Modningsakupunktur, erfaringer?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Er det noen her som har erfaringer med modningsakupunktur? Jeg er jo førstegangsgravid og har hørt flere venninner og bekjente som skryter av dette. Tenker jeg har lyst å prøve!

Hadde det sist, men måtte settes igang likevel. Vet ikke om det var noen fordel eller ikke, men prøver igjen denne gangen også, i tilfellet det hjelper...

Gjorde det sist, og er i gang nå også. Hadde en veldig fin fødsel forrige gang, og vil anta at akupunkturen bidro positivt. Og det er tydelig å kjenne hvordan kroppen jobber etter hver behandling, så noe effekt er jeg helt sikker på at det har.

Jeg begynner neste uke :) håper det har effekt, tenker at det ikke gjør noe skade hvertfall.. :) sjekker de evt modning først forresten?

Forrige fang begynte jeg i uke 36. Hun jeg går hos nå ville ikke begynne før ved fullgåtte 37 uker. Så det er litt forskjellig praksis, har jeg skjønt..

Begynner 3 feb. Har hørt så mye bra om dette. Kan jo hjelpe på åpningsfasen, tar imot all hjelp jeg kan etter forrige gang :-)

Hadde det sist! Skal ha det denne gangen også :-) merket kroppen jobbet veldig etter akupunkturen :-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Noen som har gjort dette med tidligere graviditet? Erfaring evt?
er så spent. Og det er jo individuelt om dette "funker"

Du må fortelle etterpå om hvordan det var! :)

Da var det gjort. Fikk to kynnere mens jeg satt med nålene. Ellers merket jeg ingenting annet enn at jeg var avslappet de første 10 minuttene. En mann som jobbet lenger bort i bygget røsket opp døra og gikk inn å satte på vannkokeren mens jeg satt der (!!!!!!) Faen så jeg skvatt og kjente jeg ble irritert. Klarte ikke slappe mer av etter det. Men jordmor mente jeg skulle få effekt av det uansett. Så håper det. Skal på ny time i neste uke,kanskje allerede mandag.

Hun sjekket meg før hun satte nålene og sa jeg var myk men litt igjen før tappen var helt avflatet. Ingen åpning før nålene hvertfall. Men håper på litt åpning etter sengekosen og gåturene jeg har planlagt for helgen :p

Forrige svangerskap fikk jeg også modningsakupunktur og da åpnet jeg meg fra 3-5 cm. Så jeg håper på noe lignende denne gangen også :)

Må man til spesielt utdannede for dette? Synes dette hørtes interessant ut ;) Spørs om jeg har muligheten til det oppi her jeg bor da..

Må man til spesielt utdannede for dette? Synes dette hørtes interessant ut ;) Spørs om jeg har muligheten til det oppi her jeg bor da..
Jeg skal gå til godkjent akupunktør. Ikke jm som har fått opplæring. Bare sjekk på nett, er nok noen der du bor også tenker jeg :)

Kanskje jeg må sjekke ut om dem har det der jeg holder til og!

Jeg skal gå til godkjent akupunktør. Ikke jm som har fått opplæring. Bare sjekk på nett, er nok noen der du bor også tenker jeg :)
Det skal jeg jammen gjøre :) Er dette noe man må gjenta flere ganger kanskje? Jeg har jo gått så langt man kan på overtid med de to andre, lite interessert i det denne gangen også :p

Normal praksis er 1 gang i uken i starten (fra uke 36) og då gjerne 2 dager i uken de siste ukene. Er nok litt ulik praksis, men ca der det ligger ut fra de jeg har snakket med.

Kva betalar dikka for detta? Har veldig lyst sjølv.

Back
Topp