Har på følelsen at det ikke var meg du skulle spørre, men fortsatt bare modningsrier her! 5 dager til terminHvordan går det med deg, har det tatt seg opp til rier eller fremdeles bare modningsrier ?Når har du termin?
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har på følelsen at det ikke var meg du skulle spørre, men fortsatt bare modningsrier her! 5 dager til terminHvordan går det med deg, har det tatt seg opp til rier eller fremdeles bare modningsrier ?Når har du termin?
![]()

Ble gjort ctg og alt er fint med baby. Sendt hjem til paracet og varmeflaske
Riene har ikke stoppa enda, så jeg hååååper de bygger seg opp videre gjennom dagen. Hadde vært så nice!
Har hatt det slik nesten hver kveld i en uke nåHåper for din skyld det er rier ja! 70 sek var litt lenge, men var litt langt mellomrom. Satser på at de kommer litt tettere, men blir litt kortere (60sek hvert 5min er fint)Huff, nå har jeg ligget å vridd meg i sengen siden kl 23:00 pga smerterUsikker på om det er rier eller hva det er, aldri kjent noe sånn før! Varer i ca 70 sek og ca. 8-10 min mellomrom. Når smertene kommer er det for det meste sterke smerter i nedre del av ryggen, og magen strammer seg skikkelig. Håper dette er rier og ikke de såkalte maserier som alle snakker om
Smertene blir bare værre og værr. Er 40+1 nå
Takk for det!Håper for din skyld det er rier ja! 70 sek var litt lenge, men var litt langt mellomrom. Satser på at de kommer litt tettere, men blir litt kortere (60sek hvert 5min er fint). Lykke til!!
Så nå er epidural satt for 30 min siden og jeg ligger å venter på at de skal sjekke åpning igjen kl 05.00
Så her betydde modningsriene at fødsel var veldig nær.Kan evt prøve et varmt bad. Ved avslapping stopper gjerne modningsrier, mens fødselsrier bare bygger seg opp.Takk for det!Hvert 7 min nå, men hvordan kan jeg vite om det er ekte rier eller modningsrier/maserier?
Takk for tipsKan evt prøve et varmt bad. Ved avslapping stopper gjerne modningsrier, mens fødselsrier bare bygger seg opp.
får håpe det tar seg opp igjen i dag, og at det faktisk skjer noe! Vært litt av og på sånn her siden 17. mai, men ikke så kraftig og så lenge som i går...Kjedelig, håper det tar seg opp! Mange som er klare for fødsel i juni gruppa!Fikk plutselig veldig kraftige kynnere i går i 17-tiden. Ga seg liksom aldri helt, men ganske varierende i styrke. Innimellom kom det noen skikkelige tak som jeg tenkte kan være rier, men bare av og til. Holdt på helt til 1-tida i natt, men roa seg helt... Så skuffa da jeg våkna i 4-tida å måtte på do og alt var rolig igjenfår håpe det tar seg opp igjen i dag, og at det faktisk skjer noe! Vært litt av og på sånn her siden 17. mai, men ikke så kraftig og så lenge som i går...

Hei!Vi var på Ullevål igjen i natt, med rier som kom med 1-2 min mellomrom, men fortsatt kun 1-2 cm åpning. Ble naturlig nok helt fortvila, siden dette var tredje gangen inn. Vi har fått time i dag klokka 11 hos fødselslege, og blir forhåpentligvis igangsatt. Selv ikke dobbel sovedose i natt greide å slå ut smertene, og jeg våkna med jevne mellomrom og vridde meg i smerte/pusta meg gjennom så godt jeg kunne.
Nå drømmer jeg om et epidral!
Dette gav seg, og det har vært så og si stille på rie-fronten siden. Lov å bli lettere oppgitt når kroppen driver på slik!Ligger og kjenner på modningsrier. Kommer gjennomsnittlig hvert 5-7 minutt. Er smerter i de, men forventer virkelig sterkere smerter ved skikkelige rier. Har holdt på siden klokken 19 ikveld. Håper de enten tar seg opp eller gir seg. Jeg er stuptrøttHar hatt det slik nesten hver kveld i en uke nå
Det hørtes tøft ut, håper du kommer skikkelig igang snart og at det går fort og greit siden kroppen burde være veldig forberedt nå!Dette gav seg, og det har vært så og si stille på rie-fronten siden. Lov å bli lettere oppgitt når kroppen driver på slik!