Modning :)

Vereri90

Glad i forumet
Kanskje litt tidlig for noen,men for noen av oss her er det bare få uker igjen til termin:)

Er det noen som begynner å få noen tegn til modning? Og hvilke modning tegn har evt meldt seg?

Selv skal jeg til jordmor i morgen og har en del spørsmål om dette rundt modning.. har den siste tiden hatt mye:

- mensmurringer i rygg og mage
- nedpress
- kynnere (også sammen med murringer og nedpress)
- det jeg tror må være slimproppen har gått stykkevis over de to siste dagene

Spent på å høre om dette kan være en del av modningsprosessen.

Denne gangen har jeg ingen modningstegn bortsett fra vonde kynnere!

Sist hadde jeg masse modningstegn og gikk på overtid ;) SÅÅÅ vet ikke hvor stor betydning det egentlig har?

Har mye murringer, maserier, kynnere, nedpress å vet slimproppen har gått en gang (men den komme ofte tilbake så) :-)

Denne gangen har jeg ingen modningstegn bortsett fra vonde kynnere!

Sist hadde jeg masse modningstegn og gikk på overtid ;) SÅÅÅ vet ikke hvor stor betydning det egentlig har?

Har selv hørt at selve tegnene ikke kan gi noen pekepinn på hvor nære man er fødsel,men tenker uansett at det er positivt at kroppen forbereder seg til fødselen:)
Og som førstegangs så er det noe helt nytt å kjenne hvordan kroppen fungere. Er litt fasinert over hva kroppen er i stand til på egenhånd;)

Sist gang hadde jeg ingen tegn på modning i hele tatt. Plutselig gikk vannet og fødselen var i gang :)

Har mye murringer, maserier, kynnere, nedpress å vet slimproppen har gått en gang (men den komme ofte tilbake så) :-)

Kanskje dumt å spørre om,men ser mange nevner maserier i forbindelse med modning og lurer rett og slett litt på hva maserier er? Er det veldig ulikt kynnere?

Kanskje dumt å spørre om,men ser mange nevner maserier i forbindelse med modning og lurer rett og slett litt på hva maserier er? Er det veldig ulikt kynnere?
Ikke dumt i det hele tatt :-)
For min del(å sikkert andre også ) så er maserier som sterke(vonde) kynnere med tak i ryggen, kommer litt mer regelmessig enn kynnere(ca 2min mellom her), varer rett under ett minutt(er rett å slett som rier, bare at de ikke øker i styrke å gir seg etter en stund)...jeg må fokuser mer på pusten når de er på topp :-) hadde ikke noe slikt med første :-P

Jm sa at jeg hadde masrier sist. For meg var det helt regelmessige kynnere som var vonde og krevde at jeg pustet meg litt igjennom.... Var sikker på at fødselen startet hver kveld da jeg hadde det slik i mange kvelder på rad.. Ga seg rett før leggetid! Merket derimot stor forskjell da riene faktisk startet! Men som førstegangs så vet man jo ikke hvordan en rie bygger seg opp (i motsetning til kynnere som er rimelig lik i styrke)

Ikke dumt i det hele tatt :-)
For min del(å sikkert andre også ) så er maserier som sterke(vonde) kynnere med tak i ryggen, kommer litt mer regelmessig enn kynnere(ca 2min mellom her), varer rett under ett minutt(er rett å slett som rier, bare at de ikke øker i styrke å gir seg etter en stund)...jeg må fokuser mer på pusten når de er på topp :-) hadde ikke noe slikt med første :-P

Takk for svar:) da er det kanskje det jeg våknet av i natt og trodde var vonde kynnere. Men var verre enn tidligere og måtte stå opp for var så ubehagelig å ligge.

Jeg er ikke så langt på vei, 33+3, men har moden og forkortet livmorhals. Har mensmurringer i rygg og mage, nedpress, vonde kynnere og økt utflod.

Ja, har nok tegn til modning nå. Men vet av erfaring at de kan holde på i lang tid. Mulig de kom enda litt tidligere denne gangen, men vil tro det er vanlig siden det er tredje barnet. Har kraftige kynnere/maserier. Våknet i går natt av et par som var skikkelig vonde!
Nedpress og stikninger.
Vann i kroppen og bittelitt høyere blodtrykk vet jeg ikke om jeg skal tolke som modning, men det er vel bare et tegn på at jeg stadig kommer nærmere termin.

Vet ikke, men har en del vonde kynnere og mye nedpress (har hatt mye nedpress lenge da).

Sniker fra november her. Er i uke 39 og hadde mange flere modningstegn rundt uke 35-37. Lite nå synes jeg. Tror det var fordi baby la seg meg hodet ned og gravde seg ned i bekkenet. Så vier det seg vel litt ut og ikke så mye nedpress nå. Håper på flere tegn denne uken eller pangstart :)

Sniker fra november her. Er i uke 39 og hadde mange flere modningstegn rundt uke 35-37. Lite nå synes jeg. Tror det var fordi baby la seg meg hodet ned og gravde seg ned i bekkenet. Så vier det seg vel litt ut og ikke så mye nedpress nå. Håper på flere tegn denne uken eller pangstart :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Back
Topp