Mmr vaksinen.

AG

Betatt av forumet
Til dere som har vært på 15mnd kontroll, og fått mmr vaksinen. Når kom den, og hvor lenge varte den?

Har har vi en liten stakkar som ligger i vogna og sover for tredje gang i dag... Vanligvis har han to lurer. Han fikk vaksinen forje fredag og feberen kom i går kveld. Sutrete og utilpass, ingen utslett.

Har tilvenning i barnehagen på tirsdag, og krysser fingrer på at det er over til da... Ellers må vel den kanskje utsettes.
 
Fikk vaksinen en fredag og feber og litt utilpass startet lørdagen 8 dager senere. Mener det varte til og med mandagen. Så kan være det går fint med tilvenning på tirsdag. Dere må nesten se det an, men dei er jo og der somregel bare 1-2 timer første dag. Så er jo ikke en hel dag som må holdes ut heller. Mandagen (og kaaaanskje tirsdagen) var bare feber på kvelden rett før leggetid. Ellers fin form her vertfall :)
 
Tre dager altså.. Her kommer feberen ved middagstid, men natten går fint..

Skal være hjemme med han i morgen, så får jeg se ann formen. Om formen er fin på dag tid kan jeg ta meg en tur.
 
Helsesøster her sa det tar minst 7 dager hvis de får reaksjon og at det er normalt det varer 2-3 dager
 
Her fikk han vaksina mandag 25.7 og feberen kom mandagen etterpå varte til og med torsdagen og fredagen fikk han litt prikker. Men han var i fin form sjølv om han hadde nesten 40 i feber, leika og styra på som vanlig men vart fortere sliten.
 
Bør jeg si at han har en reaksjon på vaksinen til de i barnehagen? Han har klart seg godt her hjemme i dag, og på senteret, litt mer sutrette/sliten, inger feber så langt, men sover lengere en vanlig. Nå snart i 2,5time mot 1-1,5 time.
 
Usikker. Er jo bare reaksjon på vaksine. Ser ikke for meg at det er like gale å være rundt andre unger som med vanlig sykdom. Tenker vertfall ikke det er nødvendig om han ikke har hatt noe feber i løpet av dagen i dag.
 
Fikk ikke noe feberreaksjon, men mener hun hadde bittelitt prikker i huden ca. en uke etterpå.
 
Back
Topp