modningsakupunktur?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
noen som har erfaring med modningsakupunktur og vil dele erfaringer? :)

Jeg har ikke noen erfaring med det. Men jordmor sa noen private kan man bestille time etter man har kommer i uke 36, men hos jordmor på helsestasjonen så sa hun at de setter nåler etter uke 38 og det er gratis. Jeg tenker å bestille time men er litt usikker.

er også veldig usikker ;p Man vet jo aldri om det fungerer eller ikke :)

Har ingen erfaring, men jeg har en venninne det satt som et skudd på. Rier med det samme og fødsel på natta. Men tror det varierer fra person til person hvordan man reagerer. Tenker at jeg gjerne vil prøve - går det ikke så går det ikke:p

Jeg har tatt modningsakupunktur i begge mine forrige svangerskap. Tidligst oppstart hos min jordmor er vel egentlig uke 38, men hun skal sette noen modningsnåler denne gangen i uke 37.

Ved 1.mann tok jeg akupunktur 2-3 ganger. Resulterte i 3 cm åpning. Jm kan også sjekke åpning og en kan bli "strippet" for å modne. Jeg fødte 6 dager etter siste akupunktur, gikk altså m 3 cm frem til da.

Ved nr 2. fikk jeg også akupunktur, ca like mange ganger som ved nr.1. I uke 40 tror jeg hun satte noen ekstra virkningsfulle nåler. Fikk rier mens hun tok dem ut. Fødte samme kveld, 70 minutt etter at vi parkerte på sykehuset. Rask og fin fødsel med litt lystgass på slutten.

Har absolutt tro på at akupunkturen hjalp for meg, men får jo aldri bekreftet det med sikkerhet.

Jeg har gått til privat jordmor og tatt akupunktur der. Her i Stavanger kan bl.a. mamastork sette akupunktur. Koster rundt 400 kr per gang.

Jeg har gått til privat jordmor og tatt akupunktur der. Her i Stavanger kan bl.a. mamastork sette akupunktur. Koster rundt 400 kr per gang.

På mandag så er jeg 36+1 og jeg har veldig lyst å bestille en sånn time. Håper det blir noen av det. :)

På mandag så er jeg 36+1 og jeg har veldig lyst å bestille en sånn time. Håper det blir noen av det. :)
Da er vi akkurat like langt! 36+1 på mandag her også. Har første time m akupunktur mandagen etter. Begynner å bli skikkelig lei, så håper jeg ikke går lenger enn til termin.

Forrige gang gikk jeg til modnings akupunktur første time i uke 37. Akupunkturen var kl 16.00 og vannet gikk kl 02.00 på natta. Jeg ble ikke særlig fornøyd med å føde 3 uker før, og ringte akupunktøren for å høre om det faktisk var nålene som satte igang fødsel (de skulle jo bare modne livmoren ifølge han) han mente at jeg må ha vært 90% klar og at nålene pushet meg over dørstokken. Usnsett kommer jeg ikke til å teste dette igjen så tidlig. Mulig om det ikke har skjedd noe når jeg når termin

Back
Topp