Modningsrier….

Hvordan går det med deg, har det tatt seg opp til rier eller fremdeles bare modningsrier ? :grumpy: Når har du termin?:happy:
Har på følelsen at det ikke var meg du skulle spørre, men fortsatt bare modningsrier her! 5 dager til termin :happy:
 
Var nettopp hos jordmor, var moden og hadde 1 cm åpning bare så hun fikk ikke tøyd/strippa noe… Men for en uke siden var jeg helt umoden og helt lukket så er hvertfall noe på gang!❤️
 
Har lagt bak meg nok en natt med modningsrier hvert 5.-10. minutt selv. Starta klokka 18 i går ca., og ville ikke gi seg. Så fikk komme inn på kontroll på Ullevåll nå i morges. 1 cm åpning! Ikke mye, men det er jo NOE :laughing002 Ble gjort ctg og alt er fint med baby. Sendt hjem til paracet og varmeflaske :dead: Riene har ikke stoppa enda, så jeg hååååper de bygger seg opp videre gjennom dagen. Hadde vært så nice!
 
Her har det omsider roa seg etter over 24 timer med modningsrier som kom jevnt hvert 5.-15. minutt. Utrolig slitsomt, og når jeg til slutt skjønte at det ikke ville ta seg mer opp begynte jeg bare å håpe at det ville gi seg. Har fått sove noen runder i dag på 10-15 minutter, før jeg våkner av kraftige rier igjen. Håper virkelig på en god natts søvn. Siden jeg ikke var mer enn 1 cm i morges ville ikke jordmor gjøre stripping, siden det kan gjøre modningsriene mer plagsomme i stedet for å vippe dem over i fødselsrier.

Så er det bare å krysse fingrene for at neste gang det starter så er det fødselsrier det er snakk om :Heartred

Hvordan har det gått med dere andre?
 
Ligger og kjenner på modningsrier. Kommer gjennomsnittlig hvert 5-7 minutt. Er smerter i de, men forventer virkelig sterkere smerter ved skikkelige rier. Har holdt på siden klokken 19 ikveld. Håper de enten tar seg opp eller gir seg. Jeg er stuptrøtt :hilarious: Har hatt det slik nesten hver kveld i en uke nå
 
Mine tok seg opp igjen i natt, og kom hvert 3.-4. minutt. Kraftige var de også. Fikk komme inn på kontroll på sykehuset. Fortsatt kun én cm åpning etter over 24 timer med rier, og hodet står høyt. Mer livmorhalsen var mykere og mer moden – så det er jo noe.

Fikk med meg en «sovedose» hjem, og fikk omsider litt søvn – dog fortsatt avbrutt av riene. Men ble sløv nok til å få sove mellom dem.
 
Huff. Jeg får så vondt av alle dere her inne med modningsrier. Det er virkelig det værste med svangerskap. Hadde det fra uke 35 både med denne jenta og mellomste. Og var inn og ut av sykehuset. Men om det er noe trøst, så kan modningsrier gjøre kroppen meget klar til fødsel, og fødselen kommer med stor sannsynlighet til å gå fint og fort. Er iallefall min erfaring, og det jordmødre på føden sa til meg. Lykke til i innspurten alle sammen. En ting er sikkert. En dag er de riene dere kjenner ekte. For babyen kommer, plutselig ❤️
 
Huff, nå har jeg ligget å vridd meg i sengen siden kl 23:00 pga smerter :( Usikker på om det er rier eller hva det er, aldri kjent noe sånn før! Varer i ca 70 sek og ca. 8-10 min mellomrom. Når smertene kommer er det for det meste sterke smerter i nedre del av ryggen, og magen strammer seg skikkelig. Håper dette er rier og ikke de såkalte maserier som alle snakker om :( Smertene blir bare værre og værr. Er 40+1 nå
 
Huff, nå har jeg ligget å vridd meg i sengen siden kl 23:00 pga smerter :( Usikker på om det er rier eller hva det er, aldri kjent noe sånn før! Varer i ca 70 sek og ca. 8-10 min mellomrom. Når smertene kommer er det for det meste sterke smerter i nedre del av ryggen, og magen strammer seg skikkelig. Håper dette er rier og ikke de såkalte maserier som alle snakker om :( Smertene blir bare værre og værr. Er 40+1 nå
Håper for din skyld det er rier ja! 70 sek var litt lenge, men var litt langt mellomrom. Satser på at de kommer litt tettere, men blir litt kortere (60sek hvert 5min er fint) :). Lykke til!!
 
Håper for din skyld det er rier ja! 70 sek var litt lenge, men var litt langt mellomrom. Satser på at de kommer litt tettere, men blir litt kortere (60sek hvert 5min er fint) :). Lykke til!!
Takk for det! ❤️Hvert 7 min nå, men hvordan kan jeg vite om det er ekte rier eller modningsrier/maserier?
 
