Modningsakupunktur

Snart trebarns mamma

Flørter med forumet
Hei jenter. Har noen av dere prøvd modningsakupunktur før? Har det hatt noe effekt? Har tenkt mange ganger om jeg skal forsøke elr ikke. Er uke 37+2. Tredjegangs gravid

Hei!
Har ikke erfaring med det. Men med 1., hadde jeg bestilt time til dette, men fødte 2 uker før termin, og ringte og avbestilte timen jeg hadde dagen etterpå.
Tenker at hadde jeg hatt denne timen i forkant av fødsel, hadde jeg jo trodd at det var akupunkturen som hjalp. Men fødselen startet helt av seg selv. Derfor gjor jeg det ikke med nr 2. Hun kom 9 dager etter termin :p

Men min konklusjon er at det kommer når det er klart. Kroppen ordner som oftes opp på egenhånd;)
Så slapp vi de utgiftene:p

Men sikkert andre som har andre meninger:D

Jeg fikk akupunktur pga. kvalme forrige svangerskap. Fra uke 37 satte hun også nåler for modning, ca to ganger i uka. Vanskelig å si om det hjalp. Hadde mye maserier i ca. to uker før jeg fødte og tror ikke jeg hadde hatt dette om ikke jeg hadde tatt modningsakupunktur. Så jeg skal ikke ta det denne gangen. Blir spennende å se om det blir noen forskjell. Fødte en dag over termin.

Jeg skal prøve modningsakupunktur fra neste uke (uke 36). Vet ikke om det kommer til å fungere, men syns det er verdt forsøket. Har ingen forhåpninger om at det setter meg i gang før termin, men håper det vil gjøre meg mer moden slik at fødselen går lettere :)

Tenker slik at det skader ikke å prøve :) Har aldri kommet langt nok til å teste selv, men kanskje denne gang.

Det er umulig å vite om det virker, da man ikke kan kontrollere når fødselen evt ville startet av seg selv :)

Jeg skal ta akupunktur både for modning og evt for igangsettelse hvis det er behov for det.
Men jeg har tatt akupunktur regelmessig gjennom hele svangerskapet og også før jeg ble gravid så føler ikke for å slutte brått nå før fødselen.

Bestevenninnen min gjorde alt som stod i boka. Masse modningsakupunktur, men hun måtte settes i gang 11 dager over termin. Derfor har jeg egentlig lite troen ;)

Hei jenter. Har noen av dere prøvd modningsakupunktur før? Har det hatt noe effekt? Har tenkt mange ganger om jeg skal forsøke elr ikke. Er uke 37+2. Tredjegangs gravid

Det har ingen effekt utover at du kanskje(!) slapper av litt, og DET kan hjelpe, men spis heller en god middag, får deg en god natts søvn og unn deg noe godt til kaffen, det er mye billigere, og har akkurat samme effekt, bortsett fra at du slipper nåler og falske forhåpninger. ;)

Det har ingen effekt utover at du kanskje(!) slapper av litt, og DET kan hjelpe, men spis heller en god middag, får deg en god natts søvn og unn deg noe godt til kaffen, det er mye billigere, og har akkurat samme effekt, bortsett fra at du slipper nåler og falske forhåpninger. ;)
Nå bruker de akupunktur på sykehuset også så en viss effekt har det nok hvertfall på noen.

Nå bruker de akupunktur på sykehuset også så en viss effekt har det nok hvertfall på noen.

Nei, det har ingen faktisk effekt utover å få dem som tror på det til å slappe av litt.
De bruker det kun mot problemer som går over av seg selv til slutt uansett, som f.eks et svangerskap..
Du finner ingen seriøse leger som anbefaler akupunktur mot alvorlige lidelser.

Tenk over det: Hvorfor i alle verden skulle akupunktur være noe annerledes enn at du gnir/trykker deg rundt omkring på kroppen, sitter på rumpa, går på beina osv?

Nei, det har ingen faktisk effekt utover å få dem som tror på det til å slappe av litt.
De bruker det kun mot problemer som går over av seg selv til slutt uansett, som f.eks et svangerskap..

