Modningsakupunkur

*englefjes*

Forumet er livet
Dere andre som går til akupunktur... Opplever dere at det stadig blir vondere? I dag gjorde det skikkelig vondt faktisk. Nesten så jeg fremdeles kjenner det... Normalt eller har jeg blitt skikkelig pingle?

Beklager skrivefeil i overskriften... Får ikke til å rette opp :P

Tenkte å begynne neste uke. Er så latterlig lei, at nå prøver jeg hva som helst. Er livredd for å gå over termin...

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, sist gang fikk jeg en i hver hånd. Det gjorde vondt hele dagen og kvelden, kunne nesten ikke bevege på hendene.

Spent på hvordan det blir i morgen.

Sent from my iPad using BV Forum

Var ikke vondt i går, men har en del vann i kroppen så måtte stadig dytte nålene inn igjen.

Var ikke vondt i går, men har en del vann i kroppen så måtte stadig dytte nålene inn igjen.

Har du også sånne pressnåler som du har inne hele tiden? Som sitter fast med teip?

Har du også sånne pressnåler som du har inne hele tiden? Som sitter fast med teip?

Nei, hadde en i hver lille tå, over storetåa, på yttersiden av leggen, like ved tommelen og innsiden av knærne.

SÅ lyst til å ta akupunktur to ganger til denne uka, men er jo ikke akkurat gratis. Hva betaler dere andre?

Betaler 390 kroner per gang.
Har gått en gang i uken jeg. Håper på at morgendagens time blir den siste... Masse kynnere, smårier og annet rart som foregår nå, så med noen riestimulerende nåler i morgen, håper jeg vi kan komme i mål.

Hadde første runde med modningsakupunktur i dag. Har ikke kjent noe ettervirkninger foreløpig. Anna enn at lille begynte å røre på seg når nålene var satt ;) men ingen nåler som sitter teipet fast nei. Hadde vel en på magen, to i handa, en i øret og en på utsiden av den ene foten. Kan hend det endrer seg til neste behandling. Hun sa også at av alle de hun hadde hatt på sånn behandling, så var det ingen som hadde gått med enn en dag over termin.....jeg fødte dagen etter termin forrige gang, med slik behandling. Så jeg krysser fingrene denne gangen også :)

Jeg fikk på fødeavd. En ved hver stortå, 2 på foten en plass, en på hodet, en i hver hånd(mellom tommelen og pekefinger) og de gjorde vondt, som et støt . Og de ble snurra på hvert 5. min også. Det rare er at jeg var påkoblet ctg pga rier (2,5 dager før fødselen) og riene tok seg opp 3 min etter nålene var satt! Har troen på akupunktur!

Mh

Jeg fikk på fødeavd. En ved hver stortå, 2 på foten en plass, en på hodet, en i hver hånd(mellom tommelen og pekefinger) og de gjorde vondt, som et støt . Og de ble snurra på hvert 5. min også. Det rare er at jeg var påkoblet ctg pga rier (2,5 dager før fødselen) og riene tok seg opp 3 min etter nålene var satt! Har troen på akupunktur!

Mh

Da har ikke vi hatt samme type akupunktur. Den som jeg har hatt er en behandling som starter i uke 37, og jeg skal tilbake neste uke for ny runde. Og nålene virker av seg i 30 min ca, hun snurrer ikke på de underveis. Men så var jo du kommet lengre enn meg da ;) jeg har jo ikke rier. Jeg har absolutt troen på akupunktur jeg også. Har brukt det begge gangene før jeg ble gravid, en mnd etter avsluttet behandling, ble jeg gravid. Og forrige svangerskap fikk jeg også modningsakupunktur, og frøkna kom til termin :)

Da har ikke vi hatt samme type akupunktur. Den som jeg har hatt er en behandling som starter i uke 37, og jeg skal tilbake neste uke for ny runde. Og nålene virker av seg i 30 min ca, hun snurrer ikke på de underveis. Men så var jo du kommet lengre enn meg da ;) jeg har jo ikke rier. Jeg har absolutt troen på akupunktur jeg også. Har brukt det begge gangene før jeg ble gravid, en mnd etter avsluttet behandling, ble jeg gravid. Og forrige svangerskap fikk jeg også modningsakupunktur, og frøkna kom til termin :)
Nei det er kanskje ikke samme. Jordmora skulle prøve å hjelpe meg over i aktiv fødsel. Var i uke 38+5 den kvelden jeg var inne pga rier. Så flott at de fungerte for deg for å bli gravid :) hvor får du akupunktur siden du må betale?

Mh

Nei det er kanskje ikke samme. Jordmora skulle prøve å hjelpe meg over i aktiv fødsel. Var i uke 38+5 den kvelden jeg var inne pga rier. Så flott at de fungerte for deg for å bli gravid :) hvor får du akupunktur siden du må betale?

Mh

Jeg går til ei som har egen akupunktur praksis. Hun behandler jo alle mulige forskjellige plager med nålene, så ikke bare svangerskapsrelatert. Der jeg går koster det 460 kr første gang, og så litt billigere de neste behandlingene. Koster litt, men er verdt det :)

Har stor tro på akupunktur jeg også, men er livredd for nåler så det hadde jeg aldri turt. Kunne ønske jeg turte da. Gjør det bare når det er absolutt nødvendig, slik som blodprøver.

1200kr for fire ganger, vet ikke hva hun tar bare for en gang.
Har tatt fire ganger siden uke 37, og er 4 dager over. Så vet ikke om jeg har troen..

Litt usikker på om jeg har troen jeg også... Første gang jeg var gravid fungerte det i alle fall ikke. Var helt umoden da jeg ble satt i gang 9 dager etter termin.

Denne gangen skjer det jo utvilsomt mer i mageregionen enn de to andre gangene, men jeg er usikker på om det skyldes akupunkturen eller om det er fordi det er nummer tre.... Så jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å fortsette.

Tror jeg dropper det jeg. Får høre litt med jordmor på fredag..

Jeg gikk til modningsakupunktur sist svangerskap. Tror jeg hadde 4 behandlinger, men gikk allikevel 9 dager over. Jordmoren som satte nålene var veldig overrasket da jeg stadig kom tilbake. Var jo veldig moden allerede ved termin; 4-5 cm åpning, hodet godt nede i bekkene og spilt blære ved åpningen. Men så er det jo bare modningsakupunktur og ikke igangsettende akupunktur. Poenget mitt er at men må ikke tro at en slipper overtid ved å gå til akupunktur. Da kan det bli noen lange dager. Jeg har troen på dette har noe for seg, så jeg skal ta akupunktur denne gangen også :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp