Mitt første IVF forsøk via eggdonasjon

Eloise

Blir kjent med forumet
Jeg og min mann drømmer om et barn sammen. Han har ikke barn fra før av, og han har et stort ønske å få oppleve å bli pappa. :Heartred:Heartblue:Heartred

Vi hadde planlagt dette i lang tid. Allerede før korona-situasjonen startet. Jeg tok ultralyd på Hausken, og alt så veldig bra ut. Tiltross for mange egg så er jeg i 40 årene. Vi vet ingenting om kvaliteteten på eggene. Sjansen på å lykkes ved ivf skulle være utifra alder svært så lav, så vi satser derfor på eggdonasjon. Sjansen blir da kraftig forhøyet fra rundt 5-7 prosent, til 40 prosent per forsøk. :Heartred

Vi fikk en donor og fikk embryoer på frys. Min samboer blir biologisk pappa om vi lykkes. :Heartpink

Pga korona-situasjonen ble ivf avlyst i ett år. Jeg har ikke tatt korona-vaksinen pga at i det vi hadde klart å få ferie samtidig for å reise utenlands for å gjennomføre ivf i hans hjemland, så fikk jeg tilbud om korona-vaksine. Jeg ville prøve å se om vi lykkes med et ivf-forsøk først. :love7

Tok estrofem 3 ganger om dagen fra andre dag i menstruasjonen. Jeg har angst for medisiner og bivirkninger, men utrolig nok så har jeg klart å ta medisinene. Det er vel fordi barneønske er så stort. Dermed har jeg også fått en bedre holdning til medisiner. Er ikke så redd lenger. Like greit å bryte angsten på denne måten :) .

Jeg reiste spent med fly utenlands for å ta innsettet. Tenkte at nå skal vi endelig hente hjem babyen. Men blir det barn av dette? Jeg er redd for å bli skuffet. :pale

5 dager før innsett begynte jeg på utrogestan. 4 stk morgen i skjeden. 4 stk kveld i skjeden. Og så var det den store dagen da jeg skulle ta ivf-innsett for første gang i mitt liv. Jeg ble møtt av sykepleier som ba meg ta på en grønn lang skjorte, og så ble jeg motatt av lege , og ble ført på seng inn i et rom der de skulle ta innsettet. Alt gikk så fort. Ingen spesiell smerte, lurer på om jeg kjente litt murring i magen i det de satte inn, og plutselig var de ferdig. Fikk se embryoet på stor skjerm. Og det var utrolig fantastisk å se, men jeg er så redd for å miste det. :Heartred:Heartred:Heartred

Etterpå fikk jeg beskjed om å ligge i en sal i en time før jeg kunne gå. Det lå tilslutt 4 andre i rommet. De hadde også tatt innsett. :Heartred

Jeg tenkte at jeg følte meg like stolt som om dette embryoet skulle være av mitt eget egg :Heartred:Heartred:Heartred. Så eggdonasjon føles ikke så rart likevel. Jeg var faktisk stolt over å ha gått igjennom dette. Altså vært villig til å gå gjennom denne teknologien for å mulig oppnå graviditet og barn. :Heartred

På fredag er det testdag, men jeg gruer meg så sykt mye. Legen sa at selv om den er negativ så må jeg ta blodprøve for å sjekke om jeg er gravid i tillegg, og det gruer jeg meg også til. Kunne ønske at det holdt med vanlige hjemmetester for jeg vet ikke hva legen min vil si til dette. Altså at jeg i en alder av 44 år har forsøkt å få et felles barn med min mann via eggdonasjon. Men jeg mener at det er opptil hver enkelt om hva de ønsker i livet, og folk får akseptere mitt valg :) . :Heartred

Måtte bare lage en dagbok for å få ut mine tanker og erfaring innen dette. Jeg håper på embryoet som kanskje fortsatt lever i magen min. :Heartbigred

Det er aldri funnet noe galt med verken meg eller min mann. Legene sa at jeg har optimale og veldig bra forhold i livmoren min, med en livmorhinne på 10 mm. Den skulle være rundt 7 mm pluss. Håper på at embryoet fester seg.

