Modningsakupunktur

Anja89

Betatt av forumet
:)Noen som har prøvd dette eller tenkt å prøve ?

Jeg har ikke tenkt å prøve det, men vet det er fler her inne som driver med det :):)

Har ingen plan om det. Babyen kommer når den er klar :-)

Skal grine meg til det eller stripping på fredag om ikke fødselen er igang til da,,for jeg er så sliten...

jeg har begynt på det. har en tråd på skjult forum :)

har ikke prøvd men har troen på det.

Hadde fire akupunkturbehandlinger fra uke 38-39+2. Fortsatt ingen baby, er akkurat 40 uker i dag. Tanken er vel heller ikke at fødselen nødvendigvis starter opp tidligere, men at den blir både lettere og raskere. Ble strippa på overtidskontrollen i sist svangerskap, og da kom babyen samme natta. :)

Nå tror jeg det misforstås litt hva modningsakupunktur egentlig er :p firmaet jeg har blitt fortalt av min fysioterapeut som gir meg modningsakupunktur så skal det samle energi, forberede vevet, gjøre fødselsforløpet kortere og gjøre slik at jeg kommer meg fortere etter fødsel. Altså skal det ikke sette i gang fødselen ;) jeg har tatt akupunktur hele svangerskapet og modningsakupunktur siden uke 36/37. Jeg har termin på tirsdag og jeg har ikke født enda ;) har snakket med jordmor som utifrå forskning sier det er større sjangs for at man ikke går langt over termin, men det er selvsagt ikke fasiten, nødvendigvis.

Om man kan få akupunktur for å sette i gang fødselen er noe annet, men tviler på at det er noe min fysioterapeut gjør siden hun ikke er ekspert på fødsel og det som skjer rundt det ;)

Nei fandens oldemor, jeg har forstått at slik akupunktur er med på å få fortgang i modningen, men at man må være moden og ha litt åpning for at det skal ha effekt? Hmm... får ringe JMen som tilbyr det borti veien her å høre hva hun anbefaler :)

Nei fandens oldemor, jeg har forstått at slik akupunktur er med på å få fortgang i modningen, men at man må være moden og ha litt åpning for at det skal ha effekt? Hmm... får ringe JMen som tilbyr det borti veien her å høre hva hun anbefaler :)
Mulig man kan få akupunktur for å modne sånn at fødselen setter i gang. Men det min fysioterapeut kaller modningsakupunktur har ingen ting med det å gjøre :)

Sniker litt jeg, synes det er så spennende å lese når det skjer så masse her inne. :) Jeg hadde modningsakupunktur med nr2. Begynte ikke før uke 38 da, gikk 4 ganger. Han kom tre dager etter termin. Men det gikk veldig fort. Gikk fra 7-10cm på en rie, og hun måtte holde han tilbake over flere pressrier. Jeg fikk kun en liten rift som trengte et pyntesting, men han var 1kg større(!!) enn storebror, og med han måtte jeg klippes.

Jeg har stor tro på at modningsak. kan ha god effekt på det området, så skal gjøre det denne gang også :)

Sniker litt jeg, synes det er så spennende å lese når det skjer så masse her inne. :) Jeg hadde modningsakupunktur med nr2. Begynte ikke før uke 38 da, gikk 4 ganger. Han kom tre dager etter termin. Men det gikk veldig fort. Gikk fra 7-10cm på en rie, og hun måtte holde han tilbake over flere pressrier. Jeg fikk kun en liten rift som trengte et pyntesting, men han var 1kg større(!!) enn storebror, og med han måtte jeg klippes.

Jeg har stor tro på at modningsak. kan ha god effekt på det området, så skal gjøre det denne gang også :)

Men det virker jo som cluet er flere behandlinger, ikke sånn ekspressakupunktur som jeg ser for meg xD ringte JMen som driver med det og hun mente man trengte nok mer en en runde før man satt igang noe som helst så jeg orker ikke da... blir uansett satt igang på sykehuset ila neste uke om han ikke kommer på gammelmåten. Nå er jeg på det stadiget om at jeg skiter i om jeg må settes igang eller skjæres i 2 for å få ut ungen :p

Back
Topp