Modningsakupunktur, erfaringer?

Jeg har satt opp 3 ganger og skal betale 400kr per gang :)

Det skal jeg jammen gjøre :) Er dette noe man må gjenta flere ganger kanskje? Jeg har jo gått så langt man kan på overtid med de to andre, lite interessert i det denne gangen også :p
Ja, jeg skal gå en gang i uken også to ganger i uken fra uke 37! Gleder meg. :D Tar også bringebærkapsler i tillegg. Kjenner masse mensmurringer, så satser på at det ikke blir overtid på meg heller denne gangen. :)

Kva betalar dikka for detta? Har veldig lyst sjølv.
Jeg betaler 500 den første timen som varer ca 1 time, også 300kr per time deretter :)

Jeg gikk til akupunktur i forbinnelse med IVF forsøk… 500,- første gangen og der etter 400,-. Kjenner det kjempe godt på kroppen den dagen jeg har vært å tatt akupunktur.. Planen er å starte med modingsakupunktur i uke 36.. Vet ikke hvor mange behandliger de abefaler hver uke..

Kor setter dei nålene henne?

Jeg skal på mandag. Gleder meg! :D

Jeg har to behandlinger i uka nå, og nåler i føtter, legger, mage og hender. Kjenner godt at kroppen jobber i etterkant av hver behandling. Skulle gjerne visst/fått sjekket hva det faktisk gjør med modningen... :)

Virker som jeg kanskje er for sent ute :-/ er det for sent å begynne når jeg er 38 uker i dag? Er jo ikke sikkert jeg får time før i slutten av neste uke heller og da er jeg nesten 39 uker. Noen som har erfaring med det?

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg har tatt akupunktur mot pollenallergi tidligere, men ikke de siste åra, for har ikke vært noe plaga lenger. Uansett... Jeg spurte han akupunktøren om han drev med modningsakupunktur. Han mente st det var ingen grunn til å starte modninga før termin, så han anbefalte evt etter, men mente også at kroppen som regel ordner opp selv når man først er kommet så langt... Jeg er ikke helt fornøyd med det svaret merker jeg, så jeg kunne tenke meg å spørre en annen akupunktør. Ei venninne av meg fikk det hos sin jordmor, og fødte raskt og med forholdsvis lite smerter 2 dager senere. Det samme gjorde søstera hennes...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Koster rundt 600-700 for første time og så rundt 400 pr oppfølgingstime. Ser at de ulike tilbyderene opererer med litt ulik varighet på timene. Noen sier 25 min, mens andre sier 30-40. Jeg aner ikke hvor mye tiden spiller inn. Jeg blir veldig rastløs når jeg ligger der med nåler og har problemer med å sove (mange sovner visst):)

Jeg har tatt akupunktur mot pollenallergi tidligere, men ikke de siste åra, for har ikke vært noe plaga lenger. Uansett... Jeg spurte han akupunktøren om han drev med modningsakupunktur. Han mente st det var ingen grunn til å starte modninga før termin, så han anbefalte evt etter, men mente også at kroppen som regel ordner opp selv når man først er kommet så langt... Jeg er ikke helt fornøyd med det svaret merker jeg, så jeg kunne tenke meg å spørre en annen akupunktør. Ei venninne av meg fikk det hos sin jordmor, og fødte raskt og med forholdsvis lite smerter 2 dager senere. Det samme gjorde søstera hennes...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Siden du har prøvd akupunktur før kan du også regne med resultater. For det handler også om de som er mottakelige for det. Eller nettop har trent opp kroppen på at nålene virker. Lykke til!

Da er det 24 timer til jeg har modningsakupunktur. Skal oppdatere dere. Håper jeg trives med det, og at det hjelper :D

Begynner i uke 37/ 4feb.
1200kr for fire ganger.

Jeg starter opp på tirsdag, da er jeg 36uker :)
Spendt på hvordan kroppen reagerer, da jeg har hatt god virkning av akupunktur tidligere…

Min erfaring fra forrige gang er at det er dyrt og at det ikle hadde noen som helst effekt på meg

Er åpen for det, og håper inderlig det vil hjelpe på når jeg først er kommet i fødsel. 3.februar er første gang og håper.

Har hatt min første time. Det gikk greit, men syns de nålene var ubehagelig å sette. Spesielt i lilletærne. Det var vondt!

Jeg kjente en liten stråling når nålene ble satt. Lå i litt over 20 min med nålene. Akupunktøren ville jeg skulle komme tilbake nå på fredag, også blir det to ganger i uken fremover, men neste uke skulle det visst bli mer aggressivt. Er ikke mange timer siden jeg var der, men kjenner mensmurringer i ryggen. Det hadde jeg ikke før jeg dro. Akupunktøren regnet med at det ville ta ca 2-3 uker.. Vi får nå se :p

Er øm der nålene ble satt. Spesielt hendene og ved ankelen.

Jeg har hatt to ganger til nå. Ble kjempeøm sist. Fikk en i hodet(på krona) for en uke siden og det er enda vondt der. Og hovnet opp på ene foten der nåla ble satt :p Jeg kjente ingenting etter de ble satt. Første dagen modnet det ingenting,aner ikke om forrige gang hadde effekt heller. Men tviler.

Betalte forresten ingenting. Satt i 30 min begge gangene.

Back
Topp