Jeg har fortalt mine to voksne barn fra tidligere forhold om dette, og de synes det er bra at vitenskapen har kommet så langt at det er mulig med slike metoder for å få barn. De er veldig positive til dette, og synes dette er spennende. Ellers var det noen i familien min som ikke er fullt så positivt til det, og det er trist. De håper på at jeg snart kan ta vaksinen og snakker hele tiden om den istedet. Blir forsøket negativt så skal jeg ta vaksinen, men jeg håper jo ikke på et negativt forsøk, men uansett.: jeg håper på at de ikke håper på negativt forsøk og at det er derfor de maser om vaksinen. Jeg snakker ikke mer med dem om prøvingen, men det var litt sårt når jeg ønsker at min mann skal få oppleve å bli pappa for første gang og at noen ikke er så gira på at jeg skal få flere barn. Skjønner at mange reagerer på alderen min 44 år, men det er mitt valg og min kropp, og mine vurderinger pluss legene som behandler meg sine.

Har forløbig hatt ingen merkbare bivirkninger av medisinene.
Eneste var at jeg fikk noen litt merkelige utslett etter innsett, men det forsvant. Vet ikke hvorfor jeg fikk det.

Legene som har behandlet meg i denne prosessen har sagt at jeg virker utrolig bra i form ut for alder å være, og at det er gode odds for at jeg kan lykkes med å bli gravid.

Tankene om embryoet kan klare å finne vei for å feste seg i magen min er stor. Er det vanskelig for et embryo å feste seg? Jeg vet ikke. Men jeg håper at det ikke er. :Heartred

Dersom jeg er blitt gravid så vil jeg bli kjempeglad :cheers. Men bør nok ikke håpe for mye. Redd for å bli skuffet.
 
Last edited:
For en spennende prosess! Håper dere lykkes på dette forsøket ❤
 
For en spennende prosess! Håper dere lykkes på dette forsøket ❤

Takk :Heartred :). Ja, det er en veldig spennende prosess.

Jeg er veldig spent på om jeg lykkes. Kjenner etter symptomer, men vet ikke hvordan jeg skal våge å ta graviditetstesten. Er så redd for at den viser at jeg ikke er gravid. Det er den verste påkjenningen med hele prosessen. Redselen for å ikke lykkes. Men jeg tar den tidligst på den tiende dagen, altså på fredag. :Heartred.

Jeg kjenner meg litt småkvalm, litt stikninger langs lysken, litt stikninger i bryst, litt trøtt, litt vondt i korsrygg, synes at jeg går ofte på toalettet, har vært litt plaget med kviselignende utslett (noe jeg ikke har hatt på evigheter) Men alt dette kan være helt andre symptomer enn graviditet: foreks at mensen er på vei. Får noe lignende hver gang mensen er på vei uansett. :scratch.

Jeg skal ihvertfall si en sak: Jeg tror at dem som får barn på denne måten føler at barnet er sitt eget selv om det er unnfanget ved hjelp av eggdonasjon. Jeg ser også anderledes på dem som velger å donere egg. De gjør jo oss som trenger det en helt fantastisk ting med å bidra til å hjelpe oss på denne måten. Jeg følte det føles så naturlig, og jeg angrer ikke i det hele tatt på dette :Heartred:flower

Verste med det er denne ventetiden på svar om resultatet av graviditetstesten :Heartred:Heartred:Heartred
 
Ja, usikkerheten er som regel det verste. Håper du får gode nyheter på fredag ❤
 
Ja, usikkerheten er som regel det verste. Håper du får gode nyheter på fredag ❤

Takk :Heartred . Ja usikkerheten er det verste.

