Modningsakupunktur?

Vurderer dette selv, men har litt vanskelig for å tro helt på sånn alternative behandlinger :p er redd det bare er et pengesluk med placeboeffekt ... Men ser en privat jordmorklinikk i området tilbyr dette til 400kr gangen, og de anbefaler det fra uke 37..så jeg må bestemme meg fort :p er 36+2 nå!
Akupunktur er faktisk den eneste formen for alternativ behandling som har en bevist effekt. ;) Det er vel diskutert om det skal deres til å ikke være alternativ behandling, siden det er bevist at det har en effekt på en rekke problemer.

Jeg er generelt veldig skeptisk til alternativ behandling, homeopati etc men akkurat akupunktur kan lindre smerte og gjøre kroppen avslappet, noe som er gunstig når man skal bli klar for fødsel. :)

Har veldig tro på akupunktur. Bruker det mye.. Sitter og venter på og komme inn til timen min nå :) det er ikkje vondt.. Er veldig tynne nåler. Tynnere en sprøyter. Og i ansikt ol bruker dei baby nåler som er 0.2mm.. Det er ingen ting og kvi seg til :) eg tar dei værste nålene hver gang for bihuler.. Gleder meg til hver time.. Gjør veldig godt etterpå :) koste ca 400kr hver gang her.

Jeg tok modningsakupunktur i begge de forrige svangerskapa mine. Første fødsel gikk som en drøm, men om det var pga akupunkturen? I dont know. Det funka i alle fall ikke sist gang. Da ble jeg satt i gang 11 dager over, og jeg var NULL moden. Bare penger kasta ut av vinduet, med andre ord.

Fikk også akupunktur under begge fødselene, og begge gangene har jeg banna på at jeg aldri skal ha det igjen! Hehe. Gud så irriterende. Men i kampens hete ble jeg desperat etter noe smertelindring :P

Første akupunkturtime i dag og skal tilbake neste uke! Kan ikke si jeg kjenner noe virkning foruten de "vanlige" plagene som har dukekt opp.. men den timen var utrolig god og en investering i egentid før fødsel. Spent på hvordan det vil bli etter 2-3 behandlinger, om det har noe for seg. Tenker uansett at det er en fin ting å ha prøvd :) Fantes ikke vondt! Stakk 3 nåler i hver legg og en i hodet. Satt med de i en halvtime i et rom med behagelig musikk og lesestoff.

Første akupunkturtime i dag og skal tilbake neste uke! Kan ikke si jeg kjenner noe virkning foruten de "vanlige" plagene som har dukekt opp.. men den timen var utrolig god og en investering i egentid før fødsel. Spent på hvordan det vil bli etter 2-3 behandlinger, om det har noe for seg. Tenker uansett at det er en fin ting å ha prøvd :) Fantes ikke vondt! Stakk 3 nåler i hver legg og en i hodet. Satt med de i en halvtime i et rom med behagelig musikk og lesestoff.
kanskje jeg også skal prøve det :-) værd et forsøk :p hvor lang på vei er du nå? :-)

kanskje jeg også skal prøve det :) værd et forsøk :p hvor lang på vei er du nå? :)

Jeg er akkurat 35 uker i dag:) så planen er å ta akupunktur neste uke og deretter pause i påska - så hopper over uke 37. Håper håper håper at det holder med en gang til i uke 38 og at fødselen da starter ;) Hehe.. lov å drømme?

Vurderer å prøve ja - stor tro på akupunktur og har fungert fint for meg før! Gått til akupunktur for hodepine, bekkenløsning og faktisk da vi prøvde å bli gravid med førstemann.
Fikk akupunktur under forrige fødsel, men vet jo ikke om det fungerte eller ikke - men gir det placebo-effekt er det også greit for meg:p

Jeg er akkurat 35 uker i dag:) så planen er å ta akupunktur neste uke og deretter pause i påska - så hopper over uke 37. Håper håper håper at det holder med en gang til i uke 38 og at fødselen da starter ;) Hehe.. lov å drømme?
Spennende :-) skal snakkemed jordmor når jeg har time neste uke :-) prøver det meste som kan framskynne litt :-p

I dag har jeg vært på min andre modningsakupunkturtime og nå er jeg sååå kvalm! Fikk også noen sterke mensenmurringer da jeg kom hjem. Usikker på om det har noe med akupunkturen å gjøre, men bare så snedig at det skulle skje etter akupunkturen i dag. Stakk en ekstra plass i dag som var ment for å modne livmormunnen..

flere som har blitt kvalme/lign etter aku?

Back
Topp