Modningsakupunktur..

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Er det noen som har tatt dette, og har erfaringer du vil dele?
Var det vondt å sette nålene?
Merka du noe etterpå?
Gikk du overtid?
Hvilken uke begynte du, og hvor mange "behandlinger" tok du?

Takker for svar! [:D]

Er det noen som har tatt dette, og har erfaringer du vil dele? kan være tilfeldig men kom inn med 7cm åpning med nr.2 og nr.3, hadde nesten ikke merka noe til modninga. Kjappe enkle fødsel.

Var det vondt å sette nålene? Nei, noen strålinger var litt ubehagelig, men laaangt i fra vondt-

Merka du noe etterpå? njæææ, merka vel ikke så mye... hadde en del modningssmerter på kveldene.

Gikk du overtid? 2,5time over med nr.2 og fødte dagen før termin med nr.3, fikk ikke med nr.1
Hvilken uke begynte du, og hvor mange "behandlinger" tok du? begynte i uke 37 og fikk et par ganger i uka...

*Nysgjerrig*

Begynte i uke 34. Fikk avslappende de første to ukene, to behandlinger. Fra uke 36 satte hun ekstra nåler for modning. De vil ikke starte med modningsaku før uke 36. Fikk fortsatt en behandling i uka. Veldig avslappende og behagelig, fikk masse ny energi disse ukene.
Uke 40, mandag 3 august, fikk jeg riestimulerende kl 13. Kl 03 tirsdag 4 august startet fødselen. Da sa hun jeg var hos at jeg bare måtte ringe henne når jeg kom inn om natta, for hun jobba nattevakt på Storken den natta. :) kl 10 var Minsten født.
Fødte to dager før termin, nei nålene var ikke vonde.

Fikk én runde med modningsakupunktur hos jordmor på "termin-kontrollen" 3 dager før UL-termin, og fikk modningsrier samme formiddag og utover kvelden.
Men så varte og gikk det, mase-rise nå og da, men ingen fremgang. Fødselen ble satt i gang med modningspiller 8 dager på overtid. Snuppa kom med haste-keisersnitt på ettermiddagen 9 dager etter termin.. [&:][:)]

Såå jeg skal definitivt starte tidligere med modningsakupunktur nå med nr 2, og håper virkelig jeg slipper overtids-mas og jag denne gangen... [:D]
Noen som har erfaringer med flinke akupunktører i Trondheim??[:)]

Er det noen som har tatt dette, og har erfaringer du vil dele?
Var det vondt å sette nålene? neida, litt ubehagelig enkelte områder
Merka du noe etterpå? ble litt mere kynnere enn vanlig
Gikk du overtid? hun kom på terminendagen
Hvilken uke begynte du, og hvor mange "behandlinger" tok du? jeg fikk første 1 uke før terminen(torsdag) så på mandag,så på onsdag, og natt til torsdag starta det og hun kom ut senere på dagen

men jeg fikk vel noe de kaller for rieframkallende akupunktur siden jeg gikk med falske rier i 3 uker,hadde 2 cm åpning og var fult moden[:-] bare ingen skikkelige rier da..

jeg fikk 3 behandlinger fra uke 35 til 38. den siste gangen fikk jeg også riestimulerende. det ville han ikke sette før jeg var over 38 uker. var vel 38 + 6 når jeg gikk siste gangen. skulle egentlig få ei behandlig til ei uke etter, men så langt kom jeg aldri [8D] da var nemlig junior ute [:)]

ikke direkte vondt, men ubehagelig.

merka ikke noe særlig etterpå. kunne bli litt slapp, men fikk beskjed om å være rolig også for best effekt [:)]

og, ja, foresten.. fødselen gik FORT når det først var i gang.. var på sykehuset flere ganger på sjekk siden jeg fikk rier som ble kraftigere og kraftigiere. siste gangen jeg var inn før fødsel hadde jeg 3 cm åpning (fødsel er i gang ved 4 cm). fikk spørsmål om jeg ville vente eller dra hjem. de mente det kom til å ta laaang tid. jeg følte meg igrunn veldig trygg på å dra hjem og gjorde det. tror jeg vra hjemme en halvtime før det gjorde så vondt at jeg følte vi måtte dra igjen. kom dit og hadde 7 cm åpning. jm spurte om jeg ville epidural, og jeg rakk ikke en gang å si nei før hun sa at "nei, det rekker vi ikke, for dette går fort" jeg kom på sykehuset 2130. 2230 gikk vannet og 2316 var han ute. [:D]
når jeg først kom sa jm "ja, her blir det baby den 30. på deg gitt". der tok hun feil [:D]

Back
Topp