Jeg investerer veldig mye tid i dette prosjektet. Har hatt sommerferie i snart 3 uker nå. Alle ukene har gått til fokus på dette prosjektet hele tiden.:home En uke før ferien startet så begynte jeg på estrofem, og i forkant så sluttet jeg å drikke noe som helst drikke med alkohol i. Jeg kjøpte inn mye vitaminer. Holdt meg i trening og form med løping og gåturer i forkant av innsettet. Dro utenlands, og hadde prosjektet hele tiden i tankene. Skulle gjøre alt for å bli gravid:flower, og for å gi embryoet den beste sjans til å feste seg.:Heartred Den siste uken så har jeg bare kjent etter symptomer hele tiden :scratch. Og samtidig vært veldig nervøs for å ikke lykkes:pale. Selv om jeg har vært nervøs for det så har jeg klart å føle meg mindre stresset denne perioden:Heartred. Jeg pleier å stresse mye på jobben, men nå når jeg har fri så har jeg også kjent meg svært avslappet. Har bevisst forsøkt å legge til rette for graviditet. :Heartred

Men lykkes jeg? Jeg har på følelsen at jeg ikke kommer til å lykkes med dette første forsøket. Ikke for å være negativ, for jeg ville tro at jeg skulle lykkes lenge. Men nå : rett før forventet menstruasjon så kjenner jeg de vanlige symptomer på menstruasjon. Hadde forventet å kjenne helt andre symptomer. Jeg kjenner at jeg får mer og mer vondt i korsryggen. Men jeg håper på at det er mulig å få de samme symptomene som gravid også. Så også en knallrød prikk på papiret i morges da jeg var på toalettet, men er usikker på om det var noe farge som var på papiret eller om det var en spotting. Var kjempeliten prikk.. Så håper fortsatt. Husker at jeg blødde mye helt fra starten av svangerskapet da jeg ventet min sønn for over 20 år siden.

Jeg leser mye på nettet om dette. Jeg er så redd for å ikke lykkes, og lurer liksom på om jeg skal spørre min mann om han ønsker å gå å finne seg en ny dame om vi ikke lykkes. Han er barnløs, og jeg har jo barn fra før av. Synes det er så dumt at jeg skal ødelegge for hans ønske om min kropp ikke vil samarbeide for å lykkes. Men jeg må ikke tenke sånn. Jeg er tross alt 44 år, og er villig til å gjøre alt jeg kan for at han skal få oppfylle drømmen sin :Heartred. Jeg er villig til å gå igjennom nye ivf innsett, og det som skal til for å lykkes. Om det så var surrogatmor. Så det står jo ikke på viljen. Det står på ting som jeg ikke kan kontrollere. :Heartred. Får prøve å tenke positivt uavhengig om vi lykkes eller ikke. Det fins nok alltid noen løsninger som vi kan benytte oss av. :Heartred. Hadde jublet høyt om jeg så en positiv graviditetstest:hello2:cheers:flower. Det har jeg ikke sett siden jeg ble gravid med min sønn for 21 år siden. :Heartblue:Heartred:Heartred

Livmorhinnen er fin og god tykkelse, og alt ser ut til å være bra med meg, men spørsmålet er: hvorfor skal ikke embryoet klare å feste seg da? Og hvordan skal jeg takle å ikke lykkes på dette forsøket nå når jeg har gledet meg så mye? :pale. Men jeg får forsøke å tenke fremover om jeg ikke lykkes. Holde formen, pleie interesser, og se fremover på nye muligheter. Forsøker å finne en slags optimisme uavhengig av om vi lykkes eller ei :flower.
 
Dag 8 etter innsett:

Jeg kjenner veldig like symptomer som jeg pleier å få ved menstruasjonen. Redd for at det bærer den vei. Kjenner litt småvondt i hodet, trøtt, litt murring i korsryggen, men litt mindre murring i dag enn hva jeg hadde i går. Men jeg kan jo allikevel være gravid. :Heartred:love7

