Modningsakupunktur?

Preggogirl

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Noen av dere som har prøvd v/ tidligere svangerskap? Evt skal prøve nå?

Jeg tenker å teste ut :-) er førstegangsfødende og synes det er litt gøy å prøve ut ulike myter før fødsel :p

Tja gjorde det med nr 1. Fødsel begynte 3 dager før termin med vannavgang og rier. Etter 15 timer ble gutten tatt med vakuum.

Med nr 2 gjorde jeg det ikke. Fødselen var unnagjort på noen timer, hvor av var 40min i aktiv fødsel..

Men aner jo ikke om det fungerer....

Hadde mangen timer med Nr 2.. Hadde ein super fødsel. Var nesten smertefritt. Var kun siste timen eg merka at eg var i fødsel. Og kroppen jobba veldig bra :)

Gikk til modningsakupunktur med første. :) Rakk bare to behandlinger før hun ble født, 2 uker før tiden. :p

Men syntes det var veldig behagelig, avslappende og god egentid mot slutten. Om det hjalp vet jeg ikke, men hadde en rask og ukomplisert fødsel så blir å gjøre det samme denne gangen. :)

Jeg har prøvd når legene sa at jeg skal settes i gang pga for lite forstervann om en uke, det var rett etter termin, og jeg hadde 3 behandlinger. Det hjalp ikke, så legene begynte igangsettelse med vannballong, etter noen timer og noen svakere rier gikk vannet, og aktiv fødsel var ca 2,5 timer. Jeg skal definitivt til modningsakupunktur igjen - tror det hjalp meg i hvertfall litt.

Gikk til modningsakupunktur med første. :) Rakk bare to behandlinger før hun ble født, 2 uker før tiden. :p

Men syntes det var veldig behagelig, avslappende og god egentid mot slutten. Om det hjalp vet jeg ikke, men hadde en rask og ukomplisert fødsel så blir å gjøre det samme denne gangen. :)

Når begynte du å gå da? Uke 36ish? :)

Hvor gjør du det henn? Hos jordmor? :)

Når begynte du å gå da? Uke 36ish? :)
Hvor gjør du det henn? Hos jordmor? :)
Fra uke 35/36 kan man begynne ja :)

Jeg gikk til en akupunkturklinikk, hos en kineser med mastergrad i akupunktur. Han er ekspert her i byen på fødselsforberedende akupunktur. :)

Det finnes som regel ulike slike klinikker rundt om i landet. Hvis man går til privat jordmor kan det hende hun driver slik behandling, men tviler på at offentlig jordmor har tid til slikt. ;)

Bare å Google akupunktur og den byen du bor i ;)

Jeg går til akupunktur på Naturmedisinsk senter her i byen nå. Hadde første time på mandag, 35+2. Har merket MYE modningssmerter ifb med timen, så at noe skjer er det liten tvil om.

Jeg gjorde det jo ikke sist, og hadde akutt keisersnitt, så jeg kan ikke sammenligne med forrige fødsel. Men jeg synes det er verdt forsøket.
Har vært til samtaler på sykehuset og JM der sa at det er to ting hun tror på hva gjelder fødselsforberedelser og det er sex og akupunktur.
Resten er bare tull. Så med alle de modningssmertene etter første time, OG jordmor som anbefaler det, så tror jeg definitivt akupunktur har mye for seg :) I hvert fall hos mange. Det kan jo være det funker i varierende grad fra person til person.

Jeg går til akupunktur på Naturmedisinsk senter her i byen nå. Hadde første time på mandag, 35+2. Har merket MYE modningssmerter ifb med timen, så at noe skjer er det liten tvil om.

Jeg gjorde det jo ikke sist, og hadde akutt keisersnitt, så jeg kan ikke sammenligne med forrige fødsel. Men jeg synes det er verdt forsøket.
Har vært til samtaler på sykehuset og JM der sa at det er to ting hun tror på hva gjelder fødselsforberedelser og det er sex og akupunktur.
Resten er bare tull. Så med alle de modningssmertene etter første time, OG jordmor som anbefaler det, så tror jeg definitivt akupunktur har mye for seg :) I hvert fall hos mange. Det kan jo være det funker i varierende grad fra person til person.
Hehe, kanskje derfor jeg fikk to uker før termin sist. Modningsakupunktur og masse sex :p

Hvor mye betaler dere ca hver gang? Tenkte å ta en ringerunde en dag for å forhøre meg om priser her i byen, for ingen har oversikt på nettsidene sine :shifty:

Hvor mye betaler dere ca hver gang? Tenkte å ta en ringerunde en dag for å forhøre meg om priser her i byen, for ingen har oversikt på nettsidene sine :shifty:
Ganske dyrt, 400kr/gang...

Var noe sånt jeg regna med ja, men trenger forhåpentligvis ikke så mange runder.. Er det en gang i uka ellernoe man skal ta det ?
Tror jeg gikk en gang i uka frem til uke 38. Etter det skulle det være to ganger i uka men vesla ble født i uke 38 så slapp heldigvis det. :p

Jeg har bestilt time nå og skal ha den på fredag. Er da akkurat 35 uker :-) Er nesten litt spent på om kroppen vil reagere på dette eller om det bare blir en time med vonde nålestikk :p:p

Er det smertefullt med akupunktur? Er i utgangspunkte livredd sprøyter osv :-p når er det vanlig å begynne med dette? :-)

Er det smertefullt med akupunktur? Er i utgangspunkte livredd sprøyter osv :p når er det vanlig å begynne med dette? :)

Jeg kan godt gi deg et svar på det imorgen - har min første time da :joyful: Ifølge hun akupunktøren jeg skal til, så er det "perfekt" å starte rundt uke 35.. :happy: Kan fiske ut litt info imorgen fra henne - kanskje man lærer noe på det og :rolleyes:

Vurderer dette selv, men har litt vanskelig for å tro helt på sånn alternative behandlinger :p er redd det bare er et pengesluk med placeboeffekt ... Men ser en privat jordmorklinikk i området tilbyr dette til 400kr gangen, og de anbefaler det fra uke 37..så jeg må bestemme meg fort :p er 36+2 nå!

Back
Topp