Noen av dere som har prøvd v/ tidligere svangerskap? Evt skal prøve nå?
Jeg tenker å teste ut
er førstegangsfødende og synes det er litt gøy å prøve ut ulike myter før fødsel 
Jeg tenker å teste ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gikk til modningsakupunktur med første.Rakk bare to behandlinger før hun ble født, 2 uker før tiden.
Men syntes det var veldig behagelig, avslappende og god egentid mot slutten. Om det hjalp vet jeg ikke, men hadde en rask og ukomplisert fødsel så blir å gjøre det samme denne gangen.![]()
Gikk til modningsakupunktur med første.Rakk bare to behandlinger før hun ble født, 2 uker før tiden.
![]()
Men syntes det var veldig behagelig, avslappende og god egentid mot slutten. Om det hjalp vet jeg ikke, men hadde en rask og ukomplisert fødsel så blir å gjøre det samme denne gangen.![]()
Når begynte du å gå da? Uke 36ish?![]()
Fra uke 35/36 kan man begynne jaHvor gjør du det henn? Hos jordmor?![]()
Hehe, kanskje derfor jeg fikk to uker før termin sist. Modningsakupunktur og masse sexJeg går til akupunktur på Naturmedisinsk senter her i byen nå. Hadde første time på mandag, 35+2. Har merket MYE modningssmerter ifb med timen, så at noe skjer er det liten tvil om.
Jeg gjorde det jo ikke sist, og hadde akutt keisersnitt, så jeg kan ikke sammenligne med forrige fødsel. Men jeg synes det er verdt forsøket.
Har vært til samtaler på sykehuset og JM der sa at det er to ting hun tror på hva gjelder fødselsforberedelser og det er sex og akupunktur.
Resten er bare tull. Så med alle de modningssmertene etter første time, OG jordmor som anbefaler det, så tror jeg definitivt akupunktur har mye for segI hvert fall hos mange. Det kan jo være det funker i varierende grad fra person til person.
Ganske dyrt, 400kr/gang...Hvor mye betaler dere ca hver gang? Tenkte å ta en ringerunde en dag for å forhøre meg om priser her i byen, for ingen har oversikt på nettsidene sine![]()
Ganske dyrt, 400kr/gang...
400 per gang her ☺
Tror jeg gikk en gang i uka frem til uke 38. Etter det skulle det være to ganger i uka men vesla ble født i uke 38 så slapp heldigvis det.Var noe sånt jeg regna med ja, men trenger forhåpentligvis ikke så mange runder.. Er det en gang i uka ellernoe man skal ta det ?
Er det smertefullt med akupunktur? Er i utgangspunkte livredd sprøyter osvnår er det vanlig å begynne med dette?
![]()
Ifølge hun akupunktøren jeg skal til, så er det "perfekt" å starte rundt uke 35..
Kan fiske ut litt info imorgen fra henne - kanskje man lærer noe på det og