Jeg har vel litt dårlig tro på graviditet pga minner fra ca 6-7 års prøving om et tredje barn sammen med far til mine to barn. Dette er vel noe jeg ikke burde tenke på, men jeg husker så godt alle nedturene da jeg fikk mensen gang på gang/ oppnådde aldri en ny graviditet i løpet av de årene, og legene som påsto at det måtte være noe usynlig med meg selv om de fant en feil på han som var god nok grunn.:scratch Han lykkes med sitt tredje barn i nytt forhold (noe jeg unner han og er glad på hans vegne for) , men det fikk meg til å tenke at noe er galt med meg og at legene hadde rett om den usynlige feilen. Jeg kan spekulere og spekulere om hva den usynlige feilen kan være. Men de nye legene sier ingenting om noe usynlig feil.:scratch De sier bare at alt ser helt bra ut. :HeartredSå får tenke på hva de sier. Og ikke la meg stresse av fortid. Og nå har jeg tatt min første ivf :Heartredog håper det sitter :Heartred:flower. Hvis ikke så skal jeg ta nye. :flower:Heartred

Jeg blir vel nå mest lei meg på vegne av min mann som er barnløs om vi ikke lykkes:shaking:Heartred. Er jo ikke synd i meg som har to barn, men tenker på han:Heartred. Unner han gledene som jeg fikk oppleve av mine to barn:Heartred:Heartred. Men okey : vi skal ikke gi opp. Sa til han i går at om vi ikke lykkes så er jeg gledelig med på å forsøke å finne andre løsninger som surrogatmor osv. Men får krysse fingrene på at vi skal før eller lykkes. Dette er første ivf-innsett ,og mange må ha flere for å lykkes. :Heartred. Vi er mange mennesker i lignende situasjoner.

Vet ikke når jeg skal ta testen. I morgen eller etter forventet menstruasjon. Får se hva jeg gjør. Viktigste er å gjøre det som er best for sin psyke oppi dette. Det verste med dette er det psykiske. Men skal fokusere positivt om vi ikke lykkes. Vi kan gjerne sette inn flere embryoer på neste forsøk. Denne gangen Kun ett, men sjansen øker vel med to embryoer. :Heartred:Heartred:flower
 
Du burde absolutt få en positiv test i dag om forsøket lykke ❤️ Hurra for eggdonasjon! Vi har selv 2 barn ved hjelp av Embryoadopsjon :)

Koselig å høre at dere har fått 2 barn ved hjelp av embryoadopsjon ❤❤. Jeg er enig med deg. Jeg synes at eggdonasjon, sæddonosjon og embryodonasjon er et stort hurra ❤. Det gir folk som sliter muligheten til å bli mamma eller pappa. Takk til donorer! ❤. Og barna er høyt ønsket og elsket!

Jeg skal kanskje våge å ta en test i morgen i kveld eller i morgen for å sjekke. Jeg er veldig nyskjerrig på om vi har klart å lykkes. Går med en dårlig følelse men jeg håper. Dette vil bli langt større enn å vinne i lotto for meg om vi skulle lykkes ❤
 
Last edited:
Koselig å høre at dere har fått 2 barn ved hjelp av embryoadopsjon ❤❤. Jeg er enig med deg. Jeg synes at eggdonasjon, sæddonosjon og embryodonasjon er et stort hurra ❤. Det gir folk som sliter muligheten til å bli mamma eller pappa. Takk til donorer! ❤. Og barna er høyt ønsket og elsket!

Jeg skal kanskje våge å ta en test i morgen i kveld eller i morgen for å sjekke. Jeg er veldig nyskjerrig på om vi har klart å lykkes. Går med en dårlig følelse men jeg håper. Dette vil bli langt større enn å vinne i lotto for meg om vi skulle lykkes ❤


De er høyt elsket! Vi har barn som ikke er laget på denne måten også, kjærligheten er akkurat den samme❤️

lykke til❤️
 
I dag er det dag 9 etter innsett. :Heartred. Lever embryoet fortsatt? Har det festet seg? Og er noe galt med meg om det ikke har festet seg? Alle disse tankene ruller i hodet mitt. Men jeg sier en ting til meg selv: Jeg leste at embryoer kan være av defekter uten at man vet det, og det behøver derfor ikke å være noe galt med meg om det ikke har festet seg. Bedre lykke neste gang om vi ikke klarer det, tenker jeg :flower:Heartred.

Nå er jeg ganske pessimistisk. Ja det har jeg vært de siste dagene pga jeg kjenner det som menstruasjonen skal starte når som helst.

