Modningsrier/masrier?

Hadde det aldri med nr 1. Men nr 2 litt, og nå med nr 3. Helt ekstremt mye. Grunnen til at jeg vet at det ikke er ekte rier er at de ikke bygger seg opp i smerte. Altså at de ikke blir vondere og vondere og vondere. Disse riene jeg går med nå, gjør noe med livmorhalsen. Men det går ekstremt sakte. Dette vet jeg bare fordi jeg var inne på føden for en sjekk. Slitsomt. Og kan dessverre gå slik i flere uker[emoji853]

Jeg har hatt flere runder med maserier de siste ukene etter at jeg ble sendt hjem fra føden pga premature rier og forkortet livmorhals. Et par har vært så vonde at jeg trodde at NÅ var det i gang. Men de har ikke gjort noe mer for modningen sin del. Heldigvis. Vil jo helst at han skal komme over nyttår

Hadde det aldri med nr 1. Men nr 2 litt, og nå med nr 3. Helt ekstremt mye. Grunnen til at jeg vet at det ikke er ekte rier er at de ikke bygger seg opp i smerte. Altså at de ikke blir vondere og vondere og vondere. Disse riene jeg går med nå, gjør noe med livmorhalsen. Men det går ekstremt sakte. Dette vet jeg bare fordi jeg var inne på føden for en sjekk. Slitsomt. Og kan dessverre gå slik i flere uker[emoji853]

Dritt, samtidig som det er bra å høre at man kan gå med dette lenge ;p dritt for det er slitsomt og tar på energien men bra for jeg skal ikke presse ut noen unge før det er bikket 2018(!!!). Vet at det ikke er ordentlige rier jeg også har da de ikke går opp i styrke, men jeg merker at de blir "verre" for hver dag/uke som går..
Igår hadde jeg et øyeblikk, noen rier, der jeg tenke at NÅ skjer det!! Med mannen ute på sjøen og med et barn i bhg liggende og sove for natten kom panikken fort! Men det ga seg heldigvis, ble kun 5 tak :-)

Jeg prøver også å ta det så med ro som jeg kan for å holde babyen inne til pks på termindagen 8.1. Men det er jo alltid noe.

Nå har mine kynnere tiltatt i styrke. Er ikke rier altså, men merker særlig på natten eller når jeg går at magen strammer seg mye hardere enn før. De kommer også oftere nå.
2 uker til PKS ( 3 uker til termin).

Andre som merker endring i kynnerene?

Nå har mine kynnere tiltatt i styrke. Er ikke rier altså, men merker særlig på natten eller når jeg går at magen strammer seg mye hardere enn før. De kommer også oftere nå.
2 uker til PKS ( 3 uker til termin).

Andre som merker endring i kynnerene?
Ja! Det er mer kraft i de, og kjenner at knyter seg mer enn før

Jeg har hatt kynnere i noen mndr, men de siste dagene har de virkelig tatt seg opp. Vanligvis har ikke kynnerne vært vonde, men det er de nå, samtidig som jeg har mensensmerter og murringer i korsryggen. Kommer og går i løpet av dagen og gir seg ikke ved stillingsendring, tipper dette er modningsrier - termin 19 januar. Håper hun kommer snart!

Jeg har hatt kynnere i noen mndr, men de siste dagene har de virkelig tatt seg opp. Vanligvis har ikke kynnerne vært vonde, men det er de nå, samtidig som jeg har mensensmerter og murringer i korsryggen. Kommer og går i løpet av dagen og gir seg ikke ved stillingsendring, tipper dette er modningsrier - termin 19 januar. Håper hun kommer snart!

Oi, ja da skjer det mer hos deg enn hos meg.

Jeg har ikke pakket fødebagen, men tror jeg skal gjøre det nå snart sånn for sikkerhets skyld. Er din pakket?

Oi, ja da skjer det mer hos deg enn hos meg.

Jeg har ikke pakket fødebagen, men tror jeg skal gjøre det nå snart sånn for sikkerhets skyld. Er din pakket?

Ja den er nesten ferdigpakket [emoji28] mangler bare tingene jeg pakker rett før vi drar, som toalettsaker etc.

Er det første din?

Det høres akkurat som her, har tatt seg opp de siste to dagene. På kontroll hos jordmor i dag mente hun det var modningsrier. Har termin 14.januar.

Er førstegangs, og vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Eller hvordan jeg skal vite om det nærmer seg. De siste dagene har jeg merket mer til svake menstruasjonsliknende smerter, spesielt om kvelden. Og jeg har nok endel kynnere, for magen blir hard stadig vekk. Men jeg tviler på at det er modning/maserier, for det er ikke så vondt. Det er ikke menstruasjonssmertene heller. Så regner med at det tar tid før ting skjer her. 39+3 i dag og termin om akkurat en uke. Men vil gjerne gå en uke over tiden, det passer bedre med mannens jobb... Tror jeg er blant den eneste her inne som håper på overtid:D

Ja den er nesten ferdigpakket [emoji28] mangler bare tingene jeg pakker rett før vi drar, som toalettsaker etc.

Er det første din?

Nr 2. Jeg ble igangsatt 9 dager over termin sist. Er spent på om hun holder seg inne til PKS eller om hun kommer før. Enda virker alt rolig bortsett fra disse hardere kynnerne. Er nok modning på gang.

Er førstegangs, og vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Eller hvordan jeg skal vite om det nærmer seg. De siste dagene har jeg merket mer til svake menstruasjonsliknende smerter, spesielt om kvelden. Og jeg har nok endel kynnere, for magen blir hard stadig vekk. Men jeg tviler på at det er modning/maserier, for det er ikke så vondt. Det er ikke menstruasjonssmertene heller. Så regner med at det tar tid før ting skjer her. 39+3 i dag og termin om akkurat en uke. Men vil gjerne gå en uke over tiden, det passer bedre med mannens jobb... Tror jeg er blant den eneste her inne som håper på overtid:D

Jeg hadde ikke noe i mot overtid med nr 1 husker jeg, men særlig siden jeg fikk tilbake sv.skapskvalme nå i 3. Trimester og har vært temmelig dårlig, så ønsker jeg bare bli ferdig kjenner jeg.
Håper du får det som du ønsker, det er så kjekt.

Kan jeg spørre hvorfor pks?

Jeg fikk en veldig stygg fødselsskade sist, en 3C-ruptur. Bare 3-4% får denne skaden, så man trenger ikke bekymre seg for å få det altså.
Jeg har men etter denne skaden og siden det er ekstra risiko for å revne i arrvevet, særlig ved et stort barn nr to ( jenta mi er estimert til 4 kg ved termin), så vil jeg ikke ta noen risiko ved å føde på nytt.
Jeg er veldig glad for å få pks, men samtidig er det litt vemodig for jeg syntes at det å føde er det største jeg har opplevd.

Back
Topp