Modningsakupunktur, erfaringer?

Håper de har lang erfaring de dere går hos. For jeg har ALDRI hatt vondt der nålene har sitti etter en time. Hadde det heller ikke etter modningsakupunlturen. Gjør de for vondt når man ligger der kan man si i fra så setter de den som regel på nytt.

TIPS nr 1.) drikk MASSE (vann)den dagen/timene før timen. Da kjenner du ikke at nålene settes i det hele tatt. :-) har du drukket lite den dagen kan det gjøre vondt :-) helt sant :-P

Dere som allerede har gjort dette en eller to ganger, har dere fått sjekket med evt jordmor om dere har begynt å modne? Og såfsl, har dere merket noe?

Er så msnge som er så fornøyd når fødsel starter at de har gjort dette:-)

Håper de har lang erfaring de dere går hos. For jeg har ALDRI hatt vondt der nålene har sitti etter en time. Hadde det heller ikke etter modningsakupunlturen. Gjør de for vondt når man ligger der kan man si i fra så setter de den som regel på nytt.

TIPS nr 1.) drikk MASSE (vann)den dagen/timene før timen. Da kjenner du ikke at nålene settes i det hele tatt. :-) har du drukket lite den dagen kan det gjøre vondt :-) helt sant :-P
Jeg går til en akupunktør som har 18 års erfaring, og er medlem av norsk akupunktørforening. Har spurt flere jeg kjenner og de ble litt ømme. Står på nettet at det er helt vanlig. :)

Dere som allerede har gjort dette en eller to ganger, har dere fått sjekket med evt jordmor om dere har begynt å modne? Og såfsl, har dere merket noe?

Er så msnge som er så fornøyd når fødsel starter at de har gjort dette:-)
Nei, regner med at jeg hvert fall tar 4 behandlinger før jeg spør om jm kan sjekke modning. Litt tålmodighet må jeg ha :p Men merker at kroppen jobber masse.

Jeg har heller aldri hatt vondt der nålene har sitti. Det kan gjøre vondt akkurat når nålene blir satt, men så kjenner jeg de ikke i det heletatt. Kan være greit å sjekke om akupunktøren har full utdannelse, eller bare et 10-ukers kurs.

I dag kjenner jeg ingenting. Er ikke øm der nålene ble satt. Har hatt en del utflod og mensmurringer, ellers ingen forandring. Neste time er på fredag. Også to ganger igjen neste uke. Gleder meg til time hos jm om 2 uker. Blir spennende å se om jeg har blitt noe moden. :p

Min jordmor ble så sur da jeg sa jeg hadde startet med modnings akupunktur, og lurte på hvorfor iallverden jeg gjorde det. Og hva vitsen var.

Vi har ikke den beste kjemien lengre. Jo lenger ut i svangerskapet jeg har blitt og tryggere på megselv/graviditeten. Så merker jeg hvor utdatert hun er. Ting jeg spør om som jeg har f.eks. fått tips om her. Eller små plager jeg har fått, har hun: "aldri hørt om". Neste graviditet skal jeg gå til min fastlege :-)

Dumt at hun er den enste i kommunen :-S

Eg har fått time til akupunktur på torsdag og så har eg time hjå jordmor. Spennande!! :)

Jeg begynner neste uke. Håper det hjelper kroppen å komme i gang og kanskje gi meg en litt lettere fødsel :)

Jeg har vært i dag :) Kjenner det murrer godt.. Blir helt utslått de dagene jeg har fått akupunktur, så kanskje jeg får sove i natt :D

Jeg har vært i dag :) Kjenner det murrer godt.. Blir helt utslått de dagene jeg har fått akupunktur, så kanskje jeg får sove i natt :D
Hvor satt de nåler på deg og hvor ofte drar du?

Hvor satt de nåler på deg og hvor ofte drar du?

Jeg fikk nål i hodet, mellom tommel og håndledd, ved kneet, nede på føttene, tærene...
Hun satt en en del nåler, husker ikke hvor mange og akkurat hvor.. Blir helt utslått av den i hodebunnen, skikkelig søving :) Slik har det vært hvergang jeg har fått akupunktur :) Jeg skal ikke tilbake før om en uke, så får vi se hva hun sier da…

Hvor setter de nåler på deg?

Jeg fikk nål i hodet, mellom tommel og håndledd, ved kneet, nede på føttene, tærene...
Hun satt en en del nåler, husker ikke hvor mange og akkurat hvor.. Blir helt utslått av den i hodebunnen, skikkelig søving :) Slik har det vært hvergang jeg har fått akupunktur :) Jeg skal ikke tilbake før om en uke, så får vi se hva hun sier da…

Hvor setter de nåler på deg?
Jeg fikk nåler i lille tærne, innerst ved anklene, ved knærne, mellom tommelen og pekefingeren og i pannen.

Jeg sa jeg ikke trengte noen nåler i hodebunnen :p Jeg skal tilbake på fredag, så blir to ganger denne uken. Har maserier nå som sitter i ryggen. Merker godt at kroppen reagerer på behandlingen. Blir spennende neste uke når det blir mer trøkk.

Back
Topp