Jeg har ihvertfall jobbet hardt for dette :Heartpink. Brukt hele ferien min på medisiner, googling,, reise til utlandet for å ta legeundersøkelse og ivf behandling, og jeg har holdt meg fullstendig unna alkohol hele ferien:Heartred. Neste uke er sommerferien over. Det har vært litt tøfft å ha dette i hodet hele ferien:scratch, og etter å ha sittet meg på fly (med fly-skrekk) for å hente hjem embryoet så har jeg bevist meg selv hvor mye jeg kan gjøre for å få et etterlengtet barn. :love7 : Jeg kan ikke styre resten av prosessen, blir jeg gravid så blir jeg det, blir jeg det ikke så gir jeg ikke opp. :wav:Heartred:Heartred:Heartred. Har fortsatt 3 embryoer på frys som etter planen. Neste forsøk blir i november om vi ikke lykkes.



Nå vurderer jeg å teste i løpet av dagen, men jeg vet ikke om jeg tør ennå. Er liksom lettere å se tante rød komme, enn å teste. Menstruasjonen skal begynne i kveld eller i morgen etter syklusen. Men kommer den ikke så blir jeg glad, men har lest at pga medisinering så kan den stoppe opp. Så jeg må våge meg til å ta en test søndag uansett , tenker jeg. :flower:Heartred:shaking2

I dag kjenner jeg litt vond korsrygg, stikkinger i ryggen, har kjent litt småkvalme, føler meg mye trøtt men det kan være den psykiske påkjenningen rundt testresultatet... , I går kveld kjente jeg veldig på kvalme før jeg lå meg.


En god trøst er at man ikke er alene om dette, og man lærer mye på veien i denne prosessen uansett hvordan denne prosessen endre. Man kan ende opp uten å få et barn tross all prøving og forsøk, men det viktige er å ha håp, og la denne prosessen gi lærdom og erfaringer også. :Heartred. Jeg håper lille embyro har festet seg :Heartbigred

Hvis det ikke blir barn på oss etterhvert så får vi til syvende og sist satse på å ha en hund tenker jeg. Men det vil ta årevis før jeg gir opp! . :) Det er et barn som står på ønskelisten først og fremst.
 
Last edited:
Du burde absolutt få en positiv test i dag om forsøket lykke ❤️ Hurra for eggdonasjon! Vi har selv 2 barn ved hjelp av Embryoadopsjon :)

Jeg skal ta en test i kveld. Men tror ikke at vi lykkes med vårt første ivf- ved hjelp av eggdonasjon desverre. Jeg har spottet litt, og det kan tyde at mensen er på vei, men tar en test nå i kveld for å sjekke. Kjedelig, men jeg har hatt på følelsen i noen dager nå at menstruasjonen er på vei som vanlig.
 
Mitt første ivf forsøk ser ut til å ha misslykkes. Graviditetstest etter 9 dager av et to -tre dagers embryo er negativ!. Veldig kjedelig. Men livet går videre :Heartred
 
Jeg trodde at "tante rød" var kommet men nei den er fortsatt ikke kommet i gang. Testet negativt 9 dager etter innsett i går og regnet med at løpet var kjørt. Men jeg er fortsatt usikker. Føler meg litt fanget i egen kropp og på medisineringen nå :confused004. Må vente til det er gått 14 dager etter innsett for å få konkludert at jeg ikke er gravid. Men har mistet troen på at jeg blir gravid fullstendig. o_O:confused005. Er nesten sånn at jeg angrer på at jeg forsøkte dette. Tror ikke dette funker på meg uansett. Og jeg forstår ikke mye av det klinikken sier pga språk osv.
 
