Modningsakupunktur

Fixa

Andre møte med forumet
Har noen her inne prøvd Modningsakupunktur, eller har tenkt å prøve det?
Jeg er førstegangs og er i tenkeboksen. Det sies at det skal gjøre fødselen lettere..Men det koster så sykt mye. Jeg tror ikke jeg får det på sykehuset (ABC Ullevål). Derfor greit å høre andres erfaringer og tanker før jeg blåser av cash på dette.

Er uke 37 i dag.
 
Jeg tok det sist, og har tenkt å ta det denne gangen også. Aner ikke om det har effekt, men det er ihvertfall helt vanvittig avslappende. Jeg går til privat jordmor som også utfører akupunktur.
 
De fleste tar det jo ikke, så du trenger i alle fall ikke føle at det er et "must". Jeg ville personlig ikke prioritert å bruke penger på det, men så er jeg skeptisk til akupunktur i det hele tatt, da. :p
 
Jeg tok det sist, fikk det gratis på fødeavdelingen fra uke 38. Gikk maks overtid og fødte i uke 42+2. Måtte induseres, fødselen gikk fint når den først kom i gang, og presset bare i 10 min:)
 
:rolleyes:Jeg tok det sist, og skal gjøre det denne gang også :rolleyes: går til privat jm som tilbyr dette så for min del koster det ikke så mye ekstra penger ;) forrige gang gikk jeg en gang i uken fra uke 37/38, dagen før termin fikk jeg sjekket åpningen etter akupunktur hadde jeg 4cm åpning uten at jeg hadde merket noen ting:p jm strippet meg også da hun sjekket og fødte 3 dager etter. Hadde en veldig lett fødsel, kom inn på sykehuset med 8cm åpning. Modningsakupunktur skal også gjøre fødselsforløpet lettere, noe jeg vil si det gjorde så absolutt for meg:rolleyes: skal begynne på modningsakupunktur neste uke, da er jeg 37+3 :rolleyes:
 
Back
Topp