Hatt modningsrier hele dagen i går, 7. juni. Kom med 15-20 min mellomrom hele dagen og var temmelig vonde. Når vi skulle legge oss kjente jeg at jeg ville ringe jordmor på vakt å høre om hun kunne komme å sjekke. Bor på bygda og må ta ambulansebåt til sykehuset. Jordmor kommer kl 00.30 og får såvidt inn en fing, men pga. reisevei og at riene kom hvert 10 min nå så reiste vi inn. Ankom sykehuset i natt kl 02. Og klokken 03. skulle jordmor bare sjekke meg nedentil før hun skulle gi meg en sovedose, men der var det blitt 6cm gitt:hilarious: Så nå er epidural satt for 30 min siden og jeg ligger å venter på at de skal sjekke åpning igjen kl 05.00:angelic: Så her betydde modningsriene at fødsel var veldig nær.
 
Fikk plutselig veldig kraftige kynnere i går i 17-tiden. Ga seg liksom aldri helt, men ganske varierende i styrke. Innimellom kom det noen skikkelige tak som jeg tenkte kan være rier, men bare av og til. Holdt på helt til 1-tida i natt, men roa seg helt... Så skuffa da jeg våkna i 4-tida å måtte på do og alt var rolig igjen :bag: får håpe det tar seg opp igjen i dag, og at det faktisk skjer noe! Vært litt av og på sånn her siden 17. mai, men ikke så kraftig og så lenge som i går...
 
Fikk plutselig veldig kraftige kynnere i går i 17-tiden. Ga seg liksom aldri helt, men ganske varierende i styrke. Innimellom kom det noen skikkelige tak som jeg tenkte kan være rier, men bare av og til. Holdt på helt til 1-tida i natt, men roa seg helt... Så skuffa da jeg våkna i 4-tida å måtte på do og alt var rolig igjen :bag: får håpe det tar seg opp igjen i dag, og at det faktisk skjer noe! Vært litt av og på sånn her siden 17. mai, men ikke så kraftig og så lenge som i går...
Kjedelig, håper det tar seg opp! Mange som er klare for fødsel i juni gruppa!
 
Sniker fra mai-gruppa. Føler med deg! Jeg hadde rier i 5 dager, fikk utrolig lite søvn og natt nr 5 krevde jeg å få bli værende på sykehuset. Da fikk jeg litt hjelp til å komme videre. Hadde som deg kun 1 cm etter 5 dager og det var ekstremt demotiverende. Men fødselen, når den endelig satte i gang (måtte ta vannet for å få skikkelige rier) var effektiv og ganske rask til å være første gang! Lykke til og selv om det er vanskelig å tenke det nå så venter det en fantastisk premie til slutt :Heartred
 
Vi var på Ullevål igjen i natt, med rier som kom med 1-2 min mellomrom, men fortsatt kun 1-2 cm åpning. Ble naturlig nok helt fortvila, siden dette var tredje gangen inn. Vi har fått time i dag klokka 11 hos fødselslege, og blir forhåpentligvis igangsatt. Selv ikke dobbel sovedose i natt greide å slå ut smertene, og jeg våkna med jevne mellomrom og vridde meg i smerte/pusta meg gjennom så godt jeg kunne.

Nå drømmer jeg om et epidral!
 
Vi var på Ullevål igjen i natt, med rier som kom med 1-2 min mellomrom, men fortsatt kun 1-2 cm åpning. Ble naturlig nok helt fortvila, siden dette var tredje gangen inn. Vi har fått time i dag klokka 11 hos fødselslege, og blir forhåpentligvis igangsatt. Selv ikke dobbel sovedose i natt greide å slå ut smertene, og jeg våkna med jevne mellomrom og vridde meg i smerte/pusta meg gjennom så godt jeg kunne.

Nå drømmer jeg om et epidral!
Hei!
Hvordan går det med deg? ☺️
 
Ligger og kjenner på modningsrier. Kommer gjennomsnittlig hvert 5-7 minutt. Er smerter i de, men forventer virkelig sterkere smerter ved skikkelige rier. Har holdt på siden klokken 19 ikveld. Håper de enten tar seg opp eller gir seg. Jeg er stuptrøtt :hilarious: Har hatt det slik nesten hver kveld i en uke nå
Dette gav seg, og det har vært så og si stille på rie-fronten siden. Lov å bli lettere oppgitt når kroppen driver på slik!
 
Dette gav seg, og det har vært så og si stille på rie-fronten siden. Lov å bli lettere oppgitt når kroppen driver på slik!
Det hørtes tøft ut, håper du kommer skikkelig igang snart og at det går fort og greit siden kroppen burde være veldig forberedt nå!
 
Back
Topp