Ny graviditetstest og denne fra Clearblue. Den andre var en billigtest . I dag er det 11 dager etter innsett. Resultatet ble negativ test.:salut Ikke gravid 12 dager etter ivf:salut. Fortsetter medisineringen, og tar ny test på onsdag. . Da er det 14 dager etter innsett. Dette er som å vite at jeg skal fiske i to dager til uten å få fisk:pale Vet at med all sannsynlighet så må den være negativ siden jeg leser at de fleste får positiv test lenge før det. Ringer til legen på onsdagen om testen er negativ, og spør om jeg bare skal avslutte medisineringen i dette forsøket. :pale

Jeg mistet mye håp i løpet av vårt første ivf-forsøk.:Heartred:Heartblue:Heartpink Pratet med mannen om å adoptere, men det er ikke så lett. Og han vil ikke adoptere. Jeg kunne adoptert et barn om det var mulighet for det. Tenker på barn fra den fattige delen av verden som trenger hjelp til å klare seg. :Heartred:Heartblue:Heartpink

Jeg har vært redd for at mannen vil forlate meg om det er min skyld at embryoet ikke festet seg.:Heartred Han har jo ingen barn fra før av, men jeg ønsker virkelig at vi skal få et barn sammen:Heartred:Heartred:Heartred. Er ikke synd i meg som har to voksne barn fra tidligere forhold. Dette er vondt på vegne av min mann:Heartred:silent:pale. At det skal være så vanskelig for han å få sitt eneste etterlengtede barn:pale. Synes det er så urettferdig :arghh:. Sa til han at han kan finne en ny dame som kanskje har lettere for å bli gravid, om dette er min skyld. Vet ikke årsaken til hvorfor vi ikke lykkes. Han sa nei , og at han vil leve med meg både med og uten barn. Dersom vi hadde bare visst årsaken til at vi ikke lykkes, så hadde det vært lettere å vite om hva vi kunne gjøre videre med dette. Om de kan forsøke litt andre metoder, eller lignende for at vi kunne lykkes.:Heartred

Legene sa at det ble mye lettere å lykkes med eggdonasjon istedet for egne egg pga alder. Jeg har mye egg, men de er ikke testet. Så jeg hadde store forhåpninger til at vi brukte eggdonasjon på første ivf. Men derfor litt sjokk at vi ikke lykkes. Men vi har 3 embryo igjen på frys, og funker ikke det så kanskje vi burde forsøkt ny donor, og noe nytt. Vet ikke. Vi får rådføre oss. Men det er jo andre av dere som misslykkes på ivf forsøk også , for så å lykkes senere.

Men livet må gå videre og vi får forsøke på nytt. :Heartred. Jeg sier til meg selv: Opp med humøret. :). Bedre å ha forsøkt enn aldri forsøkt. Jeg er også blitt en del av min manns barnløshet, selv om jeg har to voksne barn fra tidligere forhold. For jeg føler med han. Er 44 år, og er noen som får barn i alder av 47. Så får bare fortsette og håpe på nye muligheter for at han skal få oppleve å få et eneste barn.
 
Last edited:
Så leit å høre at forsøket er negativt, men ikke gi opp dere har fortsatt 3 gode sjanser til liggende! ❤
 
Så leit å høre at forsøket er negativt, men ikke gi opp dere har fortsatt 3 gode sjanser til liggende! ❤
Takk ❤❤❤.

Ja, skal gjøre som du sier. Holde motet oppe. Vi har 3 embryoer igjen på frys og satser på at jeg får ordnet meg fri noen dager i november fra jobben, og få dratt tilbake til klinikken i utlandet og ta nytt forsøk da ❤.

Skal ytre et ønske om å få satt inn 2 blastocyst 5 dagers da istedet for 2 dagers. Kanskje det kan gi litt bedre sjanser. ❤. Håper ihvertfall på bedre sjanser til neste gang. Men kan jo godt være at legene gjorde en kjempejobb denne gangen selv om vi ikke lykkes. Men det føles så skuffende. Men skal holde motet oppe og optimisme. ❤
 
Ny graviditetstest 13 dager etter innsett var negativ i går. Nå har jeg ikke flere tester. Venter flere i posten. Nå er det 14 dager siden innsett. Og dersom jeg trodde fortsatt på at jeg var gravid på dette forsøket da hadde jeg ihvertfall vært en superoptimist som person uten å kunne se realiteten , mener jeg. ;)

Jeg ga egentlig opp forsøket allerede ved første graviditetstest på fredagen : 9 dager etter innsett. Negativ. Det fikk meg til å minnes om den lange tiden med negative tester tidligere i livet mitt.

