visst ikke på langt nær så vondt som aktiv fødsel, det er en av grunnene til at jeg er så redd :( tusen takk for gode ord, jeg skal nok komme meg gjennom det her. Det er bare litt skummelt akkurat nå :(
 
Modningsrier er visst ikke på langt nær så vondt som aktiv fødsel, det er en av grunnene til at jeg er så redd :( tusen takk for gode ord, jeg skal nok komme meg gjennom det her. Det er bare litt skummelt akkurat nå :(

Jeg var livredd på forhånd jeg også. Og jeg ble litt redd da riene ble kraftige. Jeg vet ikke om du har tenkt på smertelindring men jeg tok epidural på 5-6 cm og det var helt fantastisk. Dette blir bra! Du er mye sterkere enn du tror!!
 
Jeg var livredd på forhånd jeg også. Og jeg ble litt redd da riene ble kraftige. Jeg vet ikke om du har tenkt på smertelindring men jeg tok epidural på 5-6 cm og det var helt fantastisk. Dette blir bra! Du er mye sterkere enn du tror!!
Jeg tar alt jeg kan få kjenner jeg nå :p tusen takk, det her hjalp mer enn du tror :) jeg har vært så redd for at jeg er for pinglete, men "godt" å høre at du også var livredd.
 
Epidural var en redder for meg sist fødsel og jeg gruer meg ikke til å føde igjen, og d mest pga epiduralen hjalp så godt. Bare si at du ønsker det med en gang du kommer på føden.
Det går fint, lykke til :)
 
Epidural var en redder for meg sist fødsel og jeg gruer meg ikke til å føde igjen, og d mest pga epiduralen hjalp så godt. Bare si at du ønsker det med en gang du kommer på føden.
Det går fint, lykke til :)
 
Epidural er himmelen, jeg var tilnærmet smertefri fra 4cm til 8cm! Så det var nydelig! :D Ta alt du kan få, og be om lystgass! Jeg fikk også sånne saltvannsampuller som ble sprøytet inn, helvettes vondt men det hjalp!
 
Jeg hadde modningsrier siste uka av forrige svangerskap, var på føden og fikk smertestillende og sovetabletter, men hadde planlagt ks. Så kan ikke hjelpe deg med hvor stor forskjell det var..
 
Har også hatt mye vonde maserier, og vet som andregangs fødende at det blir værre. Men det jeg "trøster" meg med er at hvor vondere det blir, jo nermere er jeg mål :) klarte forrige fødsel uten smertelindring. Man er mye sterkere enn man tror !! Dette går nok kjempe bra!! Mange gode tanker til deg !
 
Nå har jeg hatt vonde tak helt siden i går kveld, og i løpet av natten ble de bare verre og mer regelmessige. Ringte føden, og de ville gjerne ha meg inn i dag tidlig. Det viste seg å bare være modningsrier, og siden jeg var så redd og sliten ville JM helst sende meg hjem igjen med smertestillende sånn at jeg kunne slappe av litt. Smertestillende hjalp så jeg kunne sove et par timer, men det er like vondt nå om ikke mer.

Kjenner jeg blir skikkelig nervøs, jeg synes det her er vondt allerede og jeg er redd for at det skal ta altfor lang tid...

Noen som har opplevd det samme?

Snike frå januar.. :) Eg hadde masse maserier heile dagen før fødsel. Natto før (2.30) begynte da å bli vondere og modningsriene va i gong. Dei va so vonde at eg nesten grein og fleire gonga holdt eg på å spy.. :-o
Eg tenkte eg aldri kom te å takla fødselen.. Men pigade!;) klarte da heilt fint!;)
 
Jeg hadde masse maserier døgnet føre jeg også, og jeg gruet meg veldig til fødselen. Har alltid vært litt "pinglete" når det kommer til sånne smerter. Men jeg klarte meg kjempe fint :) jeg syntes faktisk ikke riene var så mye værre igrunn. Jeg fikk epidural først når jeg var 8 cm åpen, og det var som å komme til himmelen. Fantastisk :D men når du er i fødsel, så tenker du ikke over at du er redd, eller ikke vil klare det. Bare tenk på pusten, for det har så mye å si. Jeg satt i badekar frem til 8 cm, og det var hærlig, lindrer veldig :) lykke til, du kommer til å klare det kjempe fint. Husk at kroppen vår er bygd for å føde :)
 
Jeg hadde vonde rier helt fra 0,5 cm åpning. Riene var like vonde på 2 cm som seinere, så det er ikke sikkert de forverrer seg så veldig. Masse lykke til i alle fall! :)
 
Fikk modningsrier i natt, veldig ubehagelig! Ble svett og kvalm.. Så kom deler av slimproppen. Var hos jordmor i dag og hun sa at det kunne ta flere dager til fødselen satte igang.. Vet ikke om jeg klarer å gå med modningsrier i flere dager :O ligger med modningsrier nå :O 4 dager igjen til termin.. Hvordan skal jeg takle en ekte rie?! :-\
 
Fikk modningsrier i natt, veldig ubehagelig! Ble svett og kvalm.. Så kom deler av slimproppen. Var hos jordmor i dag og hun sa at det kunne ta flere dager til fødselen satte igang.. Vet ikke om jeg klarer å gå med modningsrier i flere dager :O ligger med modningsrier nå :O 4 dager igjen til termin.. Hvordan skal jeg takle en ekte rie?! :-\
Jeg anbefaler enten varm dusj eller et varmt bad:) Det var det som redda meg siste uken i forrige svangerskap:)
 
Nå har ikke jeg hatt modningsrier i flere dager, men i mine tre fødsler så har smertene vært verst før jeg kom i aktiv fødsel. Jeg har født mine tre uten annen smertelindring enn en halv time i badekaret.
 
Tusen takk for svar og gode ord, jenter! :) jeg rakk ikke å lese alt før han plutselig var her. Modningsriene var veldig vonde, og det endte med at jeg tok en epidural da jeg hadde en åpning på 3-4 cm. Ting gikk ikke noe fortere etter det, og måtte til slutt ta vannet og få drypp for at ting skulle starte. Etter maaaange timer hadde jeg plutselig en liten stor plugg på 4550 g oppå brystet :D overlykkelig!
 
Fikk modningsrier i natt, veldig ubehagelig! Ble svett og kvalm.. Så kom deler av slimproppen. Var hos jordmor i dag og hun sa at det kunne ta flere dager til fødselen satte igang.. Vet ikke om jeg klarer å gå med modningsrier i flere dager :O ligger med modningsrier nå :O 4 dager igjen til termin.. Hvordan skal jeg takle en ekte rie?! :-\
Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Snakk med sykehuset, jeg var fryktelig redd for det, derfor jeg fikk epidural så tidlig. Varmt vann eller bad hjalp meg ikke i det hele tatt. Ikke vær redd for å ta kontakt med dem, du skal ikke gå rundt å være vettskremt for det her. Jeg hadde noen kjempeflinke jordmødre som hjalp meg gjennom det :)
 
Gratulerer så mye!!
 
Back
Topp