Tenk over det: Hvorfor i alle verden skulle akupunktur være noe annerledes enn at du gnir/trykker deg rundt omkring på kroppen, sitter på rumpa, går på beina osv?

Vil bare si at fastlegen til søstera mi bruker akupunktur mot migrene...

Hadde det med nr en, rakk ikke med nr to.. Men skal ta nå med nr tre. har en venninnene som er utdannet akupunktør så hun skal sette det på meg. Har tro på det i og med at fødsel nr en var lett og at jeg sa at jeg ikke ville gå over tiden.

Jeg fikk i dag, 37+1. Hun startet med det mildeste, bare så jeg kunne slappe av og noe modning. Var deilig, duppet av og når jeg kom hjem sovnet jeg i 3timer. Beste søvnen jeg har fått i løpet av svangerskapet og det trengtes! Nå føler jeg meg som et menneske igjen :hello2

Skal ta en gang til om en uke.

Vil bare si at fastlegen til søstera mi bruker akupunktur mot migrene...

Jepp, mange leger tror det fungerer. Noen anbefaler til og med refleksolog og annet tull.
Migrene går over av seg selv, og kommer ofte når man er sliten, har spist visse ting, utsettes for sterkt lys osv.
Som regel vet man disse tingene etterhvert selv (jeg har hatt migrene hele livet), og unngår dem.
Da er det fort gjort å tro at det er akupunkturens fortjeneste at migrenen blir bedre.
Det som er litt viktig å vite, er forskjellen på korrelasjon og kausalitet.
Det gjelder alt. :)

Har ikke prøvd og ville aldri gjort det heller, men man gjør jo som man selv vil :)

Jeg er veldig uenig faktisk. Jeg har hatt hypermesis hele svangerskapet og jeg spøy som en gris!! Flere ganger daglig! Mitt siste håp var akupunktur, noe jeg ikke hadde stor tro på i utgangspunktet. Men jaggu etter én behandling kastet jeg kun opp om morgenen, og etter tre behandlinger kastet jeg opp kanskje en gang i uka. Jeg skjønner at mange er skeptiske, og jeg vet at det ikke er alle som reagerer like bra på det. Men man skal være litt forsiktig med å være så bastant på at det bare er tull. Det er ikke alle som har positiv effekt av lystgass heller, men det fungerer for mange.
Sånn vil det alltid være!:)

Edit: med en gang jeg tok en litt for lang pause med akupunkturen kastet jeg opp like ofte igjen. Så er helt i orden at du er skeptisk altså, og det forstår jeg godt. Men ikke påstå at det bare er tull. For det redda svangerskapet mitt!:)

Jeg er veldig uenig faktisk. Jeg har hatt hypermesis hele svangerskapet og jeg spøy som en gris!! Flere ganger daglig! Mitt siste håp var akupunktur, noe jeg ikke hadde stor tro på i utgangspunktet. Men jaggu etter én behandling kastet jeg kun opp om morgenen, og etter tre behandlinger kastet jeg opp kanskje en gang i uka. Jeg skjønner at mange er skeptiske, og jeg vet at det ikke er alle som reagerer like bra på det. Men man skal være litt forsiktig med å være så bastant på at det bare er tull. Det er ikke alle som har positiv effekt av lystgass heller, men det fungerer for mange.
Sånn vil det alltid være!:)

Edit: med en gang jeg tok en litt for lang pause med akupunkturen kastet jeg opp like ofte igjen. Så er helt i orden at du er skeptisk altså, og det forstår jeg godt. Men ikke påstå at det bare er tull. For det redda svangerskapet mitt!:)

Jeg gikk også på akupunktur for kvalmen, og mener det redda meg!

Det er greit at folk er skeptiske, men jeg er litt der at det faktisk er mer mellom himmel og jord enn det vestlig medisin har funnet... Så ja, kanskje mener noen at jeg kaster bort pengene mine, men i såfall mener jeg det er helt topp å betale for placebo om det er det som gjør meg bedre. Prøvde først med medisiner, men det gjorde meg bare dårligere.

Back
Topp