I morgen blir det blodprøve for å sjekke. Har dårlig tro på den. Hvis jeg gikk rundt å trodde at den viser at jeg er gravid så hadde jeg nok blitt sykt skuffet i morgen. Og den skuffelsen sparer jeg meg selv for. Jeg er forberedt på negativt resultat og nye ivf forsøk desverre ❤.

Er så rart at de satte inn et flott embryo også får jeg ikke positive tester... Det er trist. Men sånn er det. Må bare leve videre og la håp om at en dag ordner dette seg få leve. Hadde håpet på dette embryoet men blir det ikke noe graviditet så må jeg akseptere det. Er bare så sykt at ting skal være så vanskelig når det gjelder å bli gravid. Skulle jo tro det var en enkel sak. Og ja jeg hadde vel ganske sterk tro på at å lykkes ved et ivf forsøk var lett. For embryoet er jo plassert inn. Og hvorfor skal ikke det få feste seg og vokse? . ❤
 
Last edited:
Kjære Eloise :Heartred Skjønner det er vanskelig når det er bygget opp forventninger og håp, men IVF er ikke en quick-fix og det er viktig å ha i bakhodet. Det er mange som lykkes på første forsøk, men langt fra de fleste. Det er ikke uten grunn de anbefaler 3 forsøk, og du er i den heldige situasjonen at du har embryo på frys! Prøv å se det positive i det. Selv med donoregg så er vel sjansen for å bli gravid rundt 40-50% pr forsøk. Altså ikke 100%. Det er jo en betydelig større sjanse enn om du skulle prøve med egne egg så sjansen er fremdeles god!
 
Kjære Eloise :Heartred Skjønner det er vanskelig når det er bygget opp forventninger og håp, men IVF er ikke en quick-fix og det er viktig å ha i bakhodet. Det er mange som lykkes på første forsøk, men langt fra de fleste. Det er ikke uten grunn de anbefaler 3 forsøk, og du er i den heldige situasjonen at du har embryo på frys! Prøv å se det positive i det. Selv med donoregg så er vel sjansen for å bli gravid rundt 40-50% pr forsøk. Altså ikke 100%. Det er jo en betydelig større sjanse enn om du skulle prøve med egne egg så sjansen er fremdeles god!
Takk for bidrag i tråden ❤. Ja det gjelder å summe seg og tenke både realistisk og fornuftig på det.

Legen sa at det var 40 prosent sjanse å lykkes på forsøket. Dvs at sjansen for å være blant flertallet 60 prosent er jo absolutt tilstede. Så det er nok ikke quick fix med tanke på at de ikke gir 40 prosent sjanse på å lykkes. For da lykkes ikke alle sammen og heller ikke mesteparten. Men plutselig så kan jeg være blant de 40 prosent på et nytt forsøk foreks. :)

Ja ved å bruke donor så regner legen at sjansen for å bli gravid er langt større enn den ellers ville vært i min alder. Jeg vet om folk som har født barn i min alder. Og som ble til på naturmåten. Alrså med egne egg. Men jeg lytter til ekspertene som mener at å få barn med egne egg i en alder av 44 år er altfor risikabelt pluss så er det gjerne lav sjanse for å lykkes med det. Er folk som jeg har betrodd meg til som sa at de ville prøvd med egne egg først. Men jeg lytter til legene. Tror det er en grunn til at legene sier donor.❤

Skal gjøre som du sier :) . Skal forsøke å se det positive i det. Jeg forsøkte. Og i morgen blir det blodprøve men den er mest sannsynlig negativ siden hjemmetestene er negative. Men er godt å komme meg videre til neste forsøk. Vi har 3 embryo på frys. :) ❤. Håper på å klare det med et av de 3 embryoene som vi har igjen på frys. 3 sjanser.

Jeg er tross alt 44 år. Kan egentlig ikke forvente å kunne få barn i min alder. Men jeg forsøker og skal være glad for at vi får god hjelp av donor og klinikken . ❤
 
Last edited